2003-10-05, 23:37
Medlem
Jag har en volvo 142 från 1973 som har varit avställd sen -95..funderar på att sälja den till en kompis men är inte säker på hur mycket jag ska ta för den.

Det finns ytrost i golvet, samt en balk som måste ev. bytas pga rosthål.

Karossen är annars fräsch, ser bra ut innuti också förutom att luckan till handskfacket saknar låskolv och att "hörnen" på stolarna har släppt (standard på 140is)

Det sitter ny koppling på den och jag har köpt en K-kam och lättade upplyftare (som går på över 100kr styck) men ej monterat. Har oxå handlat bromsrör, dämpare runtom och lite annat krafs som jag funderar på att skicka med..

Tänkte montera dit k-kammen, lyftarna och inhandla en steg-3 topp och dubbla weber 45r men jag har inte råd, lokal eller någon vidare kunskap så jag tror jag ska sälja bilen istället. =/

OBS detta är ingen annons, jag vill bara veta hur mkt jag ska ta för den..funderar på ~1500:- just nu men jag vet inte om jag gör bort mej då.
Citera
2003-10-06, 07:08
Medlem
crippas avatar
Den var kul! Jag tycker du ska skänka bort skrotet.
Citera
2003-10-06, 08:12
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earp
Jag har en volvo 142 från 1973 som har varit avställd sen -95..funderar på att sälja den till en kompis men är inte säker på hur mycket jag ska ta för den.

Det finns ytrost i golvet, samt en balk som måste ev. bytas pga rosthål.

Karossen är annars fräsch, ser bra ut innuti också förutom att luckan till handskfacket saknar låskolv och att "hörnen" på stolarna har släppt (standard på 140is)

Det sitter ny koppling på den och jag har köpt en K-kam och lättade upplyftare (som går på över 100kr styck) men ej monterat. Har oxå handlat bromsrör, dämpare runtom och lite annat krafs som jag funderar på att skicka med..

Tänkte montera dit k-kammen, lyftarna och inhandla en steg-3 topp och dubbla weber 45r men jag har inte råd, lokal eller någon vidare kunskap så jag tror jag ska sälja bilen istället. =/

OBS detta är ingen annons, jag vill bara veta hur mkt jag ska ta för den..funderar på ~1500:- just nu men jag vet inte om jag gör bort mej då.
Vill du ha bra betalt skall du sälja den i Tyskland, Holland eller Belgien, de formligen skriker efter gamla Volvo...
Citera
2003-10-06, 18:02
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Vill du ha bra betalt skall du sälja den i Tyskland, Holland eller Belgien, de formligen skriker efter gamla Volvo...
Det är sant, jag blev i somras bjuden 50 000kr av en belgare för min nyrenoverade Amazon.
Citera
2003-10-06, 18:16
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Det är sant, jag blev i somras bjuden 50 000kr av en belgare för min nyrenoverade Amazon.

Vafan säger du? Jag som har en,....två,.....tre.....fyra gamla Volvo på gården, i olika stadier av förfall, fast jag föredrar att kalla det renoveringsbehov.
Fast jag skulle inte kunna sälja någon, jag kan bara köpa på mig en massa skit.
Citera
2003-10-06, 20:21
Medlem
Fat bastards avatar
Gå in på www.mobile.de och kolla på amazoner så får du en indikation på priserna.

Tror du jag sålde min då?

I helvete heller!
Citera
2003-10-06, 20:31
Medlem
Är min volvo från 81 tillräckligt gammal?...

Vill ju också ha bra betalt ..
Citera
2003-10-06, 21:07
Medlem
Ni måste ju skämta, då skulle ju alla bilskrotar börja restaurera gammla Volvo bilar ist för att skrota dom.......
Citera
2003-10-06, 21:37
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master69
Ni måste ju skämta, då skulle ju alla bilskrotar börja restaurera gammla Volvo bilar ist för att skrota dom.......

Det är inget skämt.
Amazon, PV, Duett och P1800 är mycket eftertraktade i mellaneuropa.
I min stad finns en kille som i flera år försöjt sig på att renovera och sälja gamla volvo och saabar.
Men som sagt det ska nog vara årsmodeller före 1970 om det ska bli nån deg för dem.
Citera
2003-10-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Det är inget skämt.
Amazon, PV, Duett och P1800 är mycket eftertraktade i mellaneuropa.
I min stad finns en kille som i flera år försöjt sig på att renovera och sälja gamla volvo och saabar.
Men som sagt det ska nog vara årsmodeller före 1970 om det ska bli nån deg för dem.

Jo, men då får du ganska mycket här hemma också...
Citera
2003-10-06, 22:25
Medlem
Fat bastards avatar
Inte tillförnärmelsevis lika mycket.
Citera
2003-10-17, 07:19
Medlem
TheMPGs avatar
1500 bli nog aldeles lagom ska du se
Citera
  • 1