Citat:
A-Dmp]Hur möter man egentligen verkligheten med öppna ögon? Jag förstår givetvis att man under någon viktig propagandaspridning eller liknande inte bör komma stenad och dum, men om man genomför sina aktiviteter med bravur, har man då inte rätt att på kvällen unna sig en snaps, för att inte säga lite morfin?
Genom att man ser världen och människorna för vad de är. Att man lägger hobby - radikalismen åt sidan (ett sorgligt stort antal nationella bryter helt med kamrater som någon gång intagit droger eller anser det vara rätt och t o m beundransvärt att oprovocerat misshandla missbrukare/knarkare). Istället hade jag föredragit att man hjälper kamrater bort från skiten, samt inte behöver balla ur totalt om människorna runt omkring visar sig ha en annorlunda syn på droger och därigenom framstå som några slags militanta Jehovas vittnen.
Snaps eller Morfin på kvällen? Beror på organisationen, och vad din doktor har ordinerat.
Citat:
Sedan håller jag inte med dig om att droganvändande i sig på lång sikt måste leda till skador på kropp och själ, ekonomiska bekymmer, beroende och oberäknelighet (du får gärna utveckla den där förresten).
Oberäknelighet? Ja du... har du aldrig varit i närheten utav en berusad kamrat? Någon gång haft polare som börjat med heroin? Försökt kommunicera med en uppjagad amfetaminmissbrukare? Om du nu inte själv är allt för djupt nere i träsket så borde du förstå vad jag menar.
Jag skrev ekonomiska kostnader, inte bekymmer.
Så, vilka droger är det du brukar ta då?