2003-10-06, 18:20
Medlem
Nemesis1s avatar
Tänkte beställa lite Saliva extrakt från Smartbar men vet inte om jag vågar eftersom det är olagligt i Finland... Är det stor risk att åka fast tror ni??
Citera
2003-10-06, 18:24
Medlem
nxstys avatar
Bor du i finland eller? Om du bor i sverige och beställer så är det ju ingen risk att du åker fast bara för att det är olagligt i finland :P

Men det är nog lugnt, hundarna kan knappast lukta till sig salvia och kontrollen mellan sverige och finland är nog inte så hård.
Citera
2003-10-06, 19:10
Bannlyst
salvia

Jasså, olagligt, trodde jag inte.

Men liksom annat, det är antagligen bara en tidsfråga innan det blir det, med nuvarande politik. Räcker med ett fåtal olyckor i Sverige eller internatonellt med t.ex. oinformerade ungdomar som råkar illa ut pga. av de kraftiga effekerna.
Citera
2003-10-07, 01:00
Medlem
Psykozs avatar
Vad jag vet så är det inte olagligt i Sverige iaf...
Det är ju ingen ide att röka det i joint form heller, vaporizer ska det väl ändå vara, har för mig att de aktiva ämnerna måste hettas upp, och det ska vissrligen inte kunna göras som man röker i joint form men vissrligen i vaporizer... Eller är jag helt ute och cycklar?
Citera
2003-10-07, 01:06
Bannlyst
Du behöver en blåslampa eller smidigare en "michrotorch" alltså en sån där brännare med butangas som har en varm fin låga. (så Salvorin-A frigörs)

Jag har bygt en bong, och har tänkt att lägga extraktet(när jag köpt det) i den och sedan bränna på med brännaren och suga in röken genom bongen, det borde funkar fint.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Vad jag vet så är det inte olagligt i Sverige iaf...
Det är ju ingen ide att röka det i joint form heller, vaporizer ska det väl ändå vara, har för mig att de aktiva ämnerna måste hettas upp, och det ska vissrligen inte kunna göras som man röker i joint form men vissrligen i vaporizer... Eller är jag helt ute och cycklar?
Citera
2003-10-07, 08:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Jo, nog vet jag hur man röker Saliva... Djupa, långa bloss + bong + svetständare... Det jag undrade över är ju om det är riskfyllt att beställa till Finland eftersom det är olagligt här... Jag vill ju inte att storebror tar mig för narkotikabrott...
Citera
2003-10-07, 17:42
Medlem
Chims avatar
Någon som vet om de där gratiständarna från John Silver fungerar nog bra?

Vad tycker ni vore bäst för mig att bygga för att röka lite salvia? En lättare vattenpipa eller? Jag har jointar med Salvia i, men hade tänkt sprätta upp dem och röka i vattenpipa ist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in