2011-05-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Herregud, vem är du att tillrättavisa mig angående studier? Forskare är inget merit i sig. Det är ju snarare en examen, Doktor, som du blir efter ca 9 års studier efter gymnasiet. Under tiden är du doktorand. Till sist blir du sedan Professor, efter minst 10 år till. När du är Professor kan jag se dig som forskare.

När jag gick på gymnasiet räknade vi med fraktaler, komplexa tal och matriser. Jag har läst atom och kärnfysik på gymnasienivå. Jag tänker fortsättningsvis inte sitta och berätta mitt liv då det kan kopplas till en person i det verkliga livet.

Jag kan säga att medianen för ingångslön på mitt yrke ligger på 25000 kr/mån. Det är högre än vad medellönen är i Stockholms kommun för män. Och det tjänar man som nyexaminerad i mitt yrke. Är det tillräckligt hög lön för dig, mister banana?

Lifescared mytt4rN^
Citera
2011-05-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Kanske fem procent som verkligen vevar. De flesta står bakom eller vid sidorna och hoppar och hoppas att polisen ska komma så snart som möjligt.

Firmakulturen är OERHÖRT homoerotisk. Det är män som svettas och tränar tillsammans. Män som bygger muskler och slåss för att imponera på män. För att inte tala om den ENORMA fixeringen vid kläder, där det är extremt viktigt att klä sig rätt, för att imponera på, just det, andra män. Och det otroliga böghatet inom kulturen är ju ett klassiskt sätt att hantera latent homosexualitet man skäms över.

Förutom rena gayrörelser, som Pride och RFSL, finns det INGET som är så bögigt som firmakulturen.
Hahaha, så roligt och så mitt i prick
Citera
2011-05-27, 01:13
Medlem
Dantias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwells
Uppdaterat torsdag 26/5

I tider när skandalkåta journalister tävlar med SvFF i att dödförklara svensk fotboll...
I tider när landets bästa fotbollstränare, AIK-hjälten och ikonen Rikard Norling inte erbjuds jobb av AIK:s sportsliga ledning utan istället hamnar i Malmö FF...
I tider när vårt representationslag i fotboll börjat rada upp förluster...

Så är det i alla fall skönt att konstatera att några håller stilen!

FB v/s DFG, Humlegården 26/5, vinnare på T.K.O. - FB!

VEM SKA STOPPA OSS!?
Pinsammaste jag läst, kamma dig o skaffa ett jobb.

Var ju verkligen ingen fight på den filmen jag såg, mer ett gäng som springer mot en annan grupp, sen springer ifrån polisen, sen förmodligen springer hem till mamma.
Citera
2011-05-27, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
BattyPoo//
"Tanken slog mig direkt att de ville ha polisen där för att känna ruset men slippa slåss."
Somna om din mupp...

Lite för att provocera visst, det ger jag dig. Borde nog stå att vissa vill kunna säga att dom var där, men egentligen slippa slåss. Då folk från båda grupper stack på en gång. Men den stora massan slogs ju bara runt polisbilarna, som jag antar att du vill få fram!
Citera
2011-05-27, 01:19
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Kanske fem procent som verkligen vevar. De flesta står bakom eller vid sidorna och hoppar och hoppas att polisen ska komma så snart som möjligt.

Firmakulturen är OERHÖRT homoerotisk. Det är män som svettas och tränar tillsammans. Män som bygger muskler och slåss för att imponera på män. För att inte tala om den ENORMA fixeringen vid kläder, där det är extremt viktigt att klä sig rätt, för att imponera på, just det, andra män. Och det otroliga böghatet inom kulturen är ju ett klassiskt sätt att hantera latent homosexualitet man skäms över.

