2017-12-08, 20:35
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Som jag uppfattar det hela så är bloggen "intefanvetjag" värre än SS enligt vederbörande.

Men jag får invänta att vederbörande förklarar vad han menar.
Jag hittar inte många lögner på intefanvetjag likt man ständigt hittar vinklade och fantasifulla storys på SS.
Jag sticker ut hakan och vågar garantera att det är precis vad vederbörande påstår. Dvs. att intefanvetjag-bloggen vinklar sina rapporter/inlägg hårdare än vad sverigescenen gör.

Jag kan inte säga att han har fel med 100% säkerhet, men har extremt svårt att tro på att det stämmer.

Han kanske blandar ihop "intefanvetjag" med dåtidens tifoledaren?
Citera
2017-12-08, 22:14
Medlem
Dr.Katis avatar
IFVJ är väl bra mycket trovärdigare än SS. De har liksom inte samma behov som SS att "frisera" fakta då man är nummer ett och har varit det länge i gamla Svedala.

Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag sticker ut hakan och vågar garantera att det är precis vad vederbörande påstår. Dvs. att intefanvetjag-bloggen vinklar sina rapporter/inlägg hårdare än vad sverigescenen gör.

Jag kan inte säga att han har fel med 100% säkerhet, men har extremt svårt att tro på att det stämmer.

Han kanske blandar ihop "intefanvetjag" med dåtidens tifoledaren?
Visst fan, hur gick det för den kisen, kom han hem från Thailand nån gång?!
Citera
2017-12-08, 22:31
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Visst fan, hur gick det för den kisen, kom han hem från Thailand nån gång?!

Det vill jag minnas att han skrev i sin blogg att han gjorde.
Citera
2017-12-08, 23:51
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Det vill jag minnas att han skrev i sin blogg att han gjorde.
Vad bra. 🙂
Citera
2017-12-10, 00:19
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Som jag uppfattar det hela så är bloggen "intefanvetjag" värre än SS enligt vederbörande.

Men jag får invänta att vederbörande förklarar vad han menar.
Jag hittar inte många lögner på intefanvetjag likt man ständigt hittar vinklade och fantasifulla storys på SS.

Kanske du kan förklara för mig just vilka lögner man hittar på Sverigescenen?
Citera
2017-12-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare

Det kan jag göra. Rapporten om UFC-galan. Nästan lika fånig som rapporten efter Cheers.
Citera
2017-12-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Det kan jag göra. Rapporten om UFC-galan. Nästan lika fånig som rapporten efter Cheers.
Det från cheers går la knappast ifrågasätta. FB är inte vad dem varit, går lite i generationer. WM kommer äga scenen några år till.
Citera
2017-12-10, 12:59
Medlem
1907.Skanes avatar
Citat:
Frånsett från Full Lojalitet, som har varit inaktiv under en längre tid, skulle jag säga att Sverigescenen är den minst vinklade rapportören. De är ju mer eller mindre ensamma om att rapportera om stök från andra klubbar och de försöker åtminstone till viss del att framställa sig som talespersoner för hela den svenska ligistkulturen. Det är dock absurt att någon ens försöker göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av www.sverigescenen.se
AIK-Helsingborgs IF, Fotboll, Allsvenskan, 2 november 2008
AIK:s sista hemmamatch för säsongen föregicks av stora supportermanifestationer för tränaren Rikard Norlings framtid och mot sportchefen Ola Andersson och VD:n Charlie Granfelt. Det var dessutom matchen där trotjänaren Mats Rubarth gjorde sitt sista framträdande på Råsunda varför han hyllades stilenligt av hemmapubliken.

Utanför planen så steg temperaturen också ordentligt sedan Helsingborgs Frontline svarat för en lika klassisk som överraskande attack. Kontakten mellan Frontline och FB var obefintlig under veckan sedan skåningarna gjort sig oanträffbara. Med bakgrund av att HIF heller aldrig tidigare varit uppe mot AIK med en liga i syfte att ställa till med trubbel så var inte direkt laddningen hos Stokholmarna på topp. Ett 20-tal AIK-grabbar i olika åldrar satt på "Offside Sportsbar" vid Solna Centrum kl: 13:15, en timme och 45 minuter före avspark. Vad dessa då inte hade en aning om men strax skulle bli varse om var att 42 st Helsingborgsgrabbar (15 Frontline, resten yngre) rest från Skåne i fyra minibussar och en personbil och parkerat i garaget under Solna Centrum. Via uppgiftslämnare och spotters hade man fått fram att Gnagarna satt på Offside och att de inte var många. Via gången upp från parkeringsgaraget rusade man upp den korta biten mot stället och samtidigt som den första AIK:aren inne på puben uppmärksammar vad som håller på att hända så åker den första rutan in från Helsingborgarnas sida.

