Citat:
Ursprungligen postat av stros
Vad är det du säger? Att polisen kommer gå hårt åt supportarna och skicka ut dom i förorten för att åka på däng utav stenkastarbarnen? Njaa.. Kan väl ta att ilskan ifrån dessa nätterna pågått så har det växt en del ilska och frustration hos polisen för dom inte får göra något, men att dom skulle skicka ut supporters till t.ex Husby till en klar misshandel är nog jävligt fel. Missuppfattade jag dig?
Nej det gör du inte. Man kommer ges möjlighet att slå mot AIk och DIF ikväll, häkta folk över hela sommaren och sedan ge dem hårda dommar som håller dem inlåsta en lång tid. Kvar blir HIF/KGB som kan hålla söder säkert medan resten av stan öppnas upp. Polisen kommer knappast att vara lika passiva som de varit i Husbykravallerna och media kommer kabla ut bilder där det skriks och slåss lite. Ser väldigt grova brott begås runt arenan och allt kommer lastas på
fotbollssupporters.
Även om jag tror det är omöjligt så ser jag ett motiv för firmorna att sluta fred över kvällen och dra ihop en
match en annan dag utanför stan. Jag vet inte hur relationerna är mellan
ledarna för firmorna men de måste förstå att det finns en överhängande risk att något stort sker ikväll och de kommer att vara både offer och dem som får skulden för allt!
Jag hoppas jag har fel, jag gör verkligen det.