2009-04-11, 19:15
Medlem
När ska stora stygga DFG våga sig ut från hotellet? Jävla tomtar, stryk på hemmaplan och sen springa omkring härnere och spela allan... nänä, hur gick det för dom tre stora stygga vig heden? Klädombyte och sen pronto iväg till tvärgatan.
Citera
2009-04-11, 22:37
Medlem
Provokatörs avatar
Polisen hade inte så svårt lista ut vilka som kom från Djurgården! Men är det inte ett riktigt åsnehuvud?

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=452&a=488668&img=3
Citera
2009-04-11, 23:58
Medlem
PacmanSwes avatar
Var några meter ifrån när det brakade på centralen idag. Herre jävlar va glas det flög Någon som kan ge en liten resumé om vilka som 'vann'? Dom blev ju undanstyrda av snuten ganska snabbt, men sen stod dom ju och gapade ett tag vid drottningtorget och någon försökte kasta en cykel(?)

vad hände inne på cantralstationen senare?
Citera
2009-04-12, 00:23
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boatse
är ju bara yngre som ger sig på folk med "fel" kläder

Vad jag har förstått på ger sig inte dom äldre huliganerna på såkallade 'julgranar' Dvs vanliga supportrar i halsduk och matchtröja. Dom håller sig till dom som dom vet ger sig på dom.

Men dom yngre ligisterna får ibland för sig att ge sig på lite av varje.

Men jag är inte så insatt i ämnet utan går på fotboll för att stödja mitt lag, och inte för att spöa på nån med djurgårdströja.
Citera
2009-04-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Vad jag har förstått på ger sig inte dom äldre huliganerna på såkallade 'julgranar' Dvs vanliga supportrar i halsduk och matchtröja. Dom håller sig till dom som dom vet ger sig på dom.

Men dom yngre ligisterna får ibland för sig att ge sig på lite av varje.

Men jag är inte så insatt i ämnet utan går på fotboll för att stödja mitt lag, och inte för att spöa på nån med djurgårdströja.

Huliganer ger sig på vad som helst, att de sedan hävdar att de inte gör det stämmer ungefär lika bra som:

"Vi slåss bara där det inte finns folk"
"Vi sparkar inte på folk som ligger ner"
"Vi kör alltid vapenfritt"
osv osv.
Citera
2009-04-12, 00:36
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Huliganer ger sig på vad som helst, att de sedan hävdar att de inte gör det stämmer ungefär lika bra som:

osv osv.

Ja, men dom gamla rävarna i firmorna borde ändå vara på professionella att dom inte ger sig på vanliga supportrar eller? Nån motta får det fan va.
Citera
2009-04-12, 01:03
Medlem
Marmoths avatar
Citat:

osv osv.
Japp, jag skulle inte skriva mer i denna tråd eftersom jag ständigt tjatade om detta mantra, d v s att oskyldiga hamnar i kläm, men jag bor fortfarande, trots flytt, i Solna och ser även i media hur det funkar.

PINSAMT!

Fan, vill ni slåss så åk ut på landet i nån jävla skog eller grusgrop och sluta, framförallt, att se er som klubbens främsta företrädare för vi vanliga, som inte vågar gå längre, är flera!

Å andra sidan så uppmanar jag, eftersom jag är Djurgårdare, FB att fortsätta för oavsett vad ni tror/tycker/tänker så sänker ni klubben. Fortsätt så!

Japp, ni hatar mig nu men lyssna...ni får slåss, ni älskar klubben och ni är OK schnubbar, liksom, men varför inte boka box i fred och långt ifrån polisen och sånt? Seriös fråga!
Citera
2009-04-12, 01:06
Medlem
Citat:
Ja, men dom gamla rävarna i firmorna borde ändå vara på professionella att dom inte ger sig på vanliga supportrar eller? Nån motta får det fan va.

Inte ens de "gamla rävarna" kunde hålla sig till sina egna regler. Sen är de "gamla rävarna" numera en minoritet. Majoriteten består utav en massa småkids som vill bråka i grupp, de har oftast ingen koll på fotboll.
Citera
2009-04-12, 01:18
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Inte ens de "gamla rävarna" kunde hålla sig till sina egna regler. Sen är de "gamla rävarna" numera en minoritet. Majoriteten består utav en massa småkids som vill bråka i grupp, de har oftast ingen koll på fotboll.

Att dom äldre inte kan hålla sig till reglerna kanske beror på alla småkidz som kommer in i huligangrupperingarna. Jobbigt är det iaf när barnfamiljer etc inte vågar gå på fotboll för att ett gäng pubertetsoffer ska slå ner dom.
Citera
2009-04-12, 01:29
Medlem
Citat:
Att dom äldre inte kan hålla sig till reglerna kanske beror på alla småkidz som kommer in i huligangrupperingarna. Jobbigt är det iaf när barnfamiljer etc inte vågar gå på fotboll för att ett gäng pubertetsoffer ska slå ner dom.

De har aldrig kunnat hålla sig till sina egna regler. Herregud vi snackar om ett gäng människor som hävdar att de helst skulle vilja slåss i en grusgrop, men de är så otroligt inkompetenta att de inte lyckas ordna upp ett "box" utan att dra på sig polisövervakning. Under tio år har de lyckats fixa ett fåtal fighter där det inte finns några oskyldiga. (Sorry, parker i diverse städer räknas inte som grusgrop.)
Citera
2009-04-12, 01:38
Medlem
S-ammes avatar
Inte fan vare kul o åka ner ända till gbg och komma hem me de dära pinsamma resultatet!! de va bara att dricka så mkt man kunde så man kunde somna så fort som möjligt, men självklart när man va framme o hade nyktrat till lite hade man hört va mkt "skit" man hade gjort.. hade tydligen tagit nån uteserverings stol o kastat in den i resturangen.. onödigt värre fan
Citera
2009-04-12, 01:44
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
De har aldrig kunnat hålla sig till sina egna regler. Herregud vi snackar om ett gäng människor som hävdar att de helst skulle vilja slåss i en grusgrop, men de är så otroligt inkompetenta att de inte lyckas ordna upp ett "box" utan att dra på sig polisövervakning. Under tio år har de lyckats fixa ett fåtal fighter där det inte finns några oskyldiga. (Sorry, parker i diverse städer räknas inte som grusgrop.)

Jag har aldrig testat att försöka få folk till en grusgrop för att slåss utan att polisen vet om det, men okej, du vet säkert mer än mig i det området så jag får helt enkelt rätta mig.

Men jag har fortfarande inte fått svar på frågan; Hur gick det i boxet i göteborg idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in