2024-09-02, 21:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Visst men att polisen är efter de större ligorna och har mer närvaro i storstäder och framförallt såklart under matchdag är inget vidare argument, vill man styra upp något på en öde plats så gör man det, enkelt, uppenbarligen är det inte någon prio idag.

Låter lätt i verkligheten. Jag är inte kat c men har blivit inslussad i häktet och förhörd några ggr... När du sitter i förhöret så sitter förhörsledaren framför dig med pärmar i bakgrunden där det står KGB, FB, DFG, WM osv... Dom har en jävla koll på vilka som är vad och var dessa rör sig.. mer än du tror
Citera
2024-09-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Låter lätt i verkligheten. Jag är inte kat c men har blivit inslussad i häktet och förhörd några ggr... När du sitter i förhöret så sitter förhörsledaren framför dig med pärmar i bakgrunden där det står KGB, FB, DFG, WM osv... Dom har en jävla koll på vilka som är vad och var dessa rör sig.. mer än du tror

Får man du fråga vilken station du varit på och vad för rum förhöret hållits i?
Citera
2024-09-03, 22:27
Medlem
Nu har Douglas Hammar från firman släppt första delen i sin?Triologi om sitt liv som huligan.
Ska enligt uppgift vara väldigt ärlig vilket väl knappast varit firman boys signum genom åren.
Så nu är det dålig stämning i de orangea leden.
Går lite obekräftade rykten om att dom försökt sig på ett hembesök men blivit ivägjagade……
Lär väl bli lite uppföljning kommer.

Nån som läst boken?
Citera
2024-09-04, 02:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Får man du fråga vilken station du varit på och vad för rum förhöret hållits i?

Ingen aning om vilket rum, var efter DIF- Heif på Råsunda iallafall och var häktad i Solna.
Citera
2024-09-04, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ingen aning om vilket rum, var efter DIF- Heif på Råsunda iallafall och var häktad i Solna.

Orsaken till frågan är att jag inte betvivlar att det finns en eller annan pärm med den text du nämner. Men de lär ju knappast stå på varenda station i landet utan om de finns, så finns de väl i typ ett rum i Stockholm, där det sitter någon som jobbar med den här formen av brottslighet.

När man sedan blir förhörd är det vanligast att detta sker i ett rum som är avsett för just förhör. I de rummen står inga pärmar alls.
Citera
2024-09-05, 11:19
Medlem
I ett förhörsrum finns inga pärmar om diverse firmor. Dock har snuten järnkoll numera och det påverkar så klart scenen. Glöm 90-talets kravaller utanför arenan där alla slogs mot alla.

Goa tider som aldrig kommer tillbaka.
Citera
2024-09-05, 11:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Orsaken till frågan är att jag inte betvivlar att det finns en eller annan pärm med den text du nämner. Men de lär ju knappast stå på varenda station i landet utan om de finns, så finns de väl i typ ett rum i Stockholm, där det sitter någon som jobbar med den här formen av brottslighet.

När man sedan blir förhörd är det vanligast att detta sker i ett rum som är avsett för just förhör. I de rummen står inga pärmar alls.
Har funnits pärmar länge.

Supporterpolisen har haft med sig de och förmedlat de/info vidare vid behov. Visa upp avstängda, lysta etc för matchvärdar o lokal polis etc

Vid landslagsmatcher utomlands har pärmar figurerat också, där folk från Camp Sweden o andra organisationer fått den i ansiktet och ombetts lämna info om vilka som på plats, om de bor på campen, om de vet ngt annat.

Nu kanske det endast är digitalt register.
Citera
2024-09-05, 11:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Nu har Douglas Hammar från firman släppt första delen i sin?Triologi om sitt liv som huligan.
Ska enligt uppgift vara väldigt ärlig vilket väl knappast varit firman boys signum genom åren.
Så nu är det dålig stämning i de orangea leden.
Går lite obekräftade rykten om att dom försökt sig på ett hembesök men blivit ivägjagade……
Lär väl bli lite uppföljning kommer.

Nån som läst boken?
Nej, men han rör sig ju fritt i solna med omnejd så jag gissar att det där är löst mellan de.

annars så stämmer väl det andra.
Citera
2024-09-05, 12:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

Supporterpolisen har haft med sig de och förmedlat de/info vidare vid behov. Visa upp avstängda, lysta etc för matchvärdar o lokal polis etc

Vid landslagsmatcher utomlands har pärmar figurerat också, där folk från Camp Sweden o andra organisationer fått den i ansiktet och ombetts lämna info om vilka som på plats, om de bor på campen, om de vet ngt annat.

Min incident inträffade typ 2005 och det var inte slagsmål inblandat.. Jag gick tidigare från matchen och hoppade över kravallstängslet mot Norra då jag bodde i Sumpan på gränsen till Solna så den vägen var närmast hem. Kravallpoliser såg mig, sprutade tårgas i fejset på mig och skickade in mig i en bil och raka vägen till häktet..
Men ni får tro vad ni vill.
Citera
2024-09-05, 13:33
Medlem
Citat:

Och det där låter ju extremt logiskt.

Men, varför ska då supporterpolisen springa in och ställa dessa pärmar i ett förhörsrum på en polisstation dit någon tas för förhör?
Citera
2024-09-05, 14:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Och det där låter ju extremt logiskt.

Men, varför ska då supporterpolisen springa in och ställa dessa pärmar i ett förhörsrum på en polisstation dit någon tas för förhör?
snuten kan ju ha tagit med sig en pärm elr 2 bara, lånat tills vidare.

kan inte svara på det
Citera
2024-09-05, 14:34
Medlem
Citat:
snuten kan ju ha tagit med sig en pärm elr 2 bara, lånat tills vidare.

kan inte svara på det

Inte jag heller. Har aldrig gripits i samband med fotboll men förhörts några gånger och har en del annan kännedom om polisförhör. Och för mig låter det bara konstigt att det skulle stå sådana där pärmar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in