Citat:
Ursprungligen postat av srAz
jag kan ju inte göra någon återställningspunkt iom att jag inte kan logga in?
sen lokalt konto förstår jag inte riktigt, då jag utan problem kan logga in på mitt konto hemma, även vartsom utan anslutning. varför kan då inte mitt "domänkonto" funka även som ett lokalt?
jag orkar inte gå till min jävla sk "data-tekniker" då han ärligt talat inte kan ett skit och kommer vilja formatera min dator.
Som tidigare har sagts, du har inte rättigheter att ansluta datorn till skolans domän, vilket iofs är tur.
Själv förstår jag inte varför skolan ger dig alltför höga rättigheter på din dator, just för att klåpare som dig pillar på sånt dom inte begriper sig på.
Inte så konstigt att admin vill formatera din dator.
Det kan finnas säkerhetsskäl till att det görs, vad vet jag hur din skola resonerar.
Ett annat skäl kan vara arbetidsåtgången. Risken finns ju att du nu kommer tillbaks med andra problem eftersom du pillar på saker du inte skall göra. Därmed kan det vara snabbare att sopa datorn och lägga på en default image. Det kanske är så att din skola använder norton ghost eller liknande. För admin är det en handpåläggning ca 5 minuter och installationen görs utan övervakning på ca 20 min.
Eftersom du tycker att skolans IT inte kan något, så skulle jag gärna vilja se när du står där framför dem och säger att du vill ha med din dator i domänen igen
Man skall inte kasta sten i glashus, men det har du säkert hört förr :P