2026-08-09, 14:38
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Hjärtat kan ju lägga av om man tar en massa piller.
Hans dotter la upp en video på TikTok där hon sa att hon besökt honom och vädjade att han inte skulle göra något dumt. Dagen efter hittades han död.

Hon tog också upp att hon kände mycket ilska vilket skulle vara märkligt om han nu fick en vanlig hjärtinfarkt och inte tog sitt liv.

Så självmord var det nog allt.

Om det stämmer så tyder det ju på självmord helt klart.
Citera
2026-08-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Om det stämmer så tyder det ju på självmord helt klart.

Det har väl alltid pekat på självmord efter vad flera har sagt om hans beteende veckan innan. Han verkar ha varit riktigt ledsen och mörk tiden innan.
Hjärtinfarkt känns helt enkelt inte så troligt heller, han var bara 55 och hade så vitt jag vet aldrig haft någon infarkt eller hjärtproblem, inte heller diabetes eller liknande. Visst kan rejäla dödande hjärtinfarkter även komma plötsligt i yngre ålder också men då brukar det handla om genetiska svagheter och det borde han varit medveten om sen tidigare.
Citera
2026-08-11, 07:52
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det har väl alltid pekat på självmord efter vad flera har sagt om hans beteende veckan innan. Han verkar ha varit riktigt ledsen och mörk tiden innan.
Hjärtinfarkt känns helt enkelt inte så troligt heller, han var bara 55 och hade så vitt jag vet aldrig haft någon infarkt eller hjärtproblem, inte heller diabetes eller liknande. Visst kan rejäla dödande hjärtinfarkter även komma plötsligt i yngre ålder också men då brukar det handla om genetiska svagheter och det borde han varit medveten om sen tidigare.

Ja; det verkar ju mest troligt med självmord. Står dock länge bak i tråden att dottern gått ut med rättsmedicinska utlåtandet och då var det hjärtat. Men nu har hon tydligen ändrat sig.

Men visst Jocke var inte allt för gammal och då borde han inte heller haft hjärtfel.
Citera
2026-08-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja; det verkar ju mest troligt med självmord. Står dock länge bak i tråden att dottern gått ut med rättsmedicinska utlåtandet och då var det hjärtat. Men nu har hon tydligen ändrat sig.

Men visst Jocke var inte allt för gammal och då borde han inte heller haft hjärtfel.

Jag har inte sett någon källa på att varken dottern har sagt att det var hjärtinfarkt eller att det var självmord så det är svårt att säga. Kanske var det bara någon som hittade på det ena eller det andra.
Men som jag skrev har flera berättat att Jocke var väldigt nere pga separationen någon vecka innan han dog. T ex Pajen skrev detta på sin facebook, det såg jag själv.
Sen var nog Jocke tyvärr just av den typen som ofta tar livet av sig. Lite stökig som ung, suttit lite i fängelse, rört sig i lite kriminella miljöer, tagit lite droger. ADHD osv. Då är tyvärr risken för självmord rätt hög även i högre ålder.
Citera
2026-08-11, 10:49
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag har inte sett någon källa på att varken dottern har sagt att det var hjärtinfarkt eller att det var självmord så det är svårt att säga. Kanske var det bara någon som hittade på det ena eller det andra.
Men som jag skrev har flera berättat att Jocke var väldigt nere pga separationen någon vecka innan han dog. T ex Pajen skrev detta på sin facebook, det såg jag själv.
Sen var nog Jocke tyvärr just av den typen som ofta tar livet av sig. Lite stökig som ung, suttit lite i fängelse, rört sig i lite kriminella miljöer, tagit lite droger. ADHD osv. Då är tyvärr risken för självmord rätt hög även i högre ålder.

Okej, det enda som jag vet om är det som jag läst här i tråden. Men självmord var det första som jag tänkte på när jag hörde att Jocke hade dött. Tråkigt hur som helst.
Citera
2026-08-11, 13:32
Medlem
Mörkt eller inte, Jocke och hans fru gick isär för att lösa det på 2 olika boenden.

Jocke var inte av karaktären att använda självmord, och enligt obduktionen så visade det just på en hjärtattack.

Han hade själv ringt sin fru och påtalat att han känt det som en panikångestattack.

Hur som helst, så behöver vi inte spekulera mera, Jocke är död, och han är fruktansvärt saknad av alla. Må han vila i frid.
Citera
2026-08-12, 13:49
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Mörkt eller inte, Jocke och hans fru gick isär för att lösa det på 2 olika boenden.

Jocke var inte av karaktären att använda självmord, och enligt obduktionen så visade det just på en hjärtattack.

Han hade själv ringt sin fru och påtalat att han känt det som en panikångestattack.

Hur som helst, så behöver vi inte spekulera mera, Jocke är död, och han är fruktansvärt saknad av alla. Må han vila i frid.
"Han är fruktansvärt saknad av alla" lol...Nej, det är han verkligen inte.
Citera
2026-08-12, 14:01
Medlem
Citat:

Fast dottern ska tydligen ha sagt att det var självmord.
Citera
2026-08-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
"Han är fruktansvärt saknad av alla" lol...Nej, det är han verkligen inte.

Alla utom Zyclon-b på flashback då. grattis
Citera
2026-08-13, 12:44
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Alla utom Zyclon-b på flashback då. grattis
Tala för den lilla grupp du tillhör, grattis
Citera
2026-08-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Tala för den lilla grupp du tillhör, grattis
är nog mera du som tillhör en minoritet.

Har du fått stryk av jocke eller varför lipar du?
Citera
2026-08-14, 05:16
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
är nog mera du som tillhör en minoritet.

Har du fått stryk av jocke eller varför lipar du?
Faktiskt tvärtom. Glömmer aldrig när han kissade på sig efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in