2012-09-19, 23:07
Medlem
Andy.Solas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflashback
Varför?
Varför inte slänga upp namn på folk som slåss och förstör för oss andra inom fotbollen?
Alla andra jävla brottslingar slängs ju upp på flashback med namn, men inga huliganer? Varför?
På vilket sett förstör dom för dig? Eftersom du skriver "slåss och förstör" så antar jag per automatik att du blivit slagen, right? Annars kan dom väl inte ha förstört något för dig? Eftersom våld på arenan i princip inte existerar, och dom som endast råkar ut för det är likasinnade ute på gatan. Eller hur har du blivit berörd? Va tjänar du på att veta namn, ska du söka upp någon eller..?
Argument som "ååh kostar samhället så mycket pengar" undanbedes då det finns extremt mycket mer "onödiga saker" som kostar kopiösa mängder pengar.. Godtyckligheten verkar inte nå några gränser, folk skriker efter fängelse, skämtar ni? Rattfyllon som kör ihjäl folk, våldtäkter, misshandeln i Kortedala på pensionären, mannen som lämnade killen på spåret, alls dessa lär få lägre straff än "Huliganerna".
Vad har då huliganerna gjort? Slagits med nån som vill slåss? Stökat på stan lite (en vanlig lönehelg är stökigare) dragit i några staket? Allt detta är såklart mycket värre än att nästan slå ihjäl en människa, eller varför inte lämna någon på spåret, eller kanske förstöra en flickas liv genom st våldta?
Nej men fan, sätt dit huliganerna, gärna så hårt det går.. Jag spyr på detta godtyckliga tänket, en häxjakt utan substans.
Citera
2012-09-19, 23:09
Medlem
Följer tråden och så vidare men nu skulle jag må bra av en liten enkel redogörelse angående Elfsborg.

Jag undrar om det finns fler grupperingar än BFE som boxas? Hur ser historiken ut, vilka har man mött och vilka har man vunnit mot? Ungefärlig medelålder? Är det utbrytare ur Guliganerna, ultras eller finns det ingen koppling? Övrigt smask vore trevligt att höra också.
Citera
2012-09-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.Solas19
På vilket sett förstör dom för dig? Eftersom du skriver "slåss och förstör" så antar jag per automatik att du blivit slagen, right? Annars kan dom väl inte ha förstört något för dig? Eftersom våld på arenan i princip inte existerar, och dom som endast råkar ut för det är likasinnade ute på gatan. Eller hur har du blivit berörd? Va tjänar du på att veta namn, ska du söka upp någon eller..?
Argument som "ååh kostar samhället så mycket pengar" undanbedes då det finns extremt mycket mer "onödiga saker" som kostar kopiösa mängder pengar.. Godtyckligheten verkar inte nå några gränser, folk skriker efter fängelse, skämtar ni? Rattfyllon som kör ihjäl folk, våldtäkter, misshandeln i Kortedala på pensionären, mannen som lämnade killen på spåret, alls dessa lär få lägre straff än "Huliganerna".
Vad har då huliganerna gjort? Slagits med nån som vill slåss? Stökat på stan lite (en vanlig lönehelg är stökigare) dragit i några staket? Allt detta är såklart mycket värre än att nästan slå ihjäl en människa, eller varför inte lämna någon på spåret, eller kanske förstöra en flickas liv genom st våldta?
Nej men fan, sätt dit huliganerna, gärna så hårt det går.. Jag spyr på detta godtyckliga tänket, en häxjakt utan substans.

Sjukt bra skrivet!
Citera
2012-09-19, 23:11
Medlem
Citat:

men dom slåss ju mot folk som inte vill slåss å , jag vet själv några supportrar till mitt lag som blev misshandlade och sen blev en annan supporter knivhuggen i ryggen när han skulle hjälpa dom , nu var det några yngre personer som gjorde det , men aikare .

edit: sen är ju fängelse inte värt , men samtdigt måste det gå hålla på en nivå så barnfamiljer vågar gå på fotboll fortfarande , finns ju flertalet barnfamiljer som ej vågar gå på fotboll och så får det inte va , det är ju inte så kul och gå förbi med en barnvagn om 100 aikare och djurgårdare står kastar glasflaskor och gatsten mot varann lol. ibland är det ju äöndå bråk på krogar och gator i stan också , jag bor inte is tockholm , men det hönder ju kan jag ju läsa mig till.
Senast redigerad av pederN 2012-09-19 kl. 23:31.
Citera
2012-09-19, 23:33
Medlem
kukflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
men dom slåss ju mot folk som inte vill slåss å , jag vet själv några supportrar till mitt lag som blev misshandlade och sen blev en annan supporter knivhuggen i ryggen när han skulle hjälpa dom , nu var det några yngre personer som gjorde det , men aikare .

edit: sen är ju fängelse inte värt , men samtdigt måste det gå hålla på en nivå så barnfamiljer vågar gå på fotboll fortfarande , finns ju flertalet barnfamiljer som ej vågar gå på fotboll och så får det inte va , det är ju inte så kul och gå förbi med en barnvagn om 100 aikare och djurgårdare står kastar glasflaskor och gatsten mot varann lol.

