Citat:
Ursprungligen postat av
Slumlord
Intressant intervju med en välkänd DFG-profil, som för övrigt omnämnts en del tidigare i trådetn:
https://www.youtube.com/watch?v=ThAGjBJWY-o
Mycket intressant, men det är oundvikligt att man försöker relatera till berättelsen och jag har aldrig upplevt kriminaliteten och hela den här oron som Idis tydligen haft inom sig.
För egen del kommer jag från stabila förhållanden. Jag älskar fotbollsvåldet utan vapen och ser det som nödvändigt med ett och annat lagbrott för att Helsingborgs Idrottsförening ska kunna resa sig från askan. Jag har heller inte haft denna kamratuppfostran som han beskriver där han fick stryk av sina förebilder som liten. Jag har en underbar farsa. Ändå vill jag vara där i fronten och jag kommer att fortsätta. Jag rekommenderar alla att fortsätta.
Sen angående aktuella händelser så vill jag berömma viljan som finns från Djurgårdens diverse supportergrupper. Fortsätter de så här så kan det komma mycket gott i framtiden. Hoppas bara att jag får vara med om en del utav den kakan och att mitt lag inte åker ner i Division 1.