2003-10-09, 12:32
Medlem
om man rcknar guinea pig-filmerna till film (de r fr korta fr att rknas som vanlig film, bara ca 40 min) s r det vldigt konstigt att de inte r med, har personligen bara sett tvan, "flowers of flesh and blood" och den r minst sagt vldigt kontroversiell.. en 40 minuter lng grafiskt detaljerad tortyr/slaktarscen p en slumpvis utvald och drogad kvinna..
Citera
2003-10-09, 12:57
Bannlyst
Mycket bra initiativ, ven om jag saknar en hel del filmer:

Visitor Q - en av de mest tabubrytande filmer som gjorts. Handlar om en familj dr den mobbade sonen tar ut sina frustrationer genom att brutalt misshandla sin herionmissbrukande mor; fadern har sex med sin prostituerade dotter, och senare ven med liket av en kvinna han mrdat (under tiden sitter modern och sprutar brstmjlk p den mystiske Visitor Q). Sjlvklart regisserad av geniet Takashi Miike (som ven gjort de kontroversiella "Audition" och "Ichi the Killer", och ungefr tolvtusen fler filmer). Bisarrt och underbart roligt. Kolla ven in "The Happiness of the Katakuris", en musikalfilm om en familj som frsker driva ett motell uppe i de japanska bergtrakterna. Som "Sound of Music" fast med zombies, ungefr.

Emanuelle in America - med snuffilm (fejkad) och hstonani (verklig), samt hardcoresex s r denna film ett msterverk inom genren (s)exploitaion. Finns f.. i en fin DVD-utgva med intervjuer med Joe D' Amato och Laura Gemser/Moira Chen.

Guinea Pig-filmerna
Citera
2003-10-09, 17:29
Medlem
snapcases avatar
Det knns som om det saknas en hel del."Viljans triumf", "Birth of a nation", "Der ewige jude", "Sex: the Annabel Chong story", "El Topo", "Battle Royale", "Men behind the sun", "Africa Addio" fr att nmna ngra.

{edit: la till ngra titlar]
Citera
2003-11-18, 20:04
Medlem
sherlock712s avatar
Artikeln med De 100 mets kontroversiella filmerna arkiverad

Artikeln med De 100 mets kontroversiella filmerna finns arkiverad hr
http://www.fajaf.com/nyheter/41-2003.html#100
Citera
2003-11-18, 20:12
Medlem
ryllemans avatar
#56 heter fortfarande BAD boy bubby...
Citera
2003-11-18, 22:42
Medlem
Boogaloos avatar
Hr har ni en alternativ lista:

20 filmer som skakade vrlden
Citera
2003-12-06, 16:53
Bannlyst
hller med om att "Men Behind The Sun" (Hei tai yang 731) borde f en plats.
Citera
2008-09-18, 08:07
Medlem
NormaJeans avatar
Bra lista ! Allt inom det NormaLa" och fr vanligt folk "weirda" r roligt att kolla p...varfr blev de bannade Haha^^ smala mnniskor klarar inte av VERKLIGHETEN

Min favorit dr (..av de jag har sett) r iaf Irrversible (stavning?) , den r cool och jvligt verklig ocks ven om man inte klarar av vissa scener...talking about Rapelay-scenen
och sen lida typ 7 minuter i brjan (eller i slutet) av hgfrekventerat ljud :Sss
Citera
2008-09-18, 17:00
Medlem
indulgences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Bra lista ! Allt inom det NormaLa" och fr vanligt folk "weirda" r roligt att kolla p...varfr blev de bannade Haha^^ smala mnniskor klarar inte av VERKLIGHETEN

Min favorit dr (..av de jag har sett) r iaf Irrversible (stavning?) , den r cool och jvligt verklig ocks ven om man inte klarar av vissa scener...talking about Rapelay-scenen
och sen lida typ 7 minuter i brjan (eller i slutet) av hgfrekventerat ljud :Sss

Lnken funkar ju inte ? =(
Citera
2008-09-18, 18:17
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indulgence
I inlgg #16 gr den det.

OnT: Jag instmmer med fregende talare. Bra filmer om n ordningen knns lite fel (ner med Irreversible och Brakfesten, upp med Clockwork Orange etc.)
Citera
2008-09-19, 02:25
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indulgence
http://www.fajaf.com/lokalt/100/index.html
*lnkar snelt*
Citera
2008-09-19, 02:32
Bannlyst