2026-04-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Okej, jag tänkte det var en byst av Hitler eller liknande. Varför hade de ett mexikansk helgon? Skulle hellre ha varit något från asatron istället.

Det ska ha valts eftersom han bekände sig som anhängare till det (Santa Muerte) de sista åren i livet.. Något som prästen var högst medveten om.. Hur skulle han annars ha hunnit läsa på om vad ett, för svenskar totalt okänt, mexikanskt dödshelgon stod för..?! Så tafflig journalistik så det förslår.
Citera
2026-04-19, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilken kungabegravning, bra att de körde lite vit maktmusik, mer sådant och jag kan tänka mig återinträde i Svenska kyrkan.
Jag har varit på bröllop där brudparet kom in i krinolinerkläder och Ultima Thule dånade i högtalarna. Visserligen var låtarna 2 stk cover på tup Sven Ingvars..vi ska gå hand i hand och en till.
Prästen hade sagt att iom låtvalet var det inga problem att det är UT.
Nog den mäktigaste ingången på ett bröllop jag varit på
Citera
2026-04-19, 08:07
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locolina
Det ska ha valts eftersom han bekände sig som anhängare till det (Santa Muerte) de sista åren i livet.. Något som prästen var högst medveten om.. Hur skulle han annars ha hunnit läsa på om vad ett, för svenskar totalt okänt, mexikanskt dödshelgon stod för..?! Så tafflig journalistik så det förslår.
Okej intressant. Tack för svar.
Citera
2026-06-16, 11:17
Medlem
Citat:
Vad var det för "staty av en skalle” med vit makt-koppling?

Ingen alls. Det var en Santa Muerte, ett helgon som brukar dyrkas av de som står utanför samhället (i Mexico är det ofta allt från sicarios, knarkberoende, fångar, punkare, transexuella/queer-personer, till abused och hemlösa utsatta människor som följer henne) och Jocke var en följare till Santa Muerte. Hon anses kunna bringa tur med olika saker i livet beroende på färg på statyn och olika offergåvor (ofta sprit, pengar, tobak, vatten, osv). Han hade en hel del Santa Muerte-statyer från Mexico.
Citera
2026-06-16, 12:41
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Ingen alls. Det var en Santa Muerte, ett helgon som brukar dyrkas av de som står utanför samhället (i Mexico är det ofta allt från sicarios, knarkberoende, fångar, punkare, transexuella/queer-personer, till abused och hemlösa utsatta människor som följer henne) och Jocke var en följare till Santa Muerte. Hon anses kunna bringa tur med olika saker i livet beroende på färg på statyn och olika offergåvor (ofta sprit, pengar, tobak, vatten, osv). Han hade en hel del Santa Muerte-statyer från Mexico.

Varför gillade Jocke Santa Muerte? Hade varit mer rimligt med Oden.
Citera
2026-06-17, 13:14
Medlem
Citat:
Varför gillade Jocke Santa Muerte? Hade varit mer rimligt med Oden.

Förklarade ju att Santa Muerte (som härstammar förresten från före kristendomen med rötter i en aztekisk gud?) tilltalar och ska skydda de som står utanför samhället, outlaws, sicarios, fd kriminella/fångar, alternativa, hemlösa/utsatta/drogberoende, de som det normala samhället inte gillar helt enkelt. Så för Jocke passade det väl bra.
Citera
2026-06-17, 16:36
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Förklarade ju att Santa Muerte (som härstammar förresten från före kristendomen med rötter i en aztekisk gud?) tilltalar och ska skydda de som står utanför samhället, outlaws, sicarios, fd kriminella/fångar, alternativa, hemlösa/utsatta/drogberoende, de som det normala samhället inte gillar helt enkelt. Så för Jocke passade det väl bra.

Ja, det förstår jag mycket väl. Men som Jocke sjunger:

Ni kan ta mitt liv men aldrig mina idealer
en för alla,alla för en!
ta mig till valhall till Odens vackra sal
Citera
2026-07-14, 15:19
Medlem
jaja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odium-Freddan
54 år blev han. En riktigt mörk dag för Sverige och världen.
Jag håller med. Ritigt tråkigt. På 90 och början av 2000 talet lyssnade vi ett gäng på pluton sveas dängor lite då och då. Vila i Frid Jocke.
Citera
2026-07-14, 18:55
Medlem
jaja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Otroligt att han hyllas så brett av "nationella" efter den där misshandeln. Det var inte ett fall av "hon slog honom, han slog tillbaka" utan en grov jävla sadistisk misshandel mot en försvarslös kvinna i sitt eget hem under flera års tid.

Men jag är glad över den delen nationella som faktiskt fördömer det.

Har han någonsin uttalat sig om misshandeln efteråt? Uttryckt ånger? Vad jag har hört har han fortsatt bete sig vidrigt mot kvinnor i efterhand.
I så fall sjönk han som en sten i mina ögon. Jag avskyr kvinnoboxare!
Citera
2026-08-08, 21:46
Medlem
Så enligt dotterns TikTok var det ingen hjärtinfarkt utan han valde det själv pga skilsmässan
Citera
2026-08-09, 08:42
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenisnotokey
Ja, hjärtinfarkt.. inga droger involverade , inget självmord.
Hans dotter gick ut med bilder från obduktionen pga alla rykten.

Citat:
Ursprungligen postat av JensBertil
Så enligt dotterns TikTok var det ingen hjärtinfarkt utan han valde det själv pga skilsmässan

Hur var det egentligen nu då?
Citera
2026-08-09, 14:18
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensBertil

Hjärtat kan ju lägga av om man tar en massa piller.
Hans dotter la upp en video på TikTok där hon sa att hon besökt honom och vädjade att han inte skulle göra något dumt. Dagen efter hittades han död.

Hon tog också upp att hon kände mycket ilska vilket skulle vara märkligt om han nu fick en vanlig hjärtinfarkt och inte tog sitt liv.

Så självmord var det nog allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in