2009-07-26, 16:50
  #5413
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Du menar när Djurgårdens egna säkerhetsstyrka gick till attack mot sina egna supportrar, detta är då polisens fel?

Du menar att huliganer har skadat mindre än polisen, låt oss säga på 2000 talet?

Du menar att vanliga supportrar kontaktar firmor och ber om beskydd? Eller är det så att firmorna själva "anser" att vanliga supportrar behöver beskydd? Jag eller mina polare som går på matcher har aldrig kontaktat någon firma för beskydd, det är ni själva som skapar problematiken beskydd som ingen vanlig supporter vill ha.

Du menar att utan huliganer då skulle polisarbetet absolut inte fungera? Eller menar du att det behövs inga poliser för de skadar mer än de skyddar?

Hur menar du egentligen, du verkar göra någon koppling till att polisen missköter sig då kan huliganer minsann missköta sig. Du räknar upp några exempel och förfasar dig över våldet samtidigt som du verkar tycka att det är helt okej att stödja våld och fotboll på annat sätt.

Hur kan någon annans inkompetens ta ifrån dig ditt egna ansvar?

Du förvränger allting så att det ska se bra ut utifrån ditt sätt att se på det. Läs om hans inlägg igen. Var skrev han att huliganer har skadat mer än polisen? Fast räknar man helt oskyldiga så är det faktiskt så att där "leder" polisen.
Var skrev han att vanliga supportrar kontaktar huliganer för beskydd?
Var skrev han att "utan huliganer då skulle polisarbetet absolut inte fungera?"

Den där kopplingen om att om polisen misssköter sig, så får huliganer göra det, hur kom du på den? Du verkar tro att om det finns vissa supportrar som missköter sig så får polisen krossa käkar, bryta näsor och slå tonårsflickor medvetslösa (vilket skedde i derbyt AIK-dif förra året)? Polisen ska ju vara ett föredöme för allmänheten, inte vara precis likadan som huliganerna. Om polisen beter sig som svin, hur fan tror du då förtroendet hos alla andra är då?
Citera
2009-07-26, 18:44
  #5414
Medlem
headnods avatar
Fan

Nu råkade jag läsa ett inlägg av flback för att jag inte var inloggad...

Jag måste bara lägga mig i här. SVARA på hans fråga!!! Du svarar ju bara med motfrågor och inte på hans enkla fråga:

"Tycker du att polisen agerar bra i det här klippet?"

Fan du svarar bara jämt med massa svammel och motfrågor. Alla i denna tråden VET redan vad du tycker.

(Grattis till att du lyckats reta upp mig ännu en gång. Nä, jag är ingen grabb. Skiter fullständigt i allsvensk fotboll, den är kass. Bara lite intresserad av att läsa om huligankulturen.)
__________________
Senast redigerad av headnod 2009-07-26 kl. 19:04.
Citera
2009-07-26, 19:20
  #5415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Du förvränger allting så att det ska se bra ut utifrån ditt sätt att se på det. Läs om hans inlägg igen. Var skrev han att huliganer har skadat mer än polisen? Fast räknar man helt oskyldiga så är det faktiskt så att där "leder" polisen.
Var skrev han att vanliga supportrar kontaktar huliganer för beskydd?
Var skrev han att "utan huliganer då skulle polisarbetet absolut inte fungera?"

Den där kopplingen om att om polisen misssköter sig, så får huliganer göra det, hur kom du på den? Du verkar tro att om det finns vissa supportrar som missköter sig så får polisen krossa käkar, bryta näsor och slå tonårsflickor medvetslösa (vilket skedde i derbyt AIK-dif förra året)? Polisen ska ju vara ett föredöme för allmänheten, inte vara precis likadan som huliganerna. Om polisen beter sig som svin, hur fan tror du då förtroendet hos alla andra är då?

Förvränger?

1: Jag säger att svenska polisen gör fel.
2: Jag säger inte att det är bra.

3: Jag ifrågasätter vad dessa grejer har att göra med firmor.
4: Jag anser att firmornas handlande ser till att polisen gör misstag.

Sen undrar du över förtroendet bland firmorna.

De har inget förtroende för polisen, hela grejen med firmor går ut på att göra kriminella handlingar. Ja det är kriminellt att slå någon på käften, även om han är med på det. Har andra supportrar förtroende för polisen? Ja, svenskar i allmänhet har förtroende för polisen i situationer som tex bevakning vid evenemang.