Efter omständigheterna så reagerar ändå AIK:arna snabbt. Inom några sekunder är de första grabbarna på väg ut genom den smala dörröppningen där de möts av mer föremål från HIF som AIK:arna återgäldar. Efter ytterligare ett tiotal sekunder så är resten av firmagrabbarna på väg ut från Offside och i det ögonblicket väljer de numerärt överlägsna Helsingborgarna att lämna platsen springande. I samma veva kommer också tre st poliser springande från Helsingborgarnas högra sida. AIK-grabbarna är nu rejält uppretade och samtidigt som HIF tagit till flykten mot parkeringsdäcket så rusar Gnagarna genom Solna Centrum för att försöka genskjuta HIF i höjd med "Solna Krog". Tyvärr för AIK:arna så hann polisen före och när AIK kommer ut på däcket sitter HIF:arna redan ner på marken. Polisen batongslår bort AIK från parkeringsdäcket och säkrar platsen.

Nu larmar AIK in förstärkning och fler och fler grabbar ramlar in till Offside medan krogpersonalen städar upp stora glasskärvor från den halvt demolerade restaurangen. Gnagarna misstänker att inte alla av HIF:s grabbar blivit omhändertagna och skickar ut folk för att dammsuga varenda krog i Solna med omnejd. Det gav inget liksom en kort rajd förbi den södra läktaren. Man hittar dock två av skåningarnas minibussar i garaget de från början kom ifrån, bussarna skonades förutom däcken som punkterades. AIK-grabbarna vill nu ha blod men tvingas tillfälligt ge upp letandet och tar sig istället in på Råsunda lagom till avspark.

HIF-grabbarna som körts ut till olika förorter samlades upp i smågrupper i centrala Stockholm därifrån enbart ett fåtal av dem tog sig vidare ut mot Solna igen, mycket angelägna om att inte väcka någon uppmärksamhet samt att skyndsamt hämta sina fordon. Ute i Solna drog en större AIK-mobb omkring direkt efter matchslut och genomsökte området och inte förrän HIF:s chaufförer med hjälp av poliseskort kunde hämta minibussarna för däckbyten så kunde man lämna huvudstaden för den här gången.

sverigescenen.com tycker: att det var en överraskningsattack som heta duga och som fick tankarna tillbaka till forna tider när det var detta som i mångt och mycket var det organiserade fotbollsvåldet - pubstormningar! Däremot så var väl stridsviljan sämre hos de för tillfället nästan dubbelt så många Helsingborgarna som inte ens delade ut en smäll innan man lämnade platsen. Att Frontline inte blev spottade under sin färd till Stockholm förklaras väl enklast med att vare sig FB eller polisen räknade med att de skulle resa hit. Det är heller inte någon överdrift att säga att Helsingborgsmobben ska vara glada att polisen fångade in dom i Solna och inte Gnagarna aka "smutsligan" som snabbt ökade i både nummer och ilska innan matchstart.

Slutligen. Andra ligors fordon har tidigare, med vissa få undantag, varit fredade runt om i landet. Det är en bra idé att så också förblir. Helsingborgarna fick däcken sönderskurna på två av sina minibussar. Men då ska man också ha med i beräkningarna att en för dagen så kallad "AIK-pub" fick flera rutor krossade av skåningarna strax innan.
De understrukna raderna är direkta lögner.

