2009-02-27, 14:28
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Lago var med i TV4 direkt nu på morgonen.

Han förde fram teorin om Högerextremister.

På frågan om de haft problem med extremistorg. så svarade han de inte haft problem med vänsterextremister men däremot med högerextermister.

Vilka problem kan Lago ha åsyftat?

Intressant att se hur alla försöker att skylla samtliga problem på "högerextremister", dessa mytiska sammanslutningar som ligger bakom precis allt elände i sverige idag.

Hur vore det att släppa PK-ögonbindeln och se hur det verkligen ser ut?

Min gissning är att även om man får fast gärningsmännen blir det 2 månaders öppen anstalt eller liknande.
När ett gäng ungdomar brände ner kyrkan i Borgå så dömdes de till 10 år för Sabotage, och med det menas 10 år i finkan. Inget svenskt fåneri att slippa ut efter 25% av tiden!
Citera
2009-02-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterbudet
http://lt.se/nyheter/1.75851

finns en bild man kan klicka på så man får upp en större bild på flygbladet.. inte värdens bästa bild.. men ni får en uppfattning...

Finns det någon bättre bild? Kan man förstora upp den så att man kan läsa deras "budskap"?
Citera
2009-02-27, 15:35
Medlem
ttamizs avatar
Konstfacksteorin?

Finns ju en del som för fram teorin att det trots allt är "Konstfack" som ligger bakom branddådet genom en ny installation.

Det skall inte hållas för otroligt men det känns som de valt att ligga lågt ett tag med tanke på senaste tidens uppmärksamhet.
Citera
2009-02-27, 15:51
Medlem
Citat:
Om vi för ett ögonblick bortser från de dagliga bilbränderna i Södertälje och tittar på bränder hos olika företag på senaste tiden så finns det lite att fundera på.

ICA Maxi brand vid chipsen (mest brandfarlligt i hela butiken) igår natt. Larmet vid midnatt.

Coop Forum exakt samma händelse den 22 December, vid chipsen och vid midnatt.

Finns det ngn timer styrd pryl som doppas in bland chipsen och som tänds på långt efter stängning?

Är det en pyroman eller någon med företagsekonomiskt intresse som önskar att dessa butiker brinner upp för att få merförsäljning?

Finns det hot mot butikerna månne?

En stor däckfirma i Södertälje brann upp häromdagen och natten till idag ett solarium.

Är detta maffiastyrt eller en pyroman?

Någon som har info?

Jag passerade förbi en anställd som berättat att

1) säpo är inkopplat
2) Det är mobiltelefoner som man modifierat.

ALEX JONES VARNING på allt:

Dvs -

Problem - DU Skapar ett sky helsikes problem vad det än är, Skit i människorna
SOLOTION: Du är fullt medveten av vilka konsekvenser det kommer ta - du skapar oro
ACTIONu låter de andra beslutsfattarna göra jobbet åt dig. Utan att de har
någon koppling. Nu exakt nu, så kommer de flesta kanske rösta på ett specifikt parti eller någon åtgärd. Dvs extra mycket övervakningskamror. Ipred går igenom som en klicksmör på stekjärn.
Citera
2009-02-27, 15:53
Medlem
Södertälje bränderna

Citat:
Om vi för ett ögonblick bortser från de dagliga bilbränderna i Södertälje och tittar på bränder hos olika företag på senaste tiden så finns det lite att fundera på.

ICA Maxi brand vid chipsen (mest brandfarlligt i hela butiken) igår natt. Larmet vid midnatt.

Coop Forum exakt samma händelse den 22 December, vid chipsen och vid midnatt.

Finns det ngn timer styrd pryl som doppas in bland chipsen och som tänds på långt efter stängning?

Är det en pyroman eller någon med företagsekonomiskt intresse som önskar att dessa butiker brinner upp för att få merförsäljning?

Finns det hot mot butikerna månne?

En stor däckfirma i Södertälje brann upp häromdagen och natten till idag ett solarium.

Är detta maffiastyrt eller en pyroman?

Någon som har info?

Jag passerade förbi en anställd som berättat att

1) säpo är inkopplat
2) Det är mobiltelefoner som man modifierat.

ALEX JONES VARNING på allt:

Dvs -

Problem - DU Skapar ett sky helsikes problem vad det än är, Skit i människorna
SOLOTION: Du är fullt medveten av vilka konsekvenser det kommer ta - du skapar oro
ACTION:Du låter de andra beslutsfattarna göra jobbet åt dig. Utan att de har
någon koppling. Nu exakt nu, så kommer de flesta kanske rösta på ett specifikt parti eller någon åtgärd. Dvs extra mycket övervakningskamror. Ipred går igenom som en klicksmör på stekjärn.
Citera
2009-02-27, 17:20
Bannlyst
Tycks vara organiserad brottslighet trots allt. Jag tyckte väl att idén om att det hela skulle ha varit politiskt motiverat var lite väl långsökt. Finns ju liksom inga politiska motiv (åt något håll) för att bränna ner matvarubutiker.

Men jag förstår att media och politiker kör på extremist-spåret, det gynnar ju dem.
Citera
2009-02-27, 17:50
Bannlyst
Det skulle vara kul att se den radikala vänstern svara på det här kriminella patrasket som förmodligen utnyttjat namnet "Global Intifada" (och ökat repressionen mot vänstern) för sin egen vinnings skull.

Dessa gangsters har knappast mycket att sätta mot om riktiga Global Intifada, AFA och RF spöar skiten ur dem och eldar upp deras lokaler.

Kriminella gangstergäng är klassfiender och borde behandlas som sådana.
Citera
2009-02-27, 17:59
Medlem
Hahaha det vore fett, AFA mm mot blattarna!

Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles
Det skulle vara kul att se den radikala vänstern svara på det här kriminella patrasket som förmodligen utnyttjat namnet "Global Intifada" (och ökat repressionen mot vänstern) för sin egen vinnings skull.

Dessa gangsters har knappast mycket att sätta mot om riktiga Global Intifada, AFA och RF spöar skiten ur dem och eldar upp deras lokaler.

Kriminella gangstergäng är klassfiender och borde behandlas som sådana.
Citera
2009-02-27, 19:27
Medlem
Men det är en sak som jag klurar på, det är varför de har angripit dessa butiker och någon ska ha sagt till mig att det är för de säljer amerikanska varor, men då blir jag nyfiken på vad för amerikanska varor??? =S Och är det någon annan som har hört om det??
Senast redigerad av Johnnyflickan 2009-02-27 kl. 19:29.
Citera
2009-02-27, 20:41
Medlem
SMS kedja ang. bränderna i S-tälje

"Kasta ut alla invandrare och stäng Södertälje.
I morgon Börjar vårt tysta krig mot terrorn. Vi börjar med att stirra på alla misstänkta terrorister, utan att uppträda hotfullt. Du kan delta i detta genom att glo allt du orkar och skicka detta sms till alla du känner. ps. det ska visst bli fint väder, ta med brännbollsträt ds."

Fick ovanstående sms på 2 av mina mobiler i dag.
Någon annan som fått detta sms?
Citera
2009-02-27, 22:10
Medlem
BSGs avatar
Roligt och höra alla konspirationer här inne ska nu bidra med min!

Dagen det brann då menar jag exakt dagen det brann öppnades nya Ö&B som ligger ca 1 km från ICA Maxi och lite längre från Willys.

Dessutom kan det vara Lidl som inte går bra och vill konkurera ut Willys och IM, Men man vet aldrig!
Citera
2009-02-27, 22:12
Medlem
Hahaha fan vad klockrent! Skicka vidare det till alla du känner då!!!

Citat:
Ursprungligen postat av solorider
"Kasta ut alla invandrare och stäng Södertälje.
I morgon Börjar vårt tysta krig mot terrorn. Vi börjar med att stirra på alla misstänkta terrorister, utan att uppträda hotfullt. Du kan delta i detta genom att glo allt du orkar och skicka detta sms till alla du känner. ps. det ska visst bli fint väder, ta med brännbollsträt ds."

Fick ovanstående sms på 2 av mina mobiler i dag.
Någon annan som fått detta sms?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in