2010-09-05, 22:39
Medlem
Jaha så dräggen åkte till Arboga istället för till Lewskimatchen...kanske lättare att slåss mot nån som är underlägsen till antalet
Citera
2010-09-05, 22:58
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomerang
Du får det att låta som att det bara är att dra ihop fler folk?
Det kan väl knappast betecknas som ett misstag att gnaget var fler än oss, givetvis så försökte vi få ihop så många som möjligt.
Jag förstår att det inte var så lätt att uttolka det men mitt inlägg var egentligen mest ämnat som en gliring mot gnaget för att de kör med en så pass mycket större liga och sedan skryter över vinsten. Det är ju kvantitén som vann dagen, inte kvalitén.
Citera
2010-09-05, 23:00
Medlem
Inferno2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomerang
Nej. Ingen insatt Djurgårdare skulle någonsin använda skällsordet "gårdare". PUNKT

Ang gårdagen: Grattis gnaget, ni gjorde det bra igår, samtidigt som vi gjorde några misstag som gjorde processen kortare än vad den borde varit.

Då undrar jag vad en insatt Djurgårdare är? De som är med i DFG? Eller....?

Ang gårdagen, det lär väl komma fler tillfällen misstänker jag...
Citera
2010-09-05, 23:47
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Jag förstår att det inte var så lätt att uttolka det men mitt inlägg var egentligen mest ämnat som en gliring mot gnaget för att de kör med en så pass mycket större liga och sedan skryter över vinsten. Det är ju kvantitén som vann dagen, inte kvalitén.
Alltså, du har ju missat hela poängen. Du menar att FB suttit på Eniro och ringt runt för att få ihop världens största mobb när det egentligen handlar om att en gång för alla täppa till truten på de andra firmorna som under flera år snackat om spökfirmor, fegisfirmor och annat skit (inte helt olikt dyngan som skrivs i den här tråden). Jävligt många gamlingar har tagit ner skorna från hyllan igen och fajternas längd visar tydligt att ingen Gnagare är där för att lägga benen på ryggen, så här kommer ett stolpiller du kan galga upp i tvåan: Kvalitet & Kvantitet. Hur ska du bortförklara detta? Dra historian om Sofia en gång till?
Citera
2010-09-06, 00:14
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Alltså, du har ju missat hela poängen. Du menar att FB suttit på Eniro och ringt runt för att få ihop världens största mobb när det egentligen handlar om att en gång för alla täppa till truten på de andra firmorna som under flera år snackat om spökfirmor, fegisfirmor och annat skit (inte helt olikt dyngan som skrivs i den här tråden).
ja jag kan ju inte påstå att jag tycker att din förklaring låter mer sannolik än min. WM har ju rykte om sig för att ta till den taktiken och enligt alla andra källor än Sverigescenen så har de också ett bättre track record än vad firman har.
Citat:
Jävligt många gamlingar har tagit ner skorna från hyllan igen och fajternas längd visar tydligt att ingen Gnagare är där för att lägga benen på ryggen, så här kommer ett stolpiller du kan galga upp i tvåan: Kvalitet & Kvantitet.
om det är fightens längd vi skall använda som måttstock för kvalitén så har jag svårt att se hur det kan tala till din fördel. Jag hävdar att det faktum att gnagarna var typ dubbelt så många som gårdarna avgjorde slaget i långt större utsträckning än någon annan faktor.
Citat:
Hur ska du bortförklara detta? Dra historian om Sofia en gång till?
Vilken historia är det? Har jag missat något?

Firmorna snackar skit om varandra, det är väl halva grejen? Det är inte för intet som FBs hemsida kallas för "sagoscenen" och även den mest fanatiske av gnagare torde finna det svulstiga språkbruket mer pinsamt än inspirerande.
Senast redigerad av Sha R'Tae 2010-09-06 kl. 00:16.
Citera
2010-09-06, 00:23
Medlem
Salorms avatar
Klart FB är många dessa dagar, värre internetrekrytering än vad dom har kan knappast finnas någonstans.
Den som varit i denna tråden måste ju ha fått minst 1 PM där man vill rekrytera till FB.

Och sen om man tar upp frågan för diskussion kommer det fram att den som skickat gjort det på begäran från sagoscenen... ^^
Citera
2010-09-06, 00:25
Medlem
LieutenantNateHiggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Klart FB är många dessa dagar, värre internetrekrytering än vad dom har kan knappast finnas någonstans.
Den som varit i denna tråden måste ju ha fått minst 1 PM där man vill rekrytera till FB.

Och sen om man tar upp frågan för diskussion kommer det fram att den som skickat gjort det på begäran från sagoscenen... ^^

Du tror inte att det finns en risk att personen som skickade ut PM:et trollar? FB, eller någon annan av de fyra stora, skulle aldrig rekrytera på det viset.
Citera
2010-09-06, 00:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieutenantNateHiggers
Du tror inte att det finns en risk att personen som skickade ut PM:et trollar? FB, eller någon annan av de fyra stora, skulle aldrig rekrytera på det viset.

