2013-04-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Haha herregud. När GAISare brände bengaler och det började brinna så sa jag till dem att de fan är dumma i huvudet och borde ge fan i att klanta sig. Inte fick jag box för det.....men så var det ju inte Stockholmare jag sa till heller, utan människor.

I regel får inte någon stryk för att man tilltalar någon på läktaren men stämningen var redan minst sagt.. infekterad, vilket väl får anses vara förmildrande omständigheter. Sedan handlar det ju om hur personen säger till bangerskillarna. "Hörru din fitta sluta kasta!" bemöts vanligtvis inte med "nej, förlåt det var dumt gjort av mig".
Citera
2013-04-12, 21:47
Medlem
Något som vet hur det går för köpenhamns firma copenhagen casuals?
Vet att detta är en tråd för svenska firmor men får väll dra att Helsingborg är kopplade till dem.
Citera
2013-04-12, 23:07
Awaiting Email Confirmation
Och hur är bröndbys scen? Hette inte deras South Side eller något?
Citera
2013-04-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Och hur är bröndbys scen? Hette inte deras South Side eller något?

Jo, South Side United.
Citera
2013-04-13, 01:12
Medlem
Jag trodde detta var ett diskussionsforum, inte ett kukmätarforum, kan folk diskutera normalt eller är det bara skitsnack här? Vad anser ni om att AIKs "Hårda" har kontakt med HA?
Citera
2013-04-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Jag trodde detta var ett diskussionsforum, inte ett kukmätarforum, kan folk diskutera normalt eller är det bara skitsnack här? Vad anser ni om att AIKs "Hårda" har kontakt med HA?

Inte direkt något nytt. Alla firmor har , med 99.9% säkerhet, någon med kontakter till diverse gäng/klubbar utöver firman.

Det är ju inte som att vid varje box FB har så dyker det upp 50 stycken motorcyklar och brummar intågandes med HA skrivet på ryggen.

Kort och gott; För mig gör det inget. Du kan ha så många ''kontakter'' du vill, det spelar ingen roll när det väl smäller. Det kan nog de flesta instämma på.
Citera
2013-04-13, 02:05
Citat:
Ursprungligen postat av magnusdanielsson
KGB och DFG håller det fortfarande äkta.
Ja, Fett äCKta!
Så ÄCKta så det fiNNs inte. Förutom på nätet förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av Wallstadt
Inte direkt något nytt. Alla firmor har , med 99.9% säkerhet, någon med kontakter till diverse gäng/klubbar utöver firman.

Det är ju inte som att vid varje box FB har så dyker det upp 50 stycken motorcyklar och brummar intågandes med HA skrivet på ryggen.

Kort och gott; För mig gör det inget. Du kan ha så många ''kontakter'' du vill, det spelar ingen roll när det väl smäller. Det kan nog de flesta instämma på.
Låt pojken hållas. Det behövs undanflykter när hans tv-tittande tåppbojs som vanligt krafsar ihop framtänderna från gatan, var det inte inhyrda polacker så är det HA. Vem vet, Chuck Norris kanske joinar AIK i år?
Citera
2013-04-13, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Till-marschmusik
Som helt utomstående måste jag säga att alla fighter med huliganer känns helt amatörmässiga.

Känns som om det är några få som inte är strykrädda, och sedan en stor svans med brölare. Inte mycket till gruppformationer eller taktik.

Skulle man fixa en grupp på 20-30 personer som kan slåss i formationer utan att någon viker sig skulle dom kunna knulla hela scenen.

Hade jag varit ansvarig för någon av firmorna hade jag sett till att alla nyrekryteringar hade åkt på med rejält med spöstryk internt, som ett intagningsprov. Kan man inte ta rejält med stryk, så är man nog även dålig på att ge stryk.

Förut så plockade man folk från läktaren som inte backade, men nu kan jag lova dig att det inte är samma premisser.
Nu är fronten i alla ligor gamla gardet och sen killar du troligen lät kan hitta i olika kampsport lokaler.
Man plockar numera folk efter fighting skilla förut räckte det att ha lite killer instinkt.
Räcker visserligen långt numera, men om man inte visar det så kör man troligen inte för nån firma
Citera
2013-04-13, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Förut så plockade man folk från läktaren som inte backade, men nu kan jag lova dig att det inte är samma premisser.
Nu är fronten i alla ligor gamla gardet och sen killar du troligen lät kan hitta i olika kampsport lokaler.
Man plockar numera folk efter fighting skilla förut räckte det att ha lite killer instinkt.
Räcker visserligen långt numera, men om man inte visar det så kör man troligen inte för nån firma

Det finns fortfarande kvar. Man har vänner som är aktiva i någon kampsport men bryter ihop när det smäller. Många är med för att skrämma upp, för visst blir man lite smått nervös när det kommer en kille på 2 meter och över 100 kg gåendes emot en. Såklart finns det folk som aldrig har varit i en kampsportslokal men kan samtidigt knocka en kille som har varit aktiv i diverse kampsport, det är en stor skillnad mellan en ring och en front där alla trycks ihop.
Citera
2013-04-13, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eftepe
Något som vet hur det går för köpenhamns firma copenhagen casuals?
Vet att detta är en tråd för svenska firmor men får väll dra att Helsingborg är kopplade till dem.

Danmark har väll inte någon scen? Dom har sina ultras men så vitt jag vet så finns det inte några firmor dirr. Dom åker ju t.o.m till sverige för att få slåss, och torskar varje gång. Norge försöker ju, men deras scen håller låg kvallitet. Sverige har en fett scen med kvallitet.
Citera
2013-04-13, 05:01
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Danmark har väll inte någon scen? Dom har sina ultras men så vitt jag vet så finns det inte några firmor där

Jo det finns det och det har även diskuterats i denna tråd ganska nyligen
Citera
2013-04-13, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Danmark har väll inte någon scen? Dom har sina ultras men så vitt jag vet så finns det inte några firmor dirr. Dom åker ju t.o.m till sverige för att få slåss, och torskar varje gång. Norge försöker ju, men deras scen håller låg kvallitet. Sverige har en fett scen med kvallitet.
Bröndby, FCK, AGF och möjligen Aab är väl dock de enda lag som inte är i storleksordningen Örebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in