2012-09-19, 00:26
Medlem
b.ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
tror man inte får sparka på dom som ligger va? nån får bekräfta det.

Det är onödigt att fortsätta sopa på någon som ligger halvt utslagen eller helt utslagen men samtidigt händer mycket i stridens hetta. Men våld mot liggande som inte kan fortsätta försvara sig känns onödigt.
Citera
2012-09-19, 00:39
Medlem
Flandmans avatar
Tack för svaren
Citera
2012-09-19, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flandman
Såg det inte någonstans när jag "Lusläste" tråden så frågar här istället.

Finns det några sk regler när firmor slåss mot varandra?

Sparka inte på dom som ligger etc etc
Man får inte använda onödigt övervåld eller tillhyggen så som knivar och basebollträn.
Övervålds delen bryts ganska ofta, men vapen regeln hålls med järnhand.
Citera
2012-09-19, 08:25
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
tror man inte får sparka på dom som ligger va? nån får bekräfta det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dmizor
Tror "reglerna" är sådana att man inte får sparka på den som ligger, men tror också att det är en ganska vanlig företeelse oavsett vad dessa "regler" säger.

Citat:
Ursprungligen postat av atheistanton
Man får inte använda onödigt övervåld eller tillhyggen så som knivar och basebollträn.
Övervålds delen bryts ganska ofta, men vapen regeln hålls med järnhand.

Exakt det här jag menar...
Här sitter 3 pers som aldrig lyft en hand i samband med ett fotbollsbox och ska uttala sig om skit de inte har en susning om.

>> Vad händer om jag sparkar på nån som ligger ner? Går domaren in och avbryter då eller? <<

Det finns inga jävla regler i fotbollsbox. Vem skulle satt dem? Nationella rådet för fotbollshuliganer eller? Herre-gud.
Citera
2012-09-19, 09:53
Medlem
idag börjar rättegången mot 20 IFK:are för bland annat våldsamt upplopp efter hemmamatchen mot AIK förra säsongen.

http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Valdsamt_upplopp_av_suppor trar_-_se_polisen_bilder_137243.pls&autostart=1

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1069157-filmerna-ska-falla-huliganer
Citera
2012-09-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Exakt det här jag menar...
Här sitter 3 pers som aldrig lyft en hand i samband med ett fotbollsbox och ska uttala sig om skit de inte har en susning om.

>> Vad händer om jag sparkar på nån som ligger ner? Går domaren in och avbryter då eller? <<

Det finns inga jävla regler i fotbollsbox. Vem skulle satt dem? Nationella rådet för fotbollshuliganer eller? Herre-gud.

Hur kan det ske "övertramp" om det inte finns några regler? Det är ju allt den här tråden handlar om; Några var fler, några var äldre, några använde övervåld, någon slog på en bil, snuten använde pepparspray etc. Om det inte fanns regler skulle det bli svårt att förklara bort förlusterna, vilket verkar vara själva essensen i er hobby.
Citera
2012-09-19, 14:19
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Hur kan det ske "övertramp" om det inte finns några regler? Det är ju allt den här tråden handlar om; Några var fler, några var äldre, några använde övervåld, någon slog på en bil, snuten använde pepparspray etc. Om det inte fanns regler skulle det bli svårt att förklara bort förlusterna, vilket verkar vara själva essensen i er hobby.

Se det som rekommendationer snarare. Sunt förnuft är ett annat ord.
Återigen, jag diskuterar gärna med folk som kör, eller har kört för en liga om de spelregler/rekommendationer som fanns när jag höll på. (slutet 90- fram till halva 00-talet ungefär)
I den här tråden har jag sett 2 DFG, 1-2 FB och totalt 3 KGB på 17 500 inlägg.
Så antingen skriver enstaka grabbar 2500 inlägg var i den här tråden, trots att det finns en jävla massa riktiga forum.

Eller, och min starka misstanke ligger här, sitter massa hjon som tror, och hoppas, och som hört från Kalle som hörde från Pelle som sa att Achmed var med att...

Och det är väl för fan bara löjligt?
Citera
2012-09-19, 15:18
Medlem
Som LuminorBase skriver så är det klart som fan att det inte finns några regler för ett box. Däremot finns det något som kallas sunt förnuft. Och under den kategorin så hamnar sånt som att inte sparka på folk som redan är utslagna. När motståndaren inte längre utgör något hot ser åtminstone jag ingen anledning till att orsaka ytterligare skada. Sparka/slå på en liggande/utslagen är i mina ögon jävligt risigt.
Citera
2012-09-19, 16:02
Medlem
b.ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllek
idag börjar rättegången mot 20 IFK:are för bland annat våldsamt upplopp efter hemmamatchen mot AIK förra säsongen.

http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Valdsamt_upplopp_av_suppor trar_-_se_polisen_bilder_137243.pls&autostart=1

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1069157-filmerna-ska-falla-huliganer

Myten om att alla grabbar är dumma kan härmed skipas. En tydlig lista som visar att det finns grabbar i de flesta samhällskategorier.

Jag hoppas på så lindriga domar som möjligt för de åtalade.
Citera
2012-09-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b.p
Myten om att alla grabbar är dumma kan härmed skipas. En tydlig lista som visar att det finns grabbar i de flesta samhällskategorier.

Jag hoppas på så lindriga domar som möjligt för de åtalade.

Instämmer!
Citera
2012-09-19, 20:01
Medlem
Ser inte så bra ut då det är supporterpoliserna själva som pekat ut samtliga... Dessutom vill väl Sveriges rättsväsende "statuera exempel". Det är ju inget nyhet att ligistkulturen kring fotbollen blir mer motarbetad för varje år som går.
Citera
2012-09-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volann
Ser inte så bra ut då det är supporterpoliserna själva som pekat ut samtliga... Dessutom vill väl Sveriges rättsväsende "statuera exempel". Det är ju inget nyhet att ligistkulturen kring fotbollen blir mer motarbetad för varje år som går.

Varför ser inte det bra ut? Det är ju det enda som gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in