Var en lustig sekvens som utspelade sig på en bortamatch tidigare i år.
Står i biljettkassan för att gå in på arenan då två KGB-are tränger sig före varav jag ifrågasätter.
Ena killen känner jag till men den andra hade jag aldrig sett förut och han började direkt käfta.
När han öppnade munnen kom en extremt bonnig dialekt ut varav han stolt meddelade att han var (minns fan inte exakt vart då det var ett tag sedan) smålänning/värmlänning och att de i KGB gör vad de vill.
Vill inte smutskasta KGB men denna ärkenollan är fan det pinsammaste jag varit med om.
1. Jag är fullt övertygad om att det där är en av de första matcherna han går på då jag går på alla matcher och aldrig sett honom innan.
2. Han var bonde och hånade min stockholmska. Fantastiskt.
3. Han slog sig för bröstet och skröt om hur dem i KGB kör över alla och även mig om jag käftar emot.
4. Såg han gå runt på läktaren sedan och berätta för flertalet om att han var KGB.
Hans KGB-polare (som är stockholmare) stod bara tyst bredvid när ha raljerade på.
Jag är Bajare (ej kategori-c) och har därför ingen anledning att dra ihop lögner om "våran" firma men har man sådana där muppar i leden gör de det svårt att ha respekt för dem.