Han ifrågasätter polisen och deras handlingar, jag ifrågasätter firmor och deras handlingar, du blir upprörd över mina inlägg men inte de som säger att polisen gör mer skada än nytta. Vi är inte riktigt på samma våglängd, jag inser att firmorna (som bara vill slåss i grusgropar) inte är ett dugg intresserade av att hjälpa oskyldiga, att uppfostra nästa generations fans osv, de har bara ett intresse och det är deras egna. Därför blir det pajasnivå när tuffa grabbar ska sitta på flashback och oroa sig över polisens arbete.

"Grabbar" är samhällsparasiter som totalt skiter i samhället så länge de får kuta omkring och leka röda vita rosen med andra "grabbar". Hade de hållit sig till grusgropar då skulle inte oskyldiga småflickor som inte gjort något alls få sina käkben krossade.
Citera
2009-07-26, 19:22
  #5416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headnod
Nu råkade jag läsa ett inlägg av flback för att jag inte var inloggad...

Jag måste bara lägga mig i här. SVARA på hans fråga!!! Du svarar ju bara med motfrågor och inte på hans enkla fråga:

"Tycker du att polisen agerar bra i det här klippet?"

Fan du svarar bara jämt med massa svammel och motfrågor. Alla i denna tråden VET redan vad du tycker.

(Grattis till att du lyckats reta upp mig ännu en gång. Nä, jag är ingen grabb. Skiter fullständigt i allsvensk fotboll, den är kass. Bara lite intresserad av att läsa om huligankulturen.)

Spelar väl ingen jävla roll om jag anser att polisen agerat bra eller inte, ointressant i den här tråden.

(Bra att du blev uppretad, se nu till att bli en "grabb" och nita någon i en grusgrop.)
Citera
2009-07-26, 19:43
  #5417
Medlem
Cleganes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Du menar när Djurgårdens egna säkerhetsstyrka gick till attack mot sina egna supportrar, detta är då polisens fel?

Du menar att huliganer har skadat mindre än polisen, låt oss säga på 2000 talet?

Du menar att vanliga supportrar kontaktar firmor och ber om beskydd? Eller är det så att firmorna själva "anser" att vanliga supportrar behöver beskydd? Jag eller mina polare som går på matcher har aldrig kontaktat någon firma för beskydd, det är ni själva som skapar problematiken beskydd som ingen vanlig supporter vill ha.

Du menar att utan huliganer då skulle polisarbetet absolut inte fungera? Eller menar du att det behövs inga poliser för de skadar mer än de skyddar?

Hur menar du egentligen, du verkar göra någon koppling till att polisen missköter sig då kan huliganer minsann missköta sig. Du räknar upp några exempel och förfasar dig över våldet samtidigt som du verkar tycka att det är helt okej att stödja våld och fotboll på annat sätt.

Hur kan någon annans inkompetens ta ifrån dig ditt egna ansvar?

Djurgårdens egna säkerhetsstyrka (såvitt jag vet externt anställda vakter) hand i hand med bland annat ridande poliser.
Jag har ingen statistik att publicera men jag vågar mig ändock på en gissning. Fler grabbar har nog skadats av andra grabbar än av polis, men när det gäller vanliga supportrar har polisen och ordningsvakter en närmast ointaglig ledning.
Jag ställer ett par enkla frågor och du lägger istället ord i min mun. Tröttsamt.
Om man som vanlig arenabesökare blir slagen av poliser, eller ser hur andra blir det väljer man nog rätt naturligt att närma sig sina egna klubbars grabbar. Något som för snutarna blir ganska kontraproduktivt.

Jag förstår inte varför du hela tiden försöker göra kopplingar till "huliganernas" aktiviteter? I ett större sammanhang är dessa givetvis sammanlänkade med polisernas. Men nu vill jag diskutera fenomenet av polisen oprovocerat och livsfarligt övervåld på oskyldiga personer.
Det har inte med våld supportrar emellan att göra. Jag är nämligen av åsikten att vår polismakt ska kunna skydda allmänheten samtidigt som man försöker stoppa bråk. Inte som nu då man istället provocerar fram bråk (tidsmässigt gemensamma utsläpp) och skadar oskyldiga.
Eller dem kanske är så fruktansvärt inkompetenta att denna uppgift är dem övermäktiga? Om svaret är ja skrämmer det i alla fall mig.

