2009-03-20, 18:45
Medlem
Cassandraas avatar
Hejsan allihopa, har en fråga, det är så at jag kör bootcamp och har via den installerat vista (har även provat med XP)...Ända annledningen till det är att jag ska kunna köra FSX ibland, håller på att drömmer om flygcert. MEN iallafall, när jag spelar det så funkar det prima i början, inga problem, kan köra förvånadsvis höga inställningar och så, men som sagt, allt funkar fint i början, sen när datorn börjar bli och fläkten går igång ordentligt så händer det efter ett tag att planet slutar funka, kan haka upp sig, kan tappa grafiska detaljer som vingar eller helt enkelt börja snurra åt alla håll, tror ni att detta beror på värmen? Funderade på om det var prestandan, men det kan ju funka i 10 min utan några problem, och kör även med readyboost eller vad det heter i vista, så känns som om det skulle kunna vara värmen, eller är jag ute och cyklar?

Kram Cass.
Citera
2009-03-20, 22:32
Medlem
vad har du för mac?
Citera
2009-03-21, 07:24
Medlem
Cassandraas avatar
Oj, förlåt, glömde att skriva det, är en Macbook Alu
Citera
2009-03-21, 09:52
Medlem
Ingen aning om vad FSX är, men gissar på att du bl.a. har för lite SDRAM (minne), kanske en dator som inte har tillräckligt med prestanda eller t.o.m en hårddisk som börjar bli full.

Vad kräver spelet? Hur mycket minne har du? Vilken processor? Hur mycket ledigt utrymme på disken?
Citera
2009-03-21, 10:57
Medlem
jag skulle nog tippa på att du har lite med minne för att du ska kunna köra både bootcamp med vista och sedan FSX på de.

Du kan ju alltid testa FlightGear eller Xplane o se om dessa fungerar bättre.

ps: Hur mycket med minne har du på din macbook? antar att du har 2 så om det är läget så skulle jag testa o inhandla 2 till
Citera
2009-03-21, 12:38
Medlem
Jag kör på medium high eller medium low på nästan alla grafikinställningar, weather har jag low på. Har 4 gig ram i en late 2007 macbook modell vit, allting funkar hur bra som helst, ca 60 fps.
Som sagt, vädret tycker jag har lägst prioritet, sen traffic, men sätter du allt på medium low så borde det funka med 2 gig ram eller vad du nu har. Har du 1 gig ram så får du nog sätta very low skulle jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Ingen aning om vad FSX är,

Microsoft Flight Simulator X

Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT
Du kan ju alltid testa FlightGear eller Xplane o se om dessa fungerar bättre.

FSX är överlägsna båda dessa ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in