2009-03-20, 05:09
Medlem
KallePiggs avatar
Beror den färdigbrända DVD-skivans kvalitet, d.v.s. hållbarhet, på brännarprogrammet? Eller beror dess hållbarhet endast på skivan (märke o.s.v.)?

Och beror det även på vilket brännarprogram man kör huruvida den kommer klaga på att vissa filer har för långa namn, eller finns det en standardgräns för hur långa filnamn får vara?
Citera
2009-03-20, 05:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Beror den färdigbrända DVD-skivans kvalitet, d.v.s. hållbarhet, på brännarprogrammet? Eller beror dess hållbarhet endast på skivan (märke o.s.v.)?

Och beror det även på vilket brännarprogram man kör huruvida den kommer klaga på att vissa filer har för långa namn, eller finns det en standardgräns för hur långa filnamn får vara?
Brännarprogrammet har inget med livslängden att göra. Däremot kan både skivan och brännaren i sig påverka, dock ligger det mesta av felkällorna i skivan.

Om olika brännarprogram kan hantera sökvägar (det är oftast ett långt sökvägsdjup som ställer till problem, inte enbart filnamnet) olika bra kan jag tyvärr inte svara på. Någon annan kan säkert bättre.

Jag har vid några få tillfällen haft för långa sökvägar vid en bränning, men kan inte härleda det till ett visst program, då jag inte kommer ihåg vilket program jag använde vid just de tillfällena.
Citera
2009-03-20, 05:52
Medlem
KallePiggs avatar
OK, det där med sökvägar hade jag inte ens tänkt på. Låter rätt konstigt att det skulle påverka.
Citera
2009-03-20, 08:51
Medlem
jastors avatar
Bränn bara inte skivan snabbare än vad den är gjord för. Har hänt att man brännt skivor i maxhastigheten ibland och de har varit riktigt dåliga med kort livslängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in