2012-08-28, 17:53
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stirrastelt
Sa jag att jag var han?
Det jag skrev har han sagt till mig, då jag skickade den texten som jag svarade på.
Känner han hyffsat då våra föräldrar är goda vänner.

Båda hans föräldrar är döda. Det räcker.
Citera
2012-08-28, 18:40
Bannlyst
stirrastelt

är du med i gangland? känner du pancamo?
Citera
2012-08-29, 02:08
Bannlyst
Shit vad alla leker att dom kan allt härinne

Vad hände egentligen när Bajen och AIk gjorde upp när båda lagens bussar stannade upp vid JKPG ?

Någon som kan berätta?
Citera
2012-08-29, 07:20
Medlem
Arsedestroyers avatar
Följer tråden med stort intresse...
Bidrar med en bild från det glada 80-talet när vi var i Köpenhamn (fanns inga "firmor" på samma sätt som idag.. men "vi" var iaf AIK)...

BZ (dåtidens motsvarighet till AFA) hade mött upp och skulle boxas med Black Army, en del av dom delade ut flygblad som var riktade mot oss, och en del var beväpnade med påkar och slangbellor samt hade mc hjälmar på sig...
Dom var inga vidare fighters utan fick smaka rätt fort, några av dom gömde sig och låste in sig i en butik...
Vi krossade skyltfönstret och gick in i butiken den vägen och slog dom med sina egna hjälmar hahahaha

Bild från Dansk tidning "här kommer fotbollsvåldet till Danmark"
http://minfil.se/sdN5X7a1bd
Citera
2012-08-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CodySimpson
Shit vad alla leker att dom kan allt härinne

Vad hände egentligen när Bajen och AIk gjorde upp när båda lagens bussar stannade upp vid JKPG ?

Någon som kan berätta?

Ultras. Hörde att UB/SB skulle köra mot Sol Invictus, men SI tackade nej. Senare när SI slutit upp med Ultras Nord var det dags för box och våra ultras i Bajen fick lätta.

EDIT: Om händelseförloppet var annorlunda så får ni rätta mig.
Citera
2012-08-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzburger
Ultras. Hörde att UB/SB skulle köra mot Sol Invictus, men SI tackade nej. Senare när SI slutit upp med Ultras Nord var det dags för box och våra ultras i Bajen fick lätta.

EDIT: Om händelseförloppet var annorlunda så får ni rätta mig.
SI ska inte ha varit med, rent UBs buss mot UNs buss. UN vinnare. Tror inte det kommer komma fram så mycket mer än så, ultrasgrabbarna är ganska silencio på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av AIKY
är du så dum så du går på deras skitsnack? dom är självklart ute sedan länge. de skyller ifrån sig bara för att dom har blivit sämre än gais, malmö, linköping och örebro.
Nej det är jag inte, var ironisk över hur det brukar låta från FL-håll. Trodde det framgick, men icke. Nu kan du återgå till att recensera Firmans olika generationer och undergrupper, så kan jag hämta popcorn.
Citera
2012-08-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
SI ska inte ha varit med, rent UBs buss mot UNs buss. UN vinnare. Tror inte det kommer komma fram så mycket mer än så, ultrasgrabbarna är ganska silencio på nätet.

Okej! Har hört lite tugg om ojämna förutsättningar. Personligen bryr jag mig inte så mycket så länge box blir av, så jag gör som ultrasgrabbarna och är tyst
Citera
2012-08-29, 17:53
Medlem
Zabojcas avatar
En jävligt kladdig och censurerad bild, men enligt min vän skulle det här vara göteborgs nya baby liga med vänner/flickvänner

http://oi50.tinypic.com/2mhwgvb.jpg
Citera
2012-08-29, 19:11
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabojca
En jävligt kladdig och censurerad bild, men enligt min vän skulle det här vara göteborgs nya baby liga med vänner/flickvänner

En jävla massa flickor bakom lite ms paintskills.. tungt!
Citera
2012-08-29, 20:19
Medlem
Incipios avatar
Citat:

Ser ut som en jävla samling nunnor som ska skola in sig.
Citera
2012-08-29, 21:31
Medlem
Från SS. Nyanserat, för att vara SS, låter som det jag har hört.

Citat:
"AIK v/s Bajen bråk" (Gais-AIK / Falkenbergs FF-Hammarby IF, Fotboll, Allsvenskan/Superettan), 26 augusti 2012
Supporterbusar till både AIK och Hammarby färdades längs E4 på söndagsmorgonen. En del av bussarna var på väg till Göteborg och AIK:s allsvenska match mot Gais medan andra bussar hade destination Falkenberg och Hammarbys match i Superettan mot FFF. Redan vid Skärholmen i södra Stockholm hade "Sol Invictus" AIK-buss stött på "Ultra Boys" Bajen-buss med mindre skärmytslingar till följd. Hammarbyarna hade dock tydligt uttryckt att det var AIK:s "Ultras Nord" (UN) de var ute efter innan de lämnade platsen. UN nåddes av informationen och kunde även lokalisera Bajen-bussen. När den sedan vid 10-tiden svängde in vid Svartåns rastplats mellan Mjölby och Mantorp gjorde UN:s buss detsamma.

Slagsmål utbröt omgående när ett 20-tal bussresenärer från båda sidor drabbade samman. Nästan samtliga var ultras supportrar även om ett fåtal kategori C-grabbar fanns närvarande också. AIK:arna väller ganska oorganiserat in i bajarna som står uppställda i en tät formation. Grupperna dammade på varandra duktigt och bråken spred sig även runt själva Bajen-bussen. I flera minuter pågick oroligheterna där flera supportrar skadades, bland annat fick en bajare tänderna utslagna. AIK:arna attackerade gång på gång mot Bajen som dock stod upp bra. I slutet av bråket tog sig även en Gnagare runt Bajen-bussen och stal några flaggor/banderoller via bagageutrymmet. Oerhört känsligt, speciellt i ultrasvärlden.

När polisen sedermera anlände till platsen var bråken redan över och AIK-bussen hade även hunnit åka därifrån. Inga gripna.
Citera
2012-08-30, 01:42
Medlem
Citat:

De va mig då inga fagra damer ni kan skrapa ihop iaf! Hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in