2020-01-06, 23:15
Medlem
Bra. D r det avklarat att jag r ITK och du inte r det.

Nr ngon sger ledande i en firma tror jag alla (utom du) tnker sig ngon som alltid str lngst fram och kan ta fr sig. Det r frvrigt alltid den definitionen som funnits bland aktiva.

Klart Nollan blev en profil fr Young Boys nr han skrivit en bok och var aktiv p Sagoscenen. Bland ungtuppar som var helt historielsa med andra ord.

fr vrigt r jag helt nykter p alla substanser. Bara trtt p en massa fn som tror att de har koll nr de inte har det. Du fick nog en extra slng av sleven och tog du illa upp s kan jag be om urskt om det. Men allt jag skriver r fakta och sant och det tnker jag inte be om urskt fr.
Citera
2020-01-07, 00:05
Medlem
Rtta mig om jag har fel nu, men var det inte "J.han As.lund" som r "huvud personen" i boken EN AV GRABBARNA?
Citera
2020-01-07, 09:37
Medlem
hngballens avatar
Tnk att vita mnniskor kan bli negrer s fort en boll ska sparkas.
Jag hoppas att ni slr ihjl varandra lika ofta som runkebynegrerna skjuter varandra.
Ps. Andvnd knivar! Ds.
Citera
2020-01-07, 10:46
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhugget
En av grabbarna har inte mycket med hur verkligheten sg ut p den tiden. Fantasifoster frn Solna som allt annat som kommer drifrn.

Icke-hndelser blses upp som ngonting stort och de riktiga hndelserna nmns knappt eller inte alls. Eftersom gnaget fick stryk och han frmodligen inte var dr.

Skribenten var inte en av toppgubbarna. Jag var sjlv vldigt aktiv d och frgade gnagets riktiga toppgubbe O#mar vem fan skribenten var. Han svarade: "Vi kallar honom fr Nollan och det sger vl allt".

Sprket hller frvrigt en lg niv.
tnkte frst att det var bull...men mrkte att T A-J (O*ar) faktiskt inte r mer n ngra r ldre, trodde det var strre ldersskillnad.
Citera
2020-01-07, 12:50
Medlem
@pancev

Du har koll. O#mar fdd 1971 och kallades/hette fr Tomas fram till cirka 18-rs lder. Uppvuxen i Hagalund. Lika dominant som P#lle tidigare. Alltid lngst fram fr rttorna och alltid sist att lgga benen p ryggen. Jag fick rdda honom ett antal gnger nr han blivit sjlv kvar efter att resten av solnagrabbarna sprungit till skogs.
Citera
2020-01-07, 14:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
@pancev

Du har koll. O#mar fdd 1971 och kallades/hette fr Tomas fram till cirka 18-rs lder. Uppvuxen i Hagalund. Lika dominant som P#lle tidigare. Alltid lngst fram fr rttorna och alltid sist att lgga benen p ryggen. Jag fick rdda honom ett antal gnger nr han blivit sjlv kvar efter att resten av solnagrabbarna sprungit till skogs.
vi hade ngra gemensamma bekanta runt 1990 o ngra r framt.

men huvudsta va? spelar ju ingen roll frvisso.
Citera
2020-01-07, 15:43
Medlem
Japp. Huvudsta. Skrev fel. Hade en polare som bodde i Huvudsta och jag blev ytligt bekant med O#ar genom honom innan vi blev aktiva p scenen. O var ledare fr "Huvudstagnget" som hade mycket tjafs med Hagalundsgnget.
Citera
2020-01-08, 00:02
Medlem
Citat:
@RobertoSaviano

"Stmmer ju absolut inte. Vet du inte vem som skrev boken? Han var ju ledande i firman flera r. DN/SS."

Din luffare. Du vet ingenting. Du har bara suttit bordet bredvid och druckit l med stora ron nr Firman fantiserat.

Seven Sister var endast "ledande" p sagoscenen. Och kanske runt l- och laddborden efter att han skrivit boken. Jag var lngst fram mot Firman Boys i mnga r. Ngra av dem har min respekt. Nollan r inte en av dem.

Med det sagt s var han faktiskt lngst fram i det stora slagsmlet utanfr Rsunda Sdra 2003 som han beskriver i boken. Frst nere mellan husen dr jag stod mittemot honom ett par sekunder och sedan senare nr han fick kken avslagen av en vnsterkrok. Ngot jag sg p vldigt nra hll.

Somna om fjant!

Fett kta att du var med dr faktiskt. Stmmer det att det var en viss pokerstjrna som delade ut vnsterkroken p frfattaren? Har hrt det ngonstans, minns ej var.
Citera
2020-01-08, 13:46
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SG1891
Fett kta att du var med dr faktiskt. Stmmer det att det var en viss pokerstjrna som delade ut vnsterkroken p frfattaren? Har hrt det ngonstans, minns ej var.

KL?
Citera
2020-01-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SG1891

Fett kta? Haha r du 12 r eller? Inte undra p att nivn hr ligger p en 15 rings.
Citera
2020-01-08, 21:34
Medlem
Citat:
@pancev

Men vad? En konvertit?
Citera
2020-01-09, 00:04
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Men vad? En konvertit?
Nej!

Folk kallade honom olika .. beroende p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera