Citat:
Ursprungligen postat av flback
Du menar när Djurgårdens egna säkerhetsstyrka gick till attack mot sina egna supportrar, detta är då polisens fel?
Du menar att huliganer har skadat mindre än polisen, låt oss säga på 2000 talet?
Du menar att vanliga supportrar kontaktar firmor och ber om beskydd? Eller är det så att firmorna själva "anser" att vanliga supportrar behöver beskydd? Jag eller mina polare som går på matcher har aldrig kontaktat någon firma för beskydd, det är ni själva som skapar problematiken beskydd som ingen vanlig supporter vill ha.
Du menar att utan huliganer då skulle polisarbetet absolut inte fungera? Eller menar du att det behövs inga poliser för de skadar mer än de skyddar?
Hur menar du egentligen, du verkar göra någon koppling till att polisen missköter sig då kan huliganer minsann missköta sig. Du räknar upp några exempel och förfasar dig över våldet samtidigt som du verkar tycka att det är helt okej att stödja våld och fotboll på annat sätt.
Hur kan någon annans inkompetens ta ifrån dig ditt egna ansvar?
Du menar att huliganer har skadat mindre än polisen, låt oss säga på 2000 talet?
Du menar att vanliga supportrar kontaktar firmor och ber om beskydd? Eller är det så att firmorna själva "anser" att vanliga supportrar behöver beskydd? Jag eller mina polare som går på matcher har aldrig kontaktat någon firma för beskydd, det är ni själva som skapar problematiken beskydd som ingen vanlig supporter vill ha.
Du menar att utan huliganer då skulle polisarbetet absolut inte fungera? Eller menar du att det behövs inga poliser för de skadar mer än de skyddar?
Hur menar du egentligen, du verkar göra någon koppling till att polisen missköter sig då kan huliganer minsann missköta sig. Du räknar upp några exempel och förfasar dig över våldet samtidigt som du verkar tycka att det är helt okej att stödja våld och fotboll på annat sätt.
Hur kan någon annans inkompetens ta ifrån dig ditt egna ansvar?
Du förvränger allting så att det ska se bra ut utifrån ditt sätt att se på det. Läs om hans inlägg igen. Var skrev han att huliganer har skadat mer än polisen? Fast räknar man helt oskyldiga så är det faktiskt så att där "leder" polisen.
Var skrev han att vanliga supportrar kontaktar huliganer för beskydd?
Var skrev han att "utan huliganer då skulle polisarbetet absolut inte fungera?"
Den där kopplingen om att om polisen misssköter sig, så får huliganer göra det, hur kom du på den? Du verkar tro att om det finns vissa supportrar som missköter sig så får polisen krossa käkar, bryta näsor och slå tonårsflickor medvetslösa (vilket skedde i derbyt AIK-dif förra året)? Polisen ska ju vara ett föredöme för allmänheten, inte vara precis likadan som huliganerna. Om polisen beter sig som svin, hur fan tror du då förtroendet hos alla andra är då?