Nu gällde frågeställningen huruvida det vore genomförbart att hockeylagen själva tog ansvar för "streamandet." Enligt något osäkra uppgifter står hockeylagen själva för de tekniska kostnaderna när c+ sänder medan c+ står för kostnader som rör personal. Har även hört att lagen får provision per tittare när det gäller websändningarna men det verkar väl inte särskilt troligt?
Någon som har ordentliga fakta?
Ett modernt lag som exempelvis HV har redan anställda som sköter deras web-tv sändningar, alltså skulle det enda utlägget i tillägg bli löner för fler kameramän.
Swetech: Vet inte om man kan kalla det ett faktafel(detta ord kan du faktiskt skrivaihop

), jag har bara inte kollat paketpriset på alla matcher men tack för uppgiften! Jag såg bara en match i början på säsongen via c+ och det var en besvikelse.
Har hört att kvaliteten blivit bättre med tiden, fungerar det felfritt med en 8mbit uppkoppling nu?
VF: När jag flyttat hem till Sverige om 10 år lovar jag att jag ska skaffa samma fina lösning som du men just nu är streaming min enda möjlighet att se matcherna. Dessutom är det här mest en spekulation, vad skulle man kunna hitta ett system för att höja intäkterna?
Större lag borde väl kunna sälja 30 000 "streamingsäsongskort" till sina hemmalagsmatcher? Det skulle inbringa iaf 39 miljoner om man tog betalt samma summa som c+(nu gäller väl iofs c+ matchpaket även bortamatcher?).