2013-05-22, 11:34
  #20341
Medlem
02-02-2012s avatar
Jag vill varna alla som skall till derbyt ikväll att inte låta polisen bryta upp er i mindre grupper. Jag förutspår en extremt våldsam kväll och hamnar ni i backen kommer ni att riskera att bli ihjälsparkade för det är inte andra grabbar ni kommer slåss mot. Låt dem inte bussa er till förorterna för det kommer vara fullt av spotters som rapporterar var ni släpps av för att sedan anfall i ett stort numerärt öveläge beväpnade. Mitt råd är att ta slaget med polisen för de kommer inte kunna göra vad som helst mot er.

Var försiktiga ikväll och ta hand om varandra.
Citera
2013-05-22, 11:45
  #20342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag vill varna alla som skall till derbyt ikväll att inte låta polisen bryta upp er i mindre grupper. Jag förutspår en extremt våldsam kväll och hamnar ni i backen kommer ni att riskera att bli ihjälsparkade för det är inte andra grabbar ni kommer slåss mot. Låt dem inte bussa er till förorterna för det kommer vara fullt av spotters som rapporterar var ni släpps av för att sedan anfall i ett stort numerärt öveläge beväpnade. Mitt råd är att ta slaget med polisen för de kommer inte kunna göra vad som helst mot er.

Var försiktiga ikväll och ta hand om varandra.
Vad är det du säger? Att polisen kommer gå hårt åt supportarna och skicka ut dom i förorten för att åka på däng utav stenkastarbarnen? Njaa.. Kan väl ta att ilskan ifrån dessa nätterna pågått så har det växt en del ilska och frustration hos polisen för dom inte får göra något, men att dom skulle skicka ut supporters till t.ex Husby till en klar misshandel är nog jävligt fel. Missuppfattade jag dig?
Citera
2013-05-22, 12:01
  #20343
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Vad är det du säger? Att polisen kommer gå hårt åt supportarna och skicka ut dom i förorten för att åka på däng utav stenkastarbarnen? Njaa.. Kan väl ta att ilskan ifrån dessa nätterna pågått så har det växt en del ilska och frustration hos polisen för dom inte får göra något, men att dom skulle skicka ut supporters till t.ex Husby till en klar misshandel är nog jävligt fel. Missuppfattade jag dig?
Nej det gör du inte. Man kommer ges möjlighet att slå mot AIk och DIF ikväll, häkta folk över hela sommaren och sedan ge dem hårda dommar som håller dem inlåsta en lång tid. Kvar blir HIF/KGB som kan hålla söder säkert medan resten av stan öppnas upp. Polisen kommer knappast att vara lika passiva som de varit i Husbykravallerna och media kommer kabla ut bilder där det skriks och slåss lite. Ser väldigt grova brott begås runt arenan och allt kommer lastas på fotbollssupporters.

Även om jag tror det är omöjligt så ser jag ett motiv för firmorna att sluta fred över kvällen och dra ihop en match en annan dag utanför stan. Jag vet inte hur relationerna är mellan ledarna för firmorna men de måste förstå att det finns en överhängande risk att något stort sker ikväll och de kommer att vara både offer och dem som får skulden för allt!

Jag hoppas jag har fel, jag gör verkligen det.
Citera
2013-05-22, 13:11
  #20344
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Nej det gör du inte. Man kommer ges möjlighet att slå mot AIk och DIF ikväll, häkta folk över hela sommaren och sedan ge dem hårda dommar som håller dem inlåsta en lång tid. Kvar blir HIF/KGB som kan hålla söder säkert medan resten av stan öppnas upp. Polisen kommer knappast att vara lika passiva som de varit i Husbykravallerna och media kommer kabla ut bilder där det skriks och slåss lite. Ser väldigt grova brott begås runt arenan och allt kommer lastas på fotbollssupporters.