Förutom rena gayrörelser, som Pride och RFSL, finns det INGET som är så bögigt som firmakulturen.
Verkligen ett toppeninlägg. Klockrent. Skulle vilja tillägga att dom när det väl gäller bara skriker och springer med armarna i luften precis som en upphetsad homosexuell man. Ganska tydligt efter det jag har läst ikväll.
Citera
2011-05-27, 01:22
Bannlyst
Finns det någon inspelning?
Citera
2011-05-27, 01:33
Medlem
Tandkolls avatar
För er som vill veta utan att behöva veta jag känner både folk i DFG och FB plus att jag var i humlan (utan att slåss) , här kommer min objektiva sammanställning…. (vänta bara tills ni få läsa på sverigescenen)

Gnaget och DIF får plötsligt till det, en liga från aik kan komma till humlan. Bland DIF:s olika supportergrupper finns det mängder som vill möta upp, men DFG sätter nummer och folk. Tyvärr blir detta ett misstag. DIF har idag chansen att slå FB sönder och samman, istället kör man ett försök till ”fail play”. FB tror sig på förhand vara fler än vad de blev, men vägrar backa från överenskommelsen och åker mot humlan. Från DIF tar man med flera chippar och nekar andra för att jämna ut numren, chipparna skall testas inför andras ögon och behöver prövas i en äkta drabbning, även gnaget har med sig chippar.

DIF möter upp gnaget med +10-20 (vissa gnagare säger +30) man till fördel, det brakar hårt, och som väntat ser man skillnaden mellan firma killar och ”yngre”. Det går 2-3 grabbar för att mosa 5-7 ”yngre”. Många av dessa yngre är riktiga dramaqueens som lägger sig och rullar på backen av minsta lavett eller halvträff.

Efter en kort stund kommer blåljusen, en pikét kör rakt in i smeten och nu lägger DIFs chippar benen på ryggen och springer för allt vad benen bär. FB står samlat kvar i en kompakt klunga, DFG splittar på sig och går i två grupper om typ 20 pers och drar på mot både polis och gnagare, nu ser man fler riktiga firma killar kliva på från både DIF och gnaget. Så kallade ”yngre” är utanför handlingen och välkända figurer från DFG och FB är i fullt slagsmål med halva humlan och polisen som åskådare. Det smäller hårdare nu än innan och jag ser både K.O:s och sparkar i huvudet på liggande från båda håll. En av FB:s för mig mest kända Topboys åker på en klockren höger-vänster-höger-kombination, och är medvetslös i fallet, denna kille är det ingen som rör när han går i backen vilket känns skönt. Efter en tids slagutväxling och stök anländer förstärkning av polis och fighten tar slut.

Stort plus för AIK som tar sig till Humlan när DIF har hemmafight. Plus igen till gnaget som formerar sig i klunga med ”rätt man på rätt plats” fronten såg jävligt hård ut och snabbare mindre killar kunde växla runt eller mellan fronten som en mur. Minus för att när den hårdare drabbningen tog fart så gömde sig för många och lät sina front killar få för mycket stryk.
Plus till DIF som fortsatte att puckla på trots polisen och oordning i formation i egna leden. Minus till de som springer. Även om polisen kör in i folk så kan man ju inte bara dra därifrån och springa, även om man är ”yngre”.

Enligt DIF är fighten oavgjort, men många tycker att det är pinsamt att inte kunna ta en solklar seger på östermalm. Enligt FB är fighten både vunnen och oavgjort, beroende på vem man frågar. Box-mässigt var det tight men eftersom att flera DIF sprang så var det en seger.
Citera
2011-05-27, 01:40
Medlem
Nej jag är inte någon huligan, men rätt kul att läsa här och se alla nollkoll-personer som ska klaga på huliganerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Fy fan, jag är verkligen inte en AIK supporter, jag är en stolt supporter till DIF.

Men ok, FB-huliganer har gjort mer för huliganföreningen AIK än vad vanliga supportrar gjort. Det köper jag faktiskt och belyser bara det fetmarkerade och mina känslor för AIK. Nu har jag tänkt på AIK och måste gå och spy

Nej?!! Måste du spy nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Lydde
Fy fan för noller som dig! Om ni ger fan i att dra ner min klubbs namn i skiten, så kan ni få slåss bäst fan ni vill. I vilken grusgrop som helst. Att kalla det för fotbollsrelaterat våld är bara skitsnack. Och tro mig jag vet mer om supportskap än dig lilla du.

Jag skiter högaktningsfullt om ni är behov av kicken, skaffa den då. Men inte i klubbens namn! Sen tror jag dom flesta inte direkt bryr sig om vilka som "vann" ett trettiosekunders box, ni försvarar INGENS färger. Bara ert eget ego.

Huligankulturen har alltid funnits med fotboll, bara blicka tillbaka i tiden och se hur det såg ut i Englad. Nudå, jo noll passion och inga supportrar förutom turister. Visst vi skulle kunna ha det i Sverige med, men ingen här är sugen på betala 200kr för se en korpenmatch utan stjärnor.

