2013-08-14, 22:23
  #21553
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
1. Gå på matcher.
2. Var jävligt aktiv när det "händer" saker, dvs stå upp för dig och ditt lag och SPRING INTE.
3. Klä dig som de gör.

Sen handlar det, som någon sa, om kontakter. Känner man någon som är med är det klart lättare, men alla börjar någonstans.

Det är inte speciellt svårt nej. Var med där du tror att det kan smälla och håll dig nära dem. Om du sköter dig bra blir du förmodligen välkomnad.
Citera
2013-08-14, 22:58
  #21554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Puppies... herregud

Vilka raketforskare kommer på de "häftiga" namnen som era "firmor" och "underfirmor" tar?

Peking ultras = PU
Pekings yngre fraktion = PUppies .... get it?

förövrigt inga firmor, utan ultrasgrupperingar
Citera
2013-08-14, 23:51
  #21555
Medlem
Var en lustig sekvens som utspelade sig på en bortamatch tidigare i år.
Står i biljettkassan för att gå in på arenan då två KGB-are tränger sig före varav jag ifrågasätter.
Ena killen känner jag till men den andra hade jag aldrig sett förut och han började direkt käfta.
När han öppnade munnen kom en extremt bonnig dialekt ut varav han stolt meddelade att han var (minns fan inte exakt vart då det var ett tag sedan) smålänning/värmlänning och att de i KGB gör vad de vill.

Vill inte smutskasta KGB men denna ärkenollan är fan det pinsammaste jag varit med om.
1. Jag är fullt övertygad om att det där är en av de första matcherna han går på då jag går på alla matcher och aldrig sett honom innan.
2. Han var bonde och hånade min stockholmska. Fantastiskt.
3. Han slog sig för bröstet och skröt om hur dem i KGB kör över alla och även mig om jag käftar emot.
4. Såg han gå runt på läktaren sedan och berätta för flertalet om att han var KGB.

Hans KGB-polare (som är stockholmare) stod bara tyst bredvid när ha raljerade på.

Jag är Bajare (ej kategori-c) och har därför ingen anledning att dra ihop lögner om "våran" firma men har man sådana där muppar i leden gör de det svårt att ha respekt för dem.
Citera
2013-08-15, 01:24
  #21556
Medlem
Marmorth:

Handlar väl om att någon ska ha sista ordet. Prestige yadayadayda, finns inget mer att tillägga om det där nu.
__________________
Senast redigerad av Sebastard2 2013-08-15 kl. 01:41.
Citera
2013-08-15, 01:32
  #21557
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Du kunde inte bara stänga truten och lämna tråden med lite värdighet? Låt mig gissa, det kommer ännu ett infantilt svar kryddat med 58 smileys på detta inlägg också?
Förlåt, inte meningen att trampa på dina tår. Jag ska dra men varför måste DU svara? Kortast i klassen?
Citera
2013-08-15, 01:58
  #21558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Var en lustig sekvens som utspelade sig på en bortamatch tidigare i år.
Står i biljettkassan för att gå in på arenan då två KGB-are tränger sig före varav jag ifrågasätter.
Ena killen känner jag till men den andra hade jag aldrig sett förut och han började direkt käfta.
När han öppnade munnen kom en extremt bonnig dialekt ut varav han stolt meddelade att han var (minns fan inte exakt vart då det var ett tag sedan) smålänning/värmlänning och att de i KGB gör vad de vill.

Vill inte smutskasta KGB men denna ärkenollan är fan det pinsammaste jag varit med om.
1. Jag är fullt övertygad om att det där är en av de första matcherna han går på då jag går på alla matcher och aldrig sett honom innan.
2. Han var bonde och hånade min stockholmska. Fantastiskt.
3. Han slog sig för bröstet och skröt om hur dem i KGB kör över alla och även mig om jag käftar emot.
4. Såg han gå runt på läktaren sedan och berätta för flertalet om att han var KGB.

Hans KGB-polare (som är stockholmare) stod bara tyst bredvid när ha raljerade på.

Jag är Bajare (ej kategori-c) och har därför ingen anledning att dra ihop lögner om "våran" firma men har man sådana där muppar i leden gör de det svårt att ha respekt för dem.

Hur såg han ut? Skägg med kepps, och smal?
Citera
2013-08-15, 09:22
  #21559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Förlåt, inte meningen att trampa på dina tår. Jag ska dra men varför måste DU svara? Kortast i klassen?
Hahahaha undrar vem som är kortast i klassen! ?
Citera
2013-08-15, 10:45
  #21560
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Hahahaha undrar vem som är kortast i klassen! ?
I mina ögon INTE den som klarar av att leva ett liv utan att bevisa sin längd/manlighet genom att delta i riter där man måste slå ner andra alfahannar för att hävda sig. Lär av djurvärlden om du nu ens gick i skolan.

Sluta svara mig nu så lättar jag.
Citera
2013-08-15, 11:41
  #21561
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Marmorth:

Handlar väl om att någon ska ha sista ordet. Prestige yadayadayda, finns inget mer att tillägga om det där nu.
Sant, jag lyssnar på dig. Respekt! Önskar fler vore som du är.

Nu ger jag mig ut i verkliga livet istället.

Fridens,
M
Citera
2013-08-15, 17:59
  #21562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Var en lustig sekvens som utspelade sig på en bortamatch tidigare i år.
Står i biljettkassan för att gå in på arenan då två KGB-are tränger sig före varav jag ifrågasätter.
Ena killen känner jag till men den andra hade jag aldrig sett förut och han började direkt käfta.
När han öppnade munnen kom en extremt bonnig dialekt ut varav han stolt meddelade att han var (minns fan inte exakt vart då det var ett tag sedan) smålänning/värmlänning och att de i KGB gör vad de vill.

Vill inte smutskasta KGB men denna ärkenollan är fan det pinsammaste jag varit med om.
1. Jag är fullt övertygad om att det där är en av de första matcherna han går på då jag går på alla matcher och aldrig sett honom innan.
2. Han var bonde och hånade min stockholmska. Fantastiskt.
3. Han slog sig för bröstet och skröt om hur dem i KGB kör över alla och även mig om jag käftar emot.
4. Såg han gå runt på läktaren sedan och berätta för flertalet om att han var KGB.

Hans KGB-polare (som är stockholmare) stod bara tyst bredvid när ha raljerade på.

Jag är Bajare (ej kategori-c) och har därför ingen anledning att dra ihop lögner om "våran" firma men har man sådana där muppar i leden gör de det svårt att ha respekt för dem.

Det här var ju bara sorgligt att läsa. Okej att någon firmamedlem drar med sig någon utomstående, kan ju vara barndomsvänner eller nåt. Men att dom tillåter honom att bete sig som han gör mot andra bajare?(Tycker att han gick över gränsen redan när han trängde sig före) Vafan liksom! När jag hör sånt här blir jag extra glad att jag håller på en liten klubb befriad från idioter som dessa.
Citera
2013-08-16, 05:22
  #21563
Medlem
Vilka baby firmor finns de just nu ?
Citera
2013-08-16, 07:16
  #21564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEGERNONGO
Hur gör man enklast för att komma i kontakt med huliganer och eventuellt gå med i en firma?

Besöka pubbar/krogar där laget man håller på man tänkas befinna sig, gå på matcher och försöka ta kontakt med folk?

Gissar på att det är många som gärna hade deltagit om de hade vetat hur man ska gå tillväga.

Ingen seriös firma skulle plocka upp utomstående.Kanske bajen som tar in folk från höger och vänster. Så annars är det rätt kört för dig om du inte är bajare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in