Även om jag tror det är omöjligt så ser jag ett motiv för firmorna att sluta fred över kvällen och dra ihop en match en annan dag utanför stan. Jag vet inte hur relationerna är mellan ledarna för firmorna men de måste förstå att det finns en överhängande risk att något stort sker ikväll och de kommer att vara både offer och dem som får skulden för allt!

Jag hoppas jag har fel, jag gör verkligen det.

Detta låter lite knasigt, men visst kan man se motiv.

Får man fråga vart Du har hört denna information?
Citera
2013-05-22, 13:24
  #20345
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Detta låter lite knasigt, men visst kan man se motiv.

Får man fråga vart Du har hört denna information?
En tes jag har för Megafonen vill in i stockholm och vet att de inte kan hoppa över Solna/Sundbyberg på sin vandring. Det är för mig helt otänkbart att de skall kunna ta över Solna/sundbyberg med firman på plats så det enda tillfället är om de är inlåsta och omringade på arenan och Solna/sundbyberg står helt utan bevakning för jag kan garantera er att det inte kommer finnas många poliser i Sundbyberg.

Tittar ni på en karta över Solna ser ni snabbt att om det är 300 poliser i kommunen och de är samlade runt arenan där firmorna är inlåsta är hela stan öppen för någon som vill tända eld på bilar och kravalla bäst de vill. Det kommer vara helt omöjligt att flytta poliser från den plats där grabbarna är för då ryker de ihop eller ger sig ut på stan för att spöa på dem som kravallar hos dem.

Jag hoppas att det inte blir så men det lär inte komma ett bätter läge att vinna Solna/Sundbyberg och vandra vidare mot Stockholm den här sommaren.
Citera
2013-05-22, 13:32
  #20346
Medlem
Hossejns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag hoppas att det inte blir så men det lär inte komma ett bätter läge att vinna Solna/Sundbyberg och vandra vidare mot Stockholm den här sommaren.

Jag tror att du har en rätt relevant poäng här. Detta känns som något väldigt planerat.
Citera
2013-05-22, 13:35
  #20347
Medlem
LillaLabans avatar
02-02-2012, haha vad yrar du om? Har du tagit tunga droger?
Citera
2013-05-22, 13:41
  #20348
Medlem
Hossejns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
02-02-2012, haha vad yrar du om? Har du tagit tunga droger?

Läs lite om upploppen som härjat de tre senaste dagarna. Från att enbart huserat i husby har de nu spridit sig kring norrort och ner till söderort.
Citera
2013-05-22, 14:02
  #20349
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
02-02-2012, haha vad yrar du om? Har du tagit tunga droger?
Inte senaste månaden, har du?

Jag hoppas att jag har fel men det finns inget bättre läge än under derbyt ikväll. Jag vet att jag kanske är lite konspiratorisk men Megafonen-nätverket kan inte hoppa över Solna/Sundbyberg om de skall in i Stockholm. Det skulle se för underligt ut och folk skulle fatta vad som är i görningen.

Vad som än sker hoppas jag att alla tar hand om varandra ikväll.
Citera
2013-05-22, 14:12
  #20350
Medlem
Salorms avatar
Nu ska du ju inte tro att Västerortspolisen är de enda som är på arenan och 300 låter som sagt som en rätt låg siffra. Bara supporterpolisen brukar väl vara ett 50 tal civila som dansar omkring och det är en hel del som är inkörda från andra områden.
Citera
2013-05-22, 15:14
  #20351
Medlem
Du har dessutom ett hyfsat stort antal som inte har tillträde till arenan så dom kommer finnas på pubar som också är bevakade mer eller mindre.
Men visst kommer det bli stökigt, i sumpan har det alltid varit stökigt runt derbyn, och jag tror inte många DIF kommer sitta i solna och kolla match på nån pub iaf.
Citera
2013-05-22, 15:47
  #20352
Medlem
Varför skulle firman ställa göra någonting åt upploppen i förorterna norr/väster om stan? De stödjer ju till och med KAOZkidsen ute i orten

http://www.youtube.com/watch?v=wWRmWrQqV8g 1:30 in i klippet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in