Detta var en exklusiv samling för AIK:s äldre grabbar och vad som hände efter att HIF:s ligistfölje radat upp sig utanför puben i Solna var i stort sett att merparten utav Firman försökte låtsas som ingenting. Det tog minst en minut innan någon utav dem vågade närma sig ytterdörren. Resten av gnagarna hade full ögonkontakt med mobben utanför eftersom det var dagsljus och det fanns stora glasrutor längs väggens hela sidor. Ändå dröjde det flera minuter innan någon AIK:are vågade sig ut i tamburen. Där fick den gnagaren som var först ut en spark. Den personen som sparkade honom var visserligen inte helt inne i lokalen men hans ben tog sig ohindrat igenom glasrutan på dörren och träffade FB-grabben så att han stannade upp.
Efter denna enda spark retirerade HIF-mobben för att låta AIK få en chans att komma ut och samla upp sig, utan att enstaka gnagare skulle behöva möta hela mobben i dörröppningen. Ytterligare en minut gick där och ingen AIK:are kom ut. De få som kommit så långt som ut till tamburen tidigare begav sig istället tillbaka in i lokalen, då de märkte att ingen fyllde på bakifrån. Då kommer plötsligt en ensam stockholmare rusandes rakt in i HIF-mobben ifrån sidan. Han slås ned inom loppet utav en eller två sekunder och befann sig plötsligt i ett läge där han låg på marken mitt i en mobb där i stort sett ingen helsingborgare kände att de hade fått chansen att göra sin del än. De 5-10 personer som är närmast hinner med att ge den ensamme AIK:aren vars en spark eller stamp innan samtliga närvarande känner att det bara hade varit överdrivet att fortsätta misshandeln.
Detta sker i full åsyn utav hela Firman Boys samling. Det finns ögonkontakt mellan ligorna medans den ansamme AIK:aren springer in i mobben. Det finns även ett så pass stort avstånd till dörren i detta läget att hela AIK-mobben hade kunnat komma ut obehindrat. Ändå kommer de fortfarande inte ut. De står och stirrar på en enda person med hjärta men själva gör de absolut ingenting för att hjälpa honom.
Minuter passerar och AIK kommer som sagt inte ut. Då anländer polisen. Ett flertal samordnade patruller kommer rusande emot HIF:arna. Det är då som bortaligan springer och plötsligt är där en massa gnagare som vågar komma ut och springa efter. Initialt är polisen enbart intresserad utav att jaga efter helsingborgarna och mobben stannar inte förrän den blir fullständigt omringad utav snutar. Åtminstone 95% utav HIF-ligan blir tvingade att sätta sig ner medans AIK:arna jagar runt i det närliggande köpcentrat. Vid ett tillfälle närmar sig AIK:arna polislinjerna och då reser sig samtliga upp, redo för fight, men AIK:arna visar sig snabbt att de inte är ett dugg mera intresserade utav att slåss mot snutar än vad HIF-följet var.

Har man stått och stirrat på sina fiender i flera minuter och de inte tagit klivet så känns det jävligt dumt att klandra någon för att man springer när snuten anländer och det kan ha varit så att gnagarna fattade det själva. Då valde de att förneka att de bangat istället för att påtala de pinsamheter som verkligen inträffade. 1-0 till grisen den gången men helt och hållet på grund av AIK. Det fanns verkligen en förväntan ibland HIF:are om att om vi dök upp på en match mot AIK borta och tog fighten utan att styra upp med jämna nummer och åldrar osv så skulle det bli en utmaning. Så var det inte.

I andra rapporter från HIF-matcher i Solna kan man läsa om hur Frontline varit på plats med busslaster då de fått stryk på läktaren utav vanliga supportrar, hur ligister som slogs mot vakter i själva verket satt och gömde sig inne på läktaren för att AIK kravallade mot polisen utanför och om att de ska ha varit runt och jagat KGB samtidigt som FL uppehöll snuten i en halvtimme utanför den södra läktaren. Var var AIK? "Eh.. vi trodde att ni fortfarande var i Södertälje"
Citera
2017-12-10, 14:49
Medlem
Citat:

VA?
Vart ska jag börja?
Hahaha. Ska göra dig till freds, men tyvärr inte nu, ge mig någon vecka att smälta dina ord.
Men med steamande hopp sparkar m.m så ärligt talat borde skribenten på SS söka sig till serietidnings världen.

Hade te.x wm haft lite is i magen och inte laddat upp videorna (efter Cheers och Skeppsbar) innan SS skrivit sin rapport hade det garanterat blivit den största skämskudde den Svenska scenen hade fått tillverkat....
Citera
2017-12-10, 15:14
Medlem
Dubbelpost.
Citera
2017-12-10, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Frånsett från Full Lojalitet, som har varit inaktiv under en längre tid, skulle jag säga att Sverigescenen är den minst vinklade rapportören. De är ju mer eller mindre ensamma om att rapportera om stök från andra klubbar och de försöker åtminstone till viss del att framställa sig som talespersoner för hela den svenska ligistkulturen. Det är dock absurt att någon ens försöker göra det.