Bra skrivet. Min polare och hans gravida flickvän hamnade mitt ibland huliganer och poliser för inte så länge sedan. Dom var ganska skärrade men går nog inte mera på fotboll.
Om dom slåss för sig på någon parkeringsplats någon annanstans någon annan tid är en helt annan sak.
Citera
2012-09-20, 00:36
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Av ren nyfikenhet: i samband med match? I så fall, hur länge sen?
Citera
2012-09-20, 04:02
Medlem
Runjus avatar
Citat:
Bra skrivet. Min polare och hans gravida flickvän hamnade mitt ibland huliganer och poliser för inte så länge sedan. Dom var ganska skärrade men går nog inte mera på fotboll.
Om dom slåss för sig på någon parkeringsplats någon annanstans någon annan tid är en helt annan sak.

Din polare å hans gravid flickvän borde varit mer rädda för att bli påkörd/slagen/pepparsprayad av Kling å klang än att någon huligan skulle skada dom..

Min 60-nånting gamla mamma hamnade mitt i mff:s klacktåg i Helsingborg när hon skulle hem från jobbet för nåt år sen... Och alla som gått i liknande tåg vet hur pubertal å hetsig stämningen där kan vara... Men mitt i nån ramsa stannade en ledarfigur i klacken tåget och skrek nåt i stil med: " stanna, släpp ut damen"... Och ett hundratal pers stannar helt upp å hjälper glatt ut henne utan nåt strul... Morsan tyckte situationen va ganska olustig å så men det värsta med storyn var enligt henne att bli kallad dam ...

Så tro inte på ALLT du läser i kvällstidningarna å respekt till malmö för en gångs skull..
Citera
2012-09-20, 08:24
Medlem
Andy.Solas19s avatar
Citat:
Jag ber dig skriva va du vart med om, så drar du till med att din polare och hans gravida hamnade mitt ibland huliganer och polis.. "dom går nog inte på fotboll mer".. Det lustiga är att det är alltid folket som går på en match per säsong som skriker om att det är så hemskt, ge mig nåt med substans, men det gjorde du inte första gången jag fråga så det du nästa gång säger kommer antagligen vara en lögn. Pinsamt vilken nivå det är här inne på "huligan-jägarna" och till dig som säger att nån blev knivhuggen, kan lova dig att det inte va någon från nån firma eller ultras-gruppering som gjorde det, då det inte existerar några "vapen" i vår värld.
Citera
2012-09-20, 08:29
Medlem
Salorms avatar
Citat:
och till dig som säger att nån blev knivhuggen, kan lova dig att det inte va någon från nån firma eller ultras-gruppering som gjorde det, då det inte existerar några "vapen" i vår värld.

Du är garanterad ultras, annars hade du inte nämnt dessa pojkar. Och vadå inte existerar?
Citera
2012-09-20, 08:48
Medlem
AIK supportrar vart knivskurna nere i Napoli enligt nån i AIKs styrelse vart det bara rispor kommer det bli värre och värre hur blir det i returen många frågor få svar
Citera
2012-09-20, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du är garanterad ultras, annars hade du inte nämnt dessa pojkar. Och vadå inte existerar?
Det är ingen som bär kniv, skulle någon göra det utesluts dom direkt.
Det gäller både firmor & ultras grupper.
Citera
2012-09-20, 09:18
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGT
AIK supportrar vart knivskurna nere i Napoli enligt nån i AIKs styrelse vart det bara rispor kommer det bli värre och värre hur blir det i returen många frågor få svar

Citat:
– Några AIK-supportrar satt på en pizzeria och hade en italiensk vän med sig. Då kom det förbi några på en vespa och snittade den "italienske vännen" och restaurangägaren i benet. Och sen var de över, säger AIK:s kommunikationschef Gabriella Blombäck till Expressen.se.
– Så det var inget supporteröverfall, utan snarare mer något som kan hända här i Neapel.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-om-knivattacken-ingen-svensk-skadad/

Citat:
Ursprungligen postat av Sverigescenen
Fem AIK-grabbar och några julgranar blev attackerade på en restaurang av ett tjugotal mestadels äldre ultras från Napoli beväpnade med knivar och bälten. Vi backade in på krogen och höll dörren med en hel del bråte flygandes emellan. En från FB och en restauranganställd knivhuggen. Båda mår bra och vi är en erfarenhet rikare.
Azzuri vafanculo!
Senast redigerad av OneTrueSaxon 2012-09-20 kl. 09:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in