2009-11-27, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-b

Marmoth: Se så pys i väg nu! Hur fan kan man lägga ner så mycket av sin tid på att sitta och käfta med folk om saker som man hävdar sig vara ointresserad av?

FB är ett diskussionsforum, det är lite syftet att argumentera emot. Just den här tråden är lite unik, här hänger många som dräglar över supportervåld samt att det finns en del som anser att de hör hemma bland de "tuffa grabbarna".

De "tuffa grabbarna" och dräglarna skriver ofta de du skriver, som om folk enbart skulle vara till för att hylla suportervåld. Det finns redan ett antal forum som är till för "tuffa grabbar", så jag fattar inte vad problemet är att folk argumenterar emot just här. Hade forumet varit vikt åt enbart "tuffa grabbar" då skulle jag ha större förståelse för kommentarer som ovan.

"Scenen" verkar vara otroligt stinsliga när det kommer till kritik, inte alla men otroligt många. Pekar man ut brister i logik eller handling då kommer det alltid förklaringar som, "du fattar ingenting", "du tror på allt kvällspressen skriver" osv. Det finns inte ett enda uns av reflektion. Ta filmen med övervåldet när "grabbar" tycker att det är för jävligt, fast samma brister dyker upp på alla filmer, när någon "skitfirma" begår övertramp då är det för jävligt när någon äldre "firma" gör det så var det förtjänat.

Sist men inte minst, vissa av oss behöver inte 4 timmar för att skriva ett inlägg utan vi klarar av det på någon minut, men å andra sidan utsätter vi inte huvudet för våld för att vi gillar ett lag.
Citera
2009-11-27, 07:20
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ja det går utmärkt att läsa trådar på FB utan att vara reggad.

Marmoth: Se så pys i väg nu! Hur fan kan man lägga ner så mycket av sin tid på att sitta och käfta med folk om saker som man hävdar sig vara ointresserad av?
Haha ja vi får ju se hur det går för Hasse & gänget, var det inte i slutet av kommande vecka, förra veckan som man skulle ta honom?
Djurgårdens väl och ve är, för min del, i allra högsta grad intressant och som det nämns precis ovan så skulle ett diskussionsforum ju självdö om inte olika åsikter fanns. I övrigt så anser jag Flashback vara ett bra ställe för information och prövningar av ens egna värderingar och jag följer, i motsats till dig (?), fler trådar än denna.

Vill du vara ifred så är det väl enklare för dig att krypa in i något av "era" stängda forum men det kanske är så att du inte platsar där och istället måste brösta upp dig här inne?
Citera
2009-11-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Djurgårdens väl och ve är, för min del, i allra högsta grad intressant och som det nämns precis ovan så skulle ett diskussionsforum ju självdö om inte olika åsikter fanns. I övrigt så anser jag Flashback vara ett bra ställe för information och prövningar av ens egna värderingar och jag följer, i motsats till dig (?), fler trådar än denna.

Vill du vara ifred så är det väl enklare för dig att krypa in i något av "era" stängda forum men det kanske är så att du inte platsar där och istället måste brösta upp dig här inne?

Så genom att återigen ta upp ett fall som har fått galet mycket större proportioner än vad det borde, vilket har gett vårt kära DIF otroligt mycket dålig pr, ett lertal sponsorer har hoppat av. På vilket sett gynnar det DIF att du och andra tar upp det igen? Det mesta som sagts utöver smällen på finnen i Assyriska är ju bara trams och vissa fall rena lögner. I övrigt så har Mats J skrvit en 35 sidor lång redogörelse med 2-3 bilagor om händelsen som är publicerade på DIF.se, läs det kom tillbaka sedan, om du fortfarande tycker att det är värt att älta vidare.
Citera
2009-11-27, 14:02
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Så genom att återigen ta upp ett fall som har fått galet mycket större proportioner än vad det borde, vilket har gett vårt kära DIF otroligt mycket dålig pr, ett lertal sponsorer har hoppat av. På vilket sett gynnar det DIF att du och andra tar upp det igen? Det mesta som sagts utöver smällen på finnen i Assyriska är ju bara trams och vissa fall rena lögner. I övrigt så har Mats J skrvit en 35 sidor lång redogörelse med 2-3 bilagor om händelsen som är publicerade på DIF.se, läs det kom tillbaka sedan, om du fortfarande tycker att det är värt att älta vidare.
Vi ser det från två helt olika håll, d v s "ni" ser "enstaka händelser" medan "vi" ser en större problematik som på sikt kan stjälpa såväl DIF som fotboll i stort. "Ni" har ju Svenssons, media, myndigheter och polis, m m, emot er men lyckas inte för en microsekund stava till s-j-ä-l-v-k-r-i-t-i-k!

Ni får gärna dra på er schyssta kläder och slå varandra blodiga men se för fasen till att klubben inte "skadas". Det är erat fel att sponsorer hoppar av, ingen annans! Ni måste ju vara väl medvetna att allt ni gör blåses upp i media så HALLÅ VADÅ....vakna, det är väl inget nytt! Det är ju NI som sänker DIF!

Jag ska läsa nu men tycker att problematiken ska ältas och ältas och ältas tills det blir bättre. Möjligen inte av mig och kanske inte i detta forum men dock.

Trevlig helg,
M
Citera
2009-11-27, 16:16
Medlem
Citat:

Såklart det ska ältas, för de flesta är det höjden av inkompetens av en supporter och en skandal att det hände. Du vill bara begrava det för att det var Djurgården.

