2013-07-03, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LisboaCaralho
va malmö dem i vit mundering?

nej, svart hade dom.
Citera
2013-07-03, 19:14
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Givetvis har ju folk i de olika ligorna vänner i andra ligor och spänningarna är lite större mellan vissa ligor, nu talade jag om friendship på gruppnivå och inte privat vänskapsband eller att man inte hatar alla ligor lika mycket.
Var detta jag talade om också, alltså skillnaden mellan att ha enstaka polare i andra ligor som man slåås mot när de beger sig och att vara två olika ligor som kör tillsammans och aldrig mot varandra.

Hela FL/CC-grejen är aningen fishy, och saknar (som tur är) motstycke iallafall på den svenska scenen.
Citera
2013-07-03, 19:30
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Var detta jag talade om också, alltså skillnaden mellan att ha enstaka polare i andra ligor som man slåås mot när de beger sig och att vara två olika ligor som kör tillsammans och aldrig mot varandra.

Hela FL/CC-grejen är aningen fishy, och saknar (som tur är) motstycke iallafall på den svenska scenen.
Fast hade inte elfsborgs yellow fanatics något oheligt ihop med norrköpings dito (alltså inte grabbar men är väl mest passande tråden även om det gäller "ultras" om man nu kan kalla dessa detta)?
Citera
2013-07-03, 19:49
Medlem
Vikingen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraktionskanehbg
Roligt att folk försöker få det till att vi var 60+ mot gais, HBG/CPH var cirkus 46-49 stycken.. absolut inte över 50 iaf. Men roligt att läsa rundor överallt på allt skitsnack!

Nej nu skriver jag inte mer här. Nu får ni spekulera vidare med ert huligan flashback snack!

Man kan ju räkna upp 60 pers i videon i vilket fall, men räknar man alla som körde och som inte stod där bak så är jag med på dina siffror.
Citera
2013-07-03, 19:49
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Fast hade inte elfsborgs yellow fanatics något oheligt ihop med norrköpings dito (alltså inte grabbar men är väl mest passande tråden även om det gäller "ultras" om man nu kan kalla dessa detta)?
Det vet jag inte, båda dessa lags ultras-grupperingar känns som mer eller mindre icke-händelser.
Citera
2013-07-03, 19:56
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Ja men ditt jävla cp, om man ringer och bestämer en fight mot FL är det väll FL man vill möta och inte FL plus 30 danskar.

Men din lilla 70kgs pundare. Det finns ju danskar i FL så det blir problem. Om du skall ringa glöm inte be din morsa tanka kontantkortet loser.
Citera
2013-07-03, 20:25
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det vet jag inte, båda dessa lags ultras-grupperingar känns som mer eller mindre icke-händelser.
Minst sagt, är väl i princip bara UB och UN som håller fortet i den scenen (även om folk från andra grupper varit inblandade i både det ena och andra men som grupper menar jag då). Platsar diskussioner om ultras i denna tråd eller har jag missat att det skulle finnas en separat?
Citera
2013-07-03, 21:18
Bannlyst
mer helsingborg/cph från sverigescenen.....

Citat:
Indoor Challenge, Fotboll, 16 januari 2004
I Trelleborg arrangerades på fredagskvällen en inomhusturnering i Söderslättshallen där de inbjudna lagen Trelleborgs FF, Landskrona BoIS, IF Elfsborg, FC Köpenhamn, AB Köpenhamn och Bröndby IF gjorde upp om prissumman på 100 000 svenska kronor. Hemmalaget TFF vann turneringen efter finalseger mot Elfsborg inför ca:1100 åskådare. Samtidigt drabbade supportrar samman med varandra och polis ute på gatorna när årets första fotbollskravaller ringdes in och det var ett gäng som inte ens var inbjudna till "festen" som stod för rubrikerna!

Ett 40-tal Helsingborgare (vars lag alltså ej deltog i turneringen) tillsammans med 25 man från sin danska "samarbetspartner" FC Köpenhamn bildade en mobb som hade FCK:s fiende Bröndby i sikte då de ryktesvägen sades vara på väg med ett bra gäng till Trelleborg.

Citat:
Klockan 20.30 står AIK:arna beredda i en centralt belägen park men HIF:arna dröjer och först 15 minuter senare skymtas en spotter som piper iväg omedelbart när han ser stockholmarna. Då har redan en polisbil cirkulerat i området så AIK:arna inser att det gäller att ta chansen medan den finns och ruser framåt i riktning mot HIF:s spotter. Lite längre fram på gatan står Helsingborgs grabbar placerade med 25-30 man. AIK:arna går nu tight och långsamt mot Helsingborgarna som står som fastfrusna i marken innan man helt sonika vänder på klacken och springer därifrån! AIK:arna rusar något förbluffade efter, vid ett läge ser det ut som att HIF försöker samla ihop sig på nytt men ånyo brister modet hos skåningarna och flykten fortsätter istället. HIF:s representant tar kontakt med YB och ber om ursäkt för det obefintliga motståndet

Citat:
att Helsingborgs yngre grabbar i "High potentials" gjorde sig till åtlöje när de fick för sig att attackera en grupp, som man trodde var, Malmö FF-grabbar i samband med matchen mot Elfsborg (090712). De 15 Helsingborgarna ryggade dock snabbt tillbaka när fem st så kallade nationalister istället reste sig från sina platser...

borde göras en komediserie om dom. finns mer...mycket mer.
Citera
2013-07-03, 23:56
Medlem
swapzs avatar
Var du en av dem gaisare som åkte på stryk bustusgbg? Verkar ju som dem har gjort dig något så som du sitter på internet och skriver om dem..
Citera
2013-07-04, 01:50
Medlem
Haha ni som deltog är fan i mig snart kändisar

http://www.rightthisminute.com/video/opposing-swedish-soccer-fans-brawl-their-team
Citera
2013-07-04, 08:52
Medlem
Andickys avatar
Personen som la upp videon får bäst hoppas att inte det här
leder till att deltagarna beläggs med besöksförbud på Allsvenska arenor..
Citera
2013-07-04, 09:15
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andicky
Personen som la upp videon får bäst hoppas att inte det här
leder till att deltagarna beläggs med besöksförbud på Allsvenska arenor..

Ej bundet till nån match och lång ifrån en arena
så borde va ett skämt om nån fårbesöksförbud.

Var en härlig box att se, mer sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in