Jag är väl medveten om det, därav min smiley. Tycker mest det är roligt att killen namnger SevenSisters som en av personerna som bett honom massrekrytera dock.
Citera
2010-09-06, 00:38
Medlem
beyonds avatar
Citat:
ja jag kan ju inte påstå att jag tycker att din förklaring låter mer sannolik än min. WM har ju rykte om sig för att ta till den taktiken och enligt alla andra källor än Sverigescenen så har de också ett bättre track record än vad firman har.
Visst har WM jävligt bra status och det beror till största del på att bajen agerat slagpåse åt dem under alla år. KGB inte varit nära att ta WM en enda gång, där har vi ett track record att berätta om för för barnbarnen i framtiden.
Citat:
om det är fightens längd vi skall använda som måttstock för kvalitén så har jag svårt att se hur det kan tala till din fördel. Jag hävdar att det faktum att gnagarna var typ dubbelt så många som gårdarna avgjorde slaget i långt större utsträckning än någon annan faktor.
Varken DFG, WM eller KGB stod längre än en minut mot FB, vad är det som är oklart? AIK är jävligt taggade och det borde alla andra också vara med tanke på hur snacket gått på nätet, att äntligen få förnedra stora stygga firman.
Citat:
Vilken historia är det? Har jag missat något?
Nej då, du har inte missat nåt.
Citat:
Firmorna snackar skit om varandra, det är väl halva grejen? Det är inte för intet som FBs hemsida kallas för "sagoscenen" och även den mest fanatiske av gnagare torde finna det svulstiga språkbruket mer pinsamt än inspirerande.
Och i Nordkorea sprids enbart sanning. Seriöst, lägg ner nu. Det finns inga fler halmstrån att gripa i den här berättelsen, bara pajkastning återstår och det börjar se löjligt ut.

Mitt sista inlägg i ärendet. Ös på rejält nu när du får sista ordet, det är ju på nätet det avgörs.
Citera
2010-09-06, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inferno2009
Då undrar jag vad en insatt Djurgårdare är? De som är med i DFG? Eller....?

Fattar inte riktigt vad du är ute efter, men gårdare är ett nedsättande ord som vrak och råttor använder då dom snackar om DIF.
Man måste inte vara med i DFG för att vara en insatt Djurgårdare, men man ska stå upp för klubben och visa stolthet över den vilket flertal gör oavsett kategori.
Citera
2010-09-06, 01:49
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Visst har WM jävligt bra status och det beror till största del på att bajen agerat slagpåse åt dem under alla år. KGB inte varit nära att ta WM en enda gång, där har vi ett track record att berätta om för för barnbarnen i framtiden.
Jaha... så det här handlar om KGB helt plötsligt? Jag ser att du undvek frågan om rekrytering.
Citat:
Varken DFG, WM eller KGB stod längre än en minut mot FB, vad är det som är oklart? AIK är jävligt taggade och det borde alla andra också vara med tanke på hur snacket gått på nätet, att äntligen få förnedra stora stygga firman.
Ja jag var ju inte med på plats men det kan säkert stämma. Jag påpekar än en gång att numerären avgör och om man lyckas skrapa ihop en större mobb så har man också mycket större chans till seger, inte bara av praktiska skäl utan även av psykologiska då det är väldigt modfällande att se en stor mobb komma emot en (jag spekulerar nu, jag har aldrig slagits i huliganfighter själv).

Firman är uppenbarligen duktiga på att dra ihop folk, huruvida deras fighter är bättre än de andra lagens vet jag inte men de har ju iaf fått pisk av Wisemen förut (den enda förlusten man erkänt på sagoscenen mig veterligen).
Citat:
Nej då, du har inte missat nåt.
Nähä, det var du som tog upp den.
Citat:
Och i Nordkorea sprids enbart sanning. Seriöst, lägg ner nu. Det finns inga fler halmstrån att gripa i den här berättelsen, bara pajkastning återstår och det börjar se löjligt ut.
Vad fan har Nordkorea med detta att göra?
Citat:
Mitt sista inlägg i ärendet. Ös på rejält nu när du får sista ordet, det är ju på nätet det avgörs.
Ja om man ska utgå från Sagoscenen så stämmer det där sista definitivt.

Jag erkänner utan omsvep att jag inte vet mycket om att fightas eller om vilken firma som är starkast i en rättvis drabbning (dvs. där ingen har en numerär fördel och kämparna är i samma åldersgrupp) men vad jag däremot VET är att det varit mindre box (inte 1 on 1 alltså) där gnagare fått stryk och sprungit utan att sagoscenen finner det relevant att skriva om.

Men - för att utnyttja mitt sista ordet-privilegium: jag är absolut ingen expert, jag är inte ens speciellt väl insatt. Det jag hävdar är att:
A) FBs fördelar i rena nummer påverkar mycket
B) Sagoscenen är en oseriös propagandamegafon vars skildringar av slagsmålen är mer dikt än verklighet
Citera
2010-09-06, 02:02
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Vad exakt har hänt nu i Arboga? DFG - Firman? Finns det något videoklipp på youtube?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in