Det roligaste är att alla försöker tona ner vad som hände, fast det är filmat. Snart kommer ni försöka få det till att han bara rufsade spelaren i håret. Idioten sprang in och smällde till grabben, vi har det på film.

Jag ser en koppling mellan firmor och händelsen, därför är det värt att ta upp här.

Lögner och trams står de "hårda" icke tänkande grabbarna för.
Citera
2009-11-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vi ser det från två helt olika håll, d v s "ni" ser "enstaka händelser" medan "vi" ser en större problematik som på sikt kan stjälpa såväl DIF som fotboll i stort. "Ni" har ju Svenssons, media, myndigheter och polis, m m, emot er men lyckas inte för en microsekund stava till s-j-ä-l-v-k-r-i-t-i-k!

Ni får gärna dra på er schyssta kläder och slå varandra blodiga men se för fasen till att klubben inte "skadas". Det är erat fel att sponsorer hoppar av, ingen annans! Ni måste ju vara väl medvetna att allt ni gör blåses upp i media så HALLÅ VADÅ....vakna, det är väl inget nytt! Det är ju NI som sänker DIF!

Jag ska läsa nu men tycker att problematiken ska ältas och ältas och ältas tills det blir bättre. Möjligen inte av mig och kanske inte i detta forum men dock.

Trevlig helg,
M

Jag ser det mer som en "fyllegrej" och något som enligt alla jag har pratat med som är DIF var en onödig grej. Jag anser därför inte heller att det har något med firmakulturen i övrigt att göra. Nej sponsorerna ville t.ex. inte synas med sin loggo i samband med DIF under den rådande mediabevakninge. Där det målades upp en bild om att 5-6 spelare hade blivit misshandlade och påhoppade med diverse rasistiska påhopp, och att de små ängla barnen på AFFs bänk var så rädda att de inte ens vågade spela. När sanningen är att det var ETT övertramp som gjordes i och med smällen, inga andra "attacker" inträffade. Övrig hets hör till fotbollen, och om man känner sig så väldans hotad som avbytare så är det ganska dumt att peka finger mot publiken och göra wanker-tecken, då får man skylla sig själv om det görs övertramp.

flback: Sanningen är att du inte har en jävla aning om vad som hände, du har en djävulsbild av stadion för att du har sett en spelare få en smäll under det mest glädjefulla av ögonblick under den gångna säsongen bland oss Djurgårdare. Bara för det så ska alla vi som firade med att pitcha och skapa ett jävla drag under matchen hängas ut på efterlyst som neandertalare och allt vad det var.
Citera
2009-11-27, 21:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
flback: Sanningen är att du inte har en jävla aning om vad som hände, du har en djävulsbild av stadion för att du har sett en spelare få en smäll under det mest glädjefulla av ögonblick under den gångna säsongen bland oss Djurgårdare. Bara för det så ska alla vi som firade med att pitcha och skapa ett jävla drag under matchen hängas ut på efterlyst som neandertalare och allt vad det var.

Bara ignorera honom. Det enda goda hans tröttsamma upprepningar gett är att han kan tycka att Patricia är ett ballt ställe att vara på. Luktar stockholmare om honom helt plötsligt från att ha varit göteborgare.
Citera
2009-11-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Bara ignorera honom. Det enda goda hans tröttsamma upprepningar gett är att han kan tycka att Patricia är ett ballt ställe att vara på. Luktar stockholmare om honom helt plötsligt från att ha varit göteborgare.

Finns ju inget Patricia i gbg bara en sunkig fiskrestaurang med pissig bira på så vad ska man göra
Citera
2009-11-28, 09:15
Medlem
Citat:

Jag har ingen aning om vad som hände fast bilderna har rullats på tv. Kom igen. Sen gillar jag inte martyrkostymen du tar på dig. Folk i allmänhet kopplar inte 100% av alla Djurgårdare till just den grejen, tycker mest att det är ni som skriker om det. De flesta inser att det var en idiot och inget annat, han var däremot Djurgårdare och därför en representant för sin klubb. Lika mycket som om jag skulle gå spöa upp en snut i Thailand, jag skulle då vara en representant för Sverige osv. Många vill ha det att vi alltid är unika individer men sanningen är den att vi så gott som alltid representerar något annat än bara oss själva, det kan vara allt från familj, stad, land eller tex förening.

Det jag däremot reagerar på är hur många skribenter här försöker få det till en ickehändelse. I mina ögon en ganska stor händelse, som spelare skall man aldrig uppleva att fans kan slå en inne på plan. Det är inte riktigt därför de är där. Det den fiffiga Djurgårdaren aldrig tänkte på är att det kommer få ganska stora konsekvenser för alla supportrar.
Citera
2009-11-28, 17:49
Medlem
David.s avatar
Smällde på mellan Malmö & Bajen idag. Totalt runt ett hundratjugotal grabbar, jämna nummer. Bajen representerat av KGB/BBS/BY.
Citera
2009-11-28, 18:18
Medlem
The-Riddlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Smällde på mellan Malmö & Bajen idag. Totalt runt ett hundratjugotal grabbar, jämna nummer. Bajen representerat av KGB/BBS/BY.
Kan tilläggas att Bajen vann.
Citera
2009-11-28, 19:09
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Riddler
Kan tilläggas att Bajen vann.

KAN tilläggas bajen var 30 man mer.

Som mot AIK. så var AIK 40 man mer.

Mot WM som var 50 man mer.......
Citera