Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-20, 18:51
Medlem
Jag skulle vilja veta lite mer om advokaten benneth johansson i sthlm.
Hur är han som person samt hur är han att ha som försvarare? nån med erfarenhet av honom?
Har han fru och barn?
Vill gärna veta allt om personen.

Vet ej om detta är rätt forumsdel för ämnet men isf får modsen flytta den till hemmahörande.
Citera
2009-03-20, 20:50
Medlem
Bombads avatar
En mycket erfaren brottmålsadvokat , Har nog haft de flesta små tjyvarna i stockholm. Förr hade han så många klienter att det var stört omöjligt att få ta i honom, Tror det är bättre nu för tiden.
Sambo med Gunilla Fallenius som oxå är advokat (om hon inte har pensionerat sig)

Krashade sin ferrari för några år sedan

Och allt detta ska noteras i klubben "onödigt vetande"!
Citera
2009-03-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombad
En mycket erfaren brottmålsadvokat , Har nog haft de flesta små tjyvarna i stockholm. Förr hade han så många klienter att det var stört omöjligt att få ta i honom, Tror det är bättre nu för tiden.
Sambo med Gunilla Fallenius som oxå är advokat (om hon inte har pensionerat sig)

Krashade sin ferrari för några år sedan

Och allt detta ska noteras i klubben "onödigt vetande"!

okej tackar. fast det är just sånt där onödigt vetande jag är ute efter, vill veta mer om honom som person och hur han är som person även privat och när han jobbar.
Är han stöddig som person?
INgen som råkar ha en bild på honom eller hans fru, hittade inget på google....
Citera
2009-03-20, 21:56
Medlem
Passar inte detta bättre i skvaller?

har du någon juridisk fråga kopplad?
Citera
2009-03-20, 22:23
Medlem
slabadans avatar
Vare sig juridik eller skvaller vad jag kan se. Vi provar övrigt.

Juridik -> Övrigt

/Mod
Citera
2009-03-20, 22:59
Medlem
namgrebs avatar
Varför vill du ha en bild på honom och hans fru?
Citera
2009-03-21, 00:00
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Varför vill du ha en bild på honom och hans fru?

Undrar samma sak, varför detta intresse för denna man?
Citera
2009-03-21, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Undrar samma sak, varför detta intresse för denna man?

Ptja varför frågar folk om grejjer på flashback? JO därför att dom vill veta av olika anledningar.
Jag kommer att ha med honom att göra inom en snar framtd så därför skulle det vara intressangt att se hur han ser ut och få ett ansikte på människan, samt lite bakrundsinfo osv.
Citera
2009-03-21, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Ptja varför frågar folk om grejjer på flashback? JO därför att dom vill veta av olika anledningar.
Jag kommer att ha med honom att göra inom en snar framtd så därför skulle det vara intressangt att se hur han ser ut och få ett ansikte på människan, samt lite bakrundsinfo osv.

På vilket sätt ska du ha med honom att göra? Är han din advokat? Har du begått brott eller? Jag vet en hel del men vill veta varför du vill veta. Vill inte medverka till något brott om du tänkte ha ihjäl honom eller något sådant.
Citera
2009-03-21, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
På vilket sätt ska du ha med honom att göra? Är han din advokat? Har du begått brott eller? Jag vet en hel del men vill veta varför du vill veta. Vill inte medverka till något brott om du tänkte ha ihjäl honom eller något sådant.

Meh eru bäng, Nä jag ska knappast ha ihjäl honom haha..
Det är inte jag personligen som ska ha honom som advokat utan en väldigt närstående. benneth ska vara dennes försvarare, men ajg känner även målsäganden i fallet.
Så det skulle vara intresangt att se hur han är som både försvarare till brottsling samt hur han är att ha mot sig som målsägande.
Det är väl inget konstigt med detta? finns massor av trådar där folk undrar hur vissa advokater är osv.....
Citera
2009-03-21, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Meh eru bäng, Nä jag ska knappast ha ihjäl honom haha..
Det är inte jag personligen som ska ha honom som advokat utan en väldigt närstående. benneth ska vara dennes försvarare, men ajg känner även målsäganden i fallet.
Så det skulle vara intresangt att se hur han är som både försvarare till brottsling samt hur han är att ha mot sig som målsägande.
Det är väl inget konstigt med detta? finns massor av trådar där folk undrar hur vissa advokater är osv.....

Jag kan väl säga som så att han är kunnig jurist, men är gammaldags. Han försvarade maskeradligans ledare om jag inte har helt fel och gjorde det väl rätt så bra. Men annars är han ingen superadvokat som folk begär direkt. Han är mer en sådan som blir förordnad när inte klienten får Silberski/Althin och grabbarna. Han är rätt taskig tror jag att ha emot sig som målsägare kan jag tänka mig men är en stor humanist. Han är rätt lugn och sansad och är rätt humoristisk. Jag känner hans sambo Gunilla och hon är det mer riv i. Han kan vara lite slug och ge ett sömnigt intryck men kan komma med en och annan poäng. Många äldre advokater har lärt sig att vara tysta och sedan komma på slutet med det tunga artilleriet.
Citera
2009-03-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Jag kan väl säga som så att han är kunnig jurist, men är gammaldags. Han försvarade maskeradligans ledare om jag inte har helt fel och gjorde det väl rätt så bra. Men annars är han ingen superadvokat som folk begär direkt. Han är mer en sådan som blir förordnad när inte klienten får Silberski/Althin och grabbarna. Han är rätt taskig tror jag att ha emot sig som målsägare kan jag tänka mig men är en stor humanist. Han är rätt lugn och sansad och är rätt humoristisk. Jag känner hans sambo Gunilla och hon är det mer riv i. Han kan vara lite slug och ge ett sömnigt intryck men kan komma med en och annan poäng. Många äldre advokater har lärt sig att vara tysta och sedan komma på slutet med det tunga artilleriet.

Okej, tack för den infon, just sån info jag är ute efter.
Hur gammal är han ungefär? Vet du om han har egna barn?
Kan tänka mig att han är ganska fräck när det gäller kriminella brottsmål om du förstår vad jag menar, organiserad brottslighet alltså.
Men vet du något om hur han är när det gäller familjerättsmål samt kvinnofridsmål...
Hur pass väl känner du gunilla? har ni ofta kontakt eller är det mer att ni hejar när ni ses?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in