Citat:
Är ju därför man väljer ett ställe som Humlegården. Hade man valt en grusgrop utanför stan, hade det kunnat spåra ur och bli slagsmål på riktigt, men personskador som följd.

Bättre att ta det mitt inne i stan, så hinner man bata skrika lite åt varandra, knuffas lite, och sedan kan man vara SÅÅÅÅ förbannad på snuten och låtsas att det hade blivit världens box om inte de hade avbrutit. Ingen är skadad och alla är vinnare, utom folk som behöver operationer, dagisplatser, äldrevård och dylikt, dit skattepengarna hade kunnat gå om det inte lagts på polisinsatser.

Ut i SKOGEN och slåss med er, förbannade fittor till huliganer, och lev som ni lär någon jävla gång!

Precis därför, du är antagligen dum i huvudet eller något. Försöker du vara lite häftig genom din tolkning av box, du lyckas inte särskilt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Finns folk för allt nuförtiden.. Undrar om det är folk som tog Green Street Hooligans och Football Factory på lite för stort allvar? Vad är grejen med att köpa fula kläder och springa och slå varandra på käften och kalla det för livsstil och subkultur? Tragiskt är bara förnamnet

Existerade långt innan dessa filmer, synd bara att de kom, för tydligen har det blivit mode bland ungdomar.

Citat:
Ursprungligen postat av coinoperatedboy
Tycker inte man kan säga att våld tillhör fotboll.

Om dom ville ha ordentligt med våld skulle dom:

A Lära sig en kampsort (men dom är för dåliga)

B Träffas någonstans där man faktiskt har möjlighet till att utöva deras behov av våld.

Om man ser hur dom beteer sig kan jag inte tycka att en törst efter våld är vad det handlar om.
Det handlar om att buffa ut bröstet och göra stjärtfjädrarna så stora som möjligt.

Tror det är kgb som har en grabb som är riktigt duktig inom MMA. Sen att det flesta tränar gym och vissa kampsort, verkar helt gått förbi dig. Antagligen är du en sur svensson som sitter hemma och klagar på huliganerna och måste göra ett argt inlägg på fb för visa att du minsann inte tolerar något bråk.

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Verkligen ett toppeninlägg. Klockrent. Skulle vilja tillägga att dom när det väl gäller bara skriker och springer med armarna i luften precis som en upphetsad homosexuell man. Ganska tydligt efter det jag har läst ikväll.

Dags att sluta drömma eller?
Citera
2011-05-27, 01:44
Medlem
Citat:

Mjoo, det som är ännu mer bögigt än allt ovanstående är töntar som leker macho över internet.
Citera
2011-05-27, 01:46
Medlem
Hahahaha. Fyfan vad jag skrattade när jag läste trådtiteln. Slagsmål är svaret på alla problem, eller? Påminner lite om vänsterns våldsmetoder... slå och sparka, kasta lite sten, utan att riktigt veta varför.
Senast redigerad av Yarouze 2011-05-27 kl. 01:50.
Citera
2011-05-27, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot
Är det sliskiga huliganer i farten igen?

Så otroligt töntigt att sätta upp en jävla almanacka och boka tider för att slåss

Töntigt? mm kanske. Men anser jag att folk får göra vad dom vill så länge oskyldiga inte drabbas? Ja.
Citera
2011-05-27, 02:21
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jo precis, och rånare som skadar sig ska inte heller ha hjälp... när vi ändå är igång kan vi väl strunta i att återuppliva självsmordsförsök.

Låter inte mer än rätt. Det sistnämnda kan man väl diskutera, men vafan, låt gå!

I övrigt är hela den här kulturen ett gäng ungar som hävdar sig genom att inbilla sig att dom är något. Handlar om ett par stackars förtappade individer som inte vet bättre och är lätt mentalt retarderade. Låt dom slå på varandra, hoppas någon skadar sig allvarligt och inte får vård i tid. Gärna misshandlar som resulterar i grova hjärnskador eller bara klassiska dödsfall. Kan ni inte fixa det? Jag vet att det knappast är ert mål men nån kan väl åtminstone ramla illa så att jag får skratta åt era små patetiska lekar? Snälla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in