Jag ber dig att, återigen, inte lägga ord i min mun utan att istället svara på mina frågor. Som borde vara rätt enkla till och med för dig.

Jag kan upprepa en utav dem:
Det första klippet som jag postade innan. Tycker du att det ser ut att fungera bra? På vilket sätt skyddar deras agerande oskyldiga supportrar?
Citera
2009-07-26, 19:52
  #5418
Medlem
tangs avatar
vääldigt mycket OT här nu boys
Citera
2009-07-26, 20:39
  #5419
Medlem
Cleganes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tang
vääldigt mycket OT här nu boys

Vem är du att säga vad som är OT eller inte? Hela den här tråden är rakt igenom skit ändå.
Citera
2009-07-26, 20:39
  #5420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clegane
Men nu vill jag diskutera fenomenet av polisen oprovocerat och livsfarligt övervåld på oskyldiga personer.

Om du bara vill diskutera polisen och utesluta allt som har med firmor att göra då får du nog starta upp en egen tråd.

Som jag skrev i mitt första svar, vad har detta i den här tråden att göra? Därför jag ställde den lätt ironiska frågan:

Är det så att firmorna skyddar det vanliga folket mot polisens brutalitet?
Citera
2009-07-26, 21:23
  #5421
Medlem
Cleganes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Om du bara vill diskutera polisen och utesluta allt som har med firmor att göra då får du nog starta upp en egen tråd.

Som jag skrev i mitt första svar, vad har detta i den här tråden att göra? Därför jag ställde den lätt ironiska frågan:

Är det så att firmorna skyddar det vanliga folket mot polisens brutalitet?

Min frågeställning är direkt länkad till fenomenet "fotbollsfirmor i Sverige" så försök inte.
Nu gör du det igen, slingrar dig och förvränger. Är det så svårt att svara på mina ytterst enkla frågor?
Vill du istället för att argumentera bara sitta och beskylla grabbar för att vara fega och sakna heder eller vad är det frågan om?
Citera
2009-07-26, 21:38
  #5422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clegane
Min frågeställning är direkt länkad till fenomenet "fotbollsfirmor i Sverige" så försök inte.
Nu gör du det igen, slingrar dig och förvränger. Är det så svårt att svara på mina ytterst enkla frågor?
Vill du istället för att argumentera bara sitta och beskylla grabbar för att vara fega och sakna heder eller vad är det frågan om?

Nej den är inte länkad till firmor det har du sagt. Den handlar enbart om:

Men nu vill jag diskutera fenomenet av polisen oprovocerat och livsfarligt övervåld på oskyldiga personer.

Ovanstående bygger helt klart på att firmor inte kan dras in i ditt resonemang.

Du vill ha något skumt erkännande att polisen kan göra fel. Om det inte har framgått alla andra gånger jag har skrivit. "Ja polisen gör fel", så har jag nu skrivit det en gång till. Glad? Lycklig? Är väl tredje gången jag skriver det. Däremot anser jag att firmor begår ett större fel i det stora hela. Firmor skadar mitt lag mer än vad polisen någonsin har gjort.

Även du "erkänner" polisens existens och inser någonstans långt inne att huliganismen är i slutändan att skylla på inkompetensen som jag antar finns på dina filmer.

Så vad är det du vill komma fram till? Att firmor skapar lugn och trygghet för majoriteten som besöker ett derby? Eller är det så att du bara vill påpeka att polisen har gjort fel och därför är de bara av ondo och har ingenting att göra på matcherna?

Helt enkelt vill du ta bort firmor ifrån din oro över polisens ingripande runt matcharenor då får du nog starta upp en egen tråd.
Citera
2009-07-26, 22:11
  #5423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoD1
Vart har dom olika firmorna i gbg sina pubbar där dom oftast håller till?


Ska du springa efter gubbarna och våldsrunka dom i röva eller?
Citera
2009-07-26, 23:17
  #5424
Medlem
agent003s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Spelar väl ingen jävla roll om jag anser att polisen agerat bra eller inte, ointressant i den här tråden.

(Bra att du blev uppretad, se nu till att bli en "grabb" och nita någon i en grusgrop.)

Fyfaan vad jag är less på ditt oändliga dravell karl..

Får ni småbarnsföräldrar aldrig ligga?

Skriv inte ihop nå motsvar bestående av motfrågor på motfrågor, alla så PK att jag vill spy.

Gå och drick en latte istället, men snåla med sockret för guds skull!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in