• 1
  • 2
2009-03-22, 00:32
Medlem
jag hade det samma problemet förut, men det var på en htc mobil och varje gång jag drog ur usb kabeln från datorn så spelade mobilen en julsång som jag aldrig hade lagt in på telefonen:P
Citera
2009-03-22, 03:19
Medlem
De flesta nya moderkort kan emulera pc-högtalaren, och kan vara en anledning till att man kan ändra volymen i windows.
Citera
2009-03-22, 10:21
Medlem
Byxors avatar
Hej och tack för alla svaren. Jag vet inte om det är pc-speaker ljud som emuleras, men det kommer ur mina högtalare och inte inifrån chassit. Jag ska prova att ha datorn på nu under dagen för att se om den fortfarande håller på.

Annars får jag väl börja temperaturmäta den och kolla de alternativen.

*Återigen tack!
Citera
2009-03-22, 10:24
Medlem
Byxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnteme
http://support.microsoft.com/kb/261186

During normal operation or in Safe mode, your computer may play "Fur Elise" or "It's a Small, Small World" seemingly at random. This is an indication sent to the PC speaker from the computer's BIOS that the CPU fan is failing or has failed, or that the power supply voltages have drifted out of tolerance. This is a design feature of a detection circuit and system BIOSes developed by Award/Unicore from 1997 on.

Hmm det är inte fur elise, jag får ta och försöka spela in det om det dyker upp igen så får ni höra.
Köpte nyss ett nytt corsair 650W psu så jag hoppas det inte är den som failar och skickar ut konstiga strömmar.
CPU fläkten kan det ju vara, att den håller på att packa ihop. Den som lever får se! s´Som sagt i min förra post så låter jag den stå på hela dagen så får vi se.

Tack för hjälpen
Citera
2009-03-24, 16:55
Medlem
Byxors avatar
Idag kom ljudet igen! fick till en inspelning. Någon som kan svara närmare? Den började ungefär en kvart efter att jag startat datorn och de stod och idlade i windows login skärmen.

HTML-kod:
http://uploading.com/files/QYF5WV0E/Inspelning (3).amr.html

Någon?
Citera
2009-03-24, 20:58
Medlem
Byxors avatar
Uppdatering: Har inte hört ljudet mer, även fast jag spelat och kollat på hv film via datorn. Så att det skulle vara ett överhettningsproblem har jag svårt att tänka mig.

Skulle vara mycket uppskattat om någon kunde komma med något bra förslag på vad detta kan bero på. Håller på att skita på mig varje gång det här drar igång med ett tjut på högsta volym.

Har sökt med nod32, malwarebytes och adaware men det är helt rent enligt dom.
Citera
2009-05-14, 17:47
Medlem
Byxors avatar
Haha bumpar upp denna, nu har det börjat igen, eller rättare sagt det har hållt på lite då och då. Men nya musikfiler som spelas upp, folk som pratar och säger typ: The markets are crashing, Thank you for visiting, och massa annat random babbel.

Fortfarande ingenting från varken virusprogram eller malwarebytes. Ingen som haft liknande symptom på sin dator?

Dett händer endast när jag har någon film igång, oavsett program.
Citera
2009-05-14, 17:57
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxor
Haha bumpar upp denna, nu har det börjat igen, eller rättare sagt det har hållt på lite då och då. Men nya musikfiler som spelas upp, folk som pratar och säger typ: The markets are crashing, Thank you for visiting, och massa annat random babbel.

Fortfarande ingenting från varken virusprogram eller malwarebytes. Ingen som haft liknande symptom på sin dator?

Dett händer endast när jag har någon film igång, oavsett program.

Det där fick vi när vi satt i Ventrilo. Någon men ingen visste vem, spelade upp det ljudet då och då. Vet inte om det rent av var vent servern som spelade upp det.

Ska kolla med polarna på Vent om det kom fram vad det var för ljud.
Citera
2009-05-14, 18:26
Medlem
Tänker fråga trådskaparen om han har ett par Logitech-högtalare?
Citera
2009-05-14, 18:30
Medlem
Byxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Tänker fråga trådskaparen om han har ett par Logitech-högtalare?

Nej, har datorn kopplad till min stereo som är en panasonic. Varför undrade du ?
Citera
2009-05-14, 18:31
Medlem
Byxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det där fick vi när vi satt i Ventrilo. Någon men ingen visste vem, spelade upp det ljudet då och då. Vet inte om det rent av var vent servern som spelade upp det.

Ska kolla med polarna på Vent om det kom fram vad det var för ljud.

Skulle vara trevligt om de visste! Hehe lite störande att mitt i en skitspännande sekvens på en film så säger nån "the markets are crashing". Haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in