Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Det är en definitionsfråga. Har man aldrig blivit beroende, kan man bli "bakmoffad", alltså känna av effekten dagen efter, men det kvalitativa ruset varar knappast längre än fyra timmar, varav den första är den mest intensiva; är man fysiskt beroende, så behöver man mer inom 6-8 h. för att hålla abstinenssymptomen borta (enligt min erfarenhet, men det är väl också en fråga om metabolism och neurologisk konstitution).
I vilket fall som helst är ju eliminationskurvan logaritmisk -- en kurva -- och hälften av hälfternas alla hälfter är aldrig ingenting, bara ett närmevärde därtill; å andra sidan är det tillräckligt litet för att med förhöjd tolerans inte vara subjektivt "berusande" längre än någonstans i ett intervall på 0-4 h.
Hei.
Jesuzz.. Ark. hvor lenge har du brukt hard- core opioider?
Har brukt dagligen i min. 15 år, heroin, morfin metadon, og som regel alltid vært påvirket i en 2- 12h. dosene har da ligget på 0.15- 0.9g. Selvsagt blir jeg som regel bare frisk uten eufori men at man blir full- abstinent etter 6- 8h. er bullshit fra babyer og romantikere.
F.eks. kan jeg trykke 2 x 0.5g. brun smack i Norge og være frisk i en 12- 24 timer, skev i en 3- 7 av dem timene. Men jeg kan også i Danmark trykke 2 x 0.2g. på en 12- 24h. og være pangskev i 4-10 av de timene.
Vær forsiktig. Ta heller to små doser på 2h. i stedet for en stor dose med en gang.
Ha en fin kveld.