De understrukna raderna är direkta lögner.

Detta var en exklusiv samling för AIK:s äldre grabbar och vad som hände efter att HIF:s ligistfölje radat upp sig utanför puben i Solna var i stort sett att merparten utav Firman försökte låtsas som ingenting. Det tog minst en minut innan någon utav dem vågade närma sig ytterdörren. Resten av gnagarna hade full ögonkontakt med mobben utanför eftersom det var dagsljus och det fanns stora glasrutor längs väggens hela sidor. Ändå dröjde det flera minuter innan någon AIK:are vågade sig ut i tamburen. Där fick den gnagaren som var först ut en spark. Den personen som sparkade honom var visserligen inte helt inne i lokalen men hans ben tog sig ohindrat igenom glasrutan på dörren och träffade FB-grabben så att han stannade upp.
Efter denna enda spark retirerade HIF-mobben för att låta AIK få en chans att komma ut och samla upp sig, utan att enstaka gnagare skulle behöva möta hela mobben i dörröppningen. Ytterligare en minut gick där och ingen AIK:are kom ut. De få som kommit så långt som ut till tamburen tidigare begav sig istället tillbaka in i lokalen, då de märkte att ingen fyllde på bakifrån. Då kommer plötsligt en ensam stockholmare rusandes rakt in i HIF-mobben ifrån sidan. Han slås ned inom loppet utav en eller två sekunder och befann sig plötsligt i ett läge där han låg på marken mitt i en mobb där i stort sett ingen helsingborgare kände att de hade fått chansen att göra sin del än. De 5-10 personer som är närmast hinner med att ge den ensamme AIK:aren vars en spark eller stamp innan samtliga närvarande känner att det bara hade varit överdrivet att fortsätta misshandeln.
Detta sker i full åsyn utav hela Firman Boys samling. Det finns ögonkontakt mellan ligorna medans den ansamme AIK:aren springer in i mobben. Det finns även ett så pass stort avstånd till dörren i detta läget att hela AIK-mobben hade kunnat komma ut obehindrat. Ändå kommer de fortfarande inte ut. De står och stirrar på en enda person med hjärta men själva gör de absolut ingenting för att hjälpa honom.
Minuter passerar och AIK kommer som sagt inte ut. Då anländer polisen. Ett flertal samordnade patruller kommer rusande emot HIF:arna. Det är då som bortaligan springer och plötsligt är där en massa gnagare som vågar komma ut och springa efter. Initialt är polisen enbart intresserad utav att jaga efter helsingborgarna och mobben stannar inte förrän den blir fullständigt omringad utav snutar. Åtminstone 95% utav HIF-ligan blir tvingade att sätta sig ner medans AIK:arna jagar runt i det närliggande köpcentrat. Vid ett tillfälle närmar sig AIK:arna polislinjerna och då reser sig samtliga upp, redo för fight, men AIK:arna visar sig snabbt att de inte är ett dugg mera intresserade utav att slåss mot snutar än vad HIF-följet var.

Har man stått och stirrat på sina fiender i flera minuter och de inte tagit klivet så känns det jävligt dumt att klandra någon för att man springer när snuten anländer och det kan ha varit så att gnagarna fattade det själva. Då valde de att förneka att de bangat istället för att påtala de pinsamheter som verkligen inträffade. 1-0 till grisen den gången men helt och hållet på grund av AIK. Det fanns verkligen en förväntan ibland HIF:are om att om vi dök upp på en match mot AIK borta och tog fighten utan att styra upp med jämna nummer och åldrar osv så skulle det bli en utmaning. Så var det inte.

I andra rapporter från HIF-matcher i Solna kan man läsa om hur Frontline varit på plats med busslaster då de fått stryk på läktaren utav vanliga supportrar, hur ligister som slogs mot vakter i själva verket satt och gömde sig inne på läktaren för att AIK kravallade mot polisen utanför och om att de ska ha varit runt och jagat KGB samtidigt som FL uppehöll snuten i en halvtimme utanför den södra läktaren. Var var AIK? "Eh.. vi trodde att ni fortfarande var i Södertälje"

Du menar väl frontline och köpenhamn, ni har aldrig vågat slåss utan era danskar.
Citera
2017-12-10, 15:31
Medlem
1907.Skanes avatar
Ja, jag är ju FCK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in