Nej jag är inte någon huligan, men rätt kul att läsa här och se alla nollkoll-personer som ska klaga på huliganerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Fy fan, jag är verkligen inte en AIK supporter, jag är en stolt supporter till DIF.
Men ok, FB-huliganer har gjort mer för huliganföreningen AIK än vad vanliga supportrar gjort. Det köper jag faktiskt och belyser bara det fetmarkerade och mina känslor för AIK. Nu har jag tänkt på AIK och måste gå och spy
Nej?!! Måste du spy nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Lydde
Fy fan för noller som dig! Om ni ger fan i att dra ner min klubbs namn i skiten, så kan ni få slåss bäst fan ni vill. I vilken grusgrop som helst. Att kalla det för fotbollsrelaterat våld är bara skitsnack. Och tro mig jag vet mer om supportskap än dig lilla du.
Jag skiter högaktningsfullt om ni är behov av kicken, skaffa den då. Men inte i klubbens namn! Sen tror jag dom flesta inte direkt bryr sig om vilka som "vann" ett trettiosekunders box, ni försvarar INGENS färger. Bara ert eget ego.
Huligankulturen har alltid funnits med fotboll, bara blicka tillbaka i tiden och se hur det såg ut i Englad. Nudå, jo noll passion och inga supportrar förutom turister. Visst vi skulle kunna ha det i Sverige med, men ingen här är sugen på betala 200kr för se en korpenmatch utan stjärnor.
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Är ju därför man väljer ett ställe som Humlegården. Hade man valt en grusgrop utanför stan, hade det kunnat spåra ur och bli slagsmål på riktigt, men personskador som följd.
Bättre att ta det mitt inne i stan, så hinner man bata skrika lite åt varandra, knuffas lite, och sedan kan man vara SÅÅÅÅ förbannad på snuten och låtsas att det hade blivit världens box om inte de hade avbrutit. Ingen är skadad och alla är vinnare, utom folk som behöver operationer, dagisplatser, äldrevård och dylikt, dit skattepengarna hade kunnat gå om det inte lagts på polisinsatser.
Ut i SKOGEN och slåss med er, förbannade fittor till huliganer, och lev som ni lär någon jävla gång!
Precis därför, du är antagligen dum i huvudet eller något. Försöker du vara lite häftig genom din tolkning av box, du lyckas inte särskilt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Finns folk för allt nuförtiden.. Undrar om det är folk som tog Green Street Hooligans och Football Factory på lite för stort allvar? Vad är grejen med att köpa fula kläder och springa och slå varandra på käften och kalla det för livsstil och subkultur? Tragiskt är bara förnamnet
Existerade långt innan dessa filmer, synd bara att de kom, för tydligen har det blivit mode bland ungdomar.
Citat:
Ursprungligen postat av coinoperatedboy
Tycker inte man kan säga att våld tillhör fotboll.
Om dom ville ha ordentligt med våld skulle dom:
A Lära sig en kampsort (men dom är för dåliga)
B Träffas någonstans där man faktiskt har möjlighet till att utöva deras behov av våld.
Om man ser hur dom beteer sig kan jag inte tycka att en törst efter våld är vad det handlar om.
Det handlar om att buffa ut bröstet och göra stjärtfjädrarna så stora som möjligt.
Tror det är kgb som har en grabb som är riktigt duktig inom MMA. Sen att det flesta tränar gym och vissa kampsort, verkar helt gått förbi dig. Antagligen är du en sur svensson som sitter hemma och klagar på huliganerna och måste göra ett argt inlägg på fb för visa att du minsann inte tolerar något bråk.
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Verkligen ett toppeninlägg. Klockrent. Skulle vilja tillägga att dom när det väl gäller bara skriker och springer med armarna i luften precis som en upphetsad homosexuell man. Ganska tydligt efter det jag har läst ikväll.
Dags att sluta drömma eller?