2010-10-27, 17:52
Medlem
petters avatar
Ett tips är att ta lyrica, gärna lite mer än utskriven dos, när du har en avis. Det tar bort en stor del av besvären. Sen tror jag att betablockerare skulle hjälpa mot de fysiska besvären under en avtändning på opioider. Blodtrycket sänks och man blir lugnare helt enkelt. Inderal ska vara väldigt populärt på universitet, komvux, högskolor osv bland folk som är nervösa inför tentor eller muntliga redovisningar. Min psykiatriker ska skriva ut det mot de tillfällen då jag får något som liknar panikanfall, vilket jag får oftare när jag har abstinens men även då och då när jag är ren.
Citera
2010-10-28, 17:08
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
jo men har man gått på H i år då räknar jag jävligt kallt med att den personen har fått hjärnskador och därför passar det inte in på mitt exempel.

Orkar inte läsa igenom ditt inlägg just nu.

P.S man får inga hjärnskador av heroin.
Citera
2010-10-30, 00:58
Medlem
Snorta vitt H första gången. Tips mottages

Har ordnat 1 g vitt och tänkt ta det i näsan för att det verkar enklast att börja så.
Dosering?
Att tänka på?

Är som sagt helt grön så alla olika tips och kommentarer från er som vet mottages tacksamt
Citera
2010-10-30, 16:12
Medlem
erections avatar
Vad har du för erfarenheter? Någon koll på kvalitén?

Svårt att veta hur potent det är. Snortade en kabbe (ca 0.2) bra smack och mådde riktigt fint. Hade en viss opiod tolerans vid tillfället men mådde inte dåligt eller hade problem med andningen.

Blanda inte med andra substanser. Att ha en polare med dig någon timme kanske kan vara bra. Utifall något skulle hända.

Du kan ju testa att ta ca en 0.1-0.2 av grammet och se hur du mår. Bara att fylla på senare om du känner att det inte ger något. Var försiktig dock och fyll inte på med för mycket.

Vissa påstår att det ska gå att röka det på folie. Har ingen erfarenhet av det själv, men hört att det skall förbrännas jävligt snabbt så känns som slöseri. Kanske ett alternativ om man är riktigt bra på att "jaga draken".

Skriv gärna hur det fungerade.
Senast redigerad av erection 2010-10-30 kl. 17:03.
Citera
2010-10-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Vad har du för erfarenheter? Någon koll på kvalitén?

Svårt att veta hur potent det är. Snortade en kabbe (ca 0.2) bra smack och mådde riktigt fint. Hade en viss opiod tolerans vid tillfället men mådde inte dåligt eller hade problem med andningen.

Blanda inte med andra substanser. Att ha en polare med dig någon timme kanske kan vara bra. Utifall något skulle hända.

Du kan ju testa att ta ca en 0.1-0.2 av grammet och se hur du mår. Bara att fylla på senare om du känner att det inte ger något. Var försiktig dock och fyll inte på med för mycket.

Vissa påstår att det ska gå att röka det på folie. Har ingen erfarenhet av det själv, men hört att det skall förbrännas jävligt snabbt så känns som slöseri. Kanske ett alternativ om man är riktigt bra på att "jaga draken".

Skriv gärna hur det fungerade.

Har ingen erfarenhet alls av opiater och det enda jag vet om kvaliteten är vad säljaren sa.
Och det är ju samma sak hela tiden (riktigt bra grejer).

Har läst runt litegrann men har inte hittat riktigt bra info från folk som testat.
Dock verkar det ju som att det kan vara bra att ha provat tidigare och man ska röka det eftersom det skulle brännas lätt så jag sparar nog det tills man har med någon veteran.
Citera
2010-10-30, 17:37
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligtkonto
Har ingen erfarenhet alls av opiater och det enda jag vet om kvaliteten är vad säljaren sa.
Och det är ju samma sak hela tiden (riktigt bra grejer).

Har läst runt litegrann men har inte hittat riktigt bra info från folk som testat.
Dock verkar det ju som att det kan vara bra att ha provat tidigare och man ska röka det eftersom det skulle brännas lätt så jag sparar nog det tills man har med någon veteran.

Jo är inte helt hundra på att det går och röka heller. Flesta injicerar det eller snortar.
Skulle dock inte rekommendera att injicera det! Eftersom du inte har erfarenhet och noll tolerans.

Men annars fungerar det att snorta (vet dock inte biotillgänglighet nasalt). För mig mådde jag bra på ca 0,2-0,3 g när det var bra vitt heroin. Hade någon dag innan snortat samma smack men då var det mycket! utblandat. Tog ca 120-150 mg nasalt uppdelat på två linor med ca en timmes mellanrum.

https://www.flashback.org/t1310807 Rekommenderar denna tråd och dess FAQ.
Senast redigerad av erection 2010-10-30 kl. 17:40.
Citera
2010-10-30, 17:39
Medlem
diemydarlings avatar
Du kommer troligtvis att att spy.
Citera
2010-10-31, 08:38
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter
Ett tips är att ta lyrica, gärna lite mer än utskriven dos, när du har en avis. Det tar bort en stor del av besvären. Sen tror jag att betablockerare skulle hjälpa mot de fysiska besvären under en avtändning på opioider. Blodtrycket sänks och man blir lugnare helt enkelt. Inderal ska vara väldigt populärt på universitet, komvux, högskolor osv bland folk som är nervösa inför tentor eller muntliga redovisningar. Min psykiatriker ska skriva ut det mot de tillfällen då jag får något som liknar panikanfall, vilket jag får oftare när jag har abstinens men även då och då när jag är ren.

Kan hålla med om lyrica. Aldrig varit torsk på heroin, pga av tillgång. Men är det på andra opioder. De dagarna det varit helt torrt, har lyrica hjälp mig slippa kallsvettas och även blivit lite mer pigg.
Skall snart till min läkare och förnya receptet, för hade tänkt lägga ner så jag kan åtminstone kan pissa rent på beroendeenheten och få iktrovil och andra mediciner som ska hjälpa mig ur beroendet och på bukt på mina inre demoner.
Citera
2010-11-04, 21:35
Bannlyst
Blev blåst av Spiritofhate här på FB.. Han skulle sälja mig en 0.5a vitt heroin, förde över 500 kr men inget har kommit på flera veckor.. Fan för hyan
Citera
2010-11-08, 07:46
Medlem
Awfuls avatar
Hur många gram är en boll respektive en gubbe heroin? Tacksam för svar!
Citera
2010-11-08, 15:19
Medlem
Awfuls avatar
Hur editerar man sitt inlägg? Har redan fått svar på frågan jag skrev ovan.
Citera
2010-11-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Det är en definitionsfråga. Har man aldrig blivit beroende, kan man bli "bakmoffad", alltså känna av effekten dagen efter, men det kvalitativa ruset varar knappast längre än fyra timmar, varav den första är den mest intensiva; är man fysiskt beroende, så behöver man mer inom 6-8 h. för att hålla abstinenssymptomen borta (enligt min erfarenhet, men det är väl också en fråga om metabolism och neurologisk konstitution).

I vilket fall som helst är ju eliminationskurvan logaritmisk -- en kurva -- och hälften av hälfternas alla hälfter är aldrig ingenting, bara ett närmevärde därtill; å andra sidan är det tillräckligt litet för att med förhöjd tolerans inte vara subjektivt "berusande" längre än någonstans i ett intervall på 0-4 h.

Hei.

Jesuzz.. Ark. hvor lenge har du brukt hard- core opioider?

Har brukt dagligen i min. 15 år, heroin, morfin metadon, og som regel alltid vært påvirket i en 2- 12h. dosene har da ligget på 0.15- 0.9g. Selvsagt blir jeg som regel bare frisk uten eufori men at man blir full- abstinent etter 6- 8h. er bullshit fra babyer og romantikere.

F.eks. kan jeg trykke 2 x 0.5g. brun smack i Norge og være frisk i en 12- 24 timer, skev i en 3- 7 av dem timene. Men jeg kan også i Danmark trykke 2 x 0.2g. på en 12- 24h. og være pangskev i 4-10 av de timene.

Vær forsiktig. Ta heller to små doser på 2h. i stedet for en stor dose med en gang.

Ha en fin kveld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in