2009-03-19, 23:01
Medlem
Aritzos avatar
Min C:\ på 250 GB har jag inte så jävla mycke saker i men varje dag så minskas den hela tiden. Jag har 3.2 GB ledigt på C:\
Typ jag laddar ner en film dvdr på 4.7gb till min andra hårddisk D:\ och när jag ska dra den till D:\ så ploppar det där nere " Ont om ledigt utrymme i C:\ "
Vad fan har den men C:\ och göra?

Jag tror jag har för mycket i Temp mappen eller vart fan finns alla dessa saker som äter upp min utrymme på C:\?!
Citera
2009-03-19, 23:27
Medlem
thefishings avatar
Testa att rensa lite

http://www.ccleaner.com/
Citera
2009-03-19, 23:32
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefishing
Testa att rensa lite

http://www.ccleaner.com/

Har gjort de hela tiden. Rensade 355mb , tror inte att det är temp, kollade genom nyss.
Citera
2009-03-20, 00:58
Medlem
hasenfrasens avatar
På systemdisken ska du ha systemfiler och inte datafiler. Datorn slöas ned med tiden och blir segare och segare ju mindre utrymme har tillgängligt - även om du defragmenterar flitigt.

Köp fler data-diskar och låt din C: bara vara systemdisk. Du kan även slå av systemåterställningen om du aldrig har använt dig av den funktionen - fullständigt onödig om man inte pillar i onödan. Under mina 8 år med XP har jag bara använt mig av det en enda gång - när en beta-drivare för grafikkortet krånglade.

Säg åt din Internet Explorer att bara nyttja 50 MB som cache (kontrollpanelen, Internetalternativ). De flesta gamla installationer verkar köra med flera gigabyte som cache.
Citera
2009-03-20, 03:57
Medlem
dobbelinas avatar
Kasta bort återställnings punkter.
Citera
2009-03-20, 04:11
Medlem
Asgarvads avatar
Stoppa in ett USB-minne i en ledig port och anvisa den som växlingsfil istället för hårddisken: har du Vista går det nästan automatiskt.
Citera
2009-03-20, 09:51
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
På systemdisken ska du ha systemfiler och inte datafiler. Datorn slöas ned med tiden och blir segare och segare ju mindre utrymme har tillgängligt - även om du defragmenterar flitigt.

Köp fler data-diskar och låt din C: bara vara systemdisk. Du kan även slå av systemåterställningen om du aldrig har använt dig av den funktionen - fullständigt onödig om man inte pillar i onödan. Under mina 8 år med XP har jag bara använt mig av det en enda gång - när en beta-drivare för grafikkortet krånglade.

Säg åt din Internet Explorer att bara nyttja 50 MB som cache (kontrollpanelen, Internetalternativ). De flesta gamla installationer verkar köra med flera gigabyte som cache.

Det enda jag har i C:\ är ju bara program sen är Mina dokument typ 5GB stor.
Men när jag kommer hem ska jag titta hur stor "Mina Program" mappen är.

Använder mig av firefox men kan gör det på det också.

Vet du ifall defragmentera skulle hjälpa?
Citera
2009-03-20, 10:03
Medlem
Andreasvbs avatar
När du kopierar något till en annan enhet mellanlagras det i din temp-mapp, som ligger på C:.

Kör CCleaner och kolla vad som tar mycket plats.
Citera
2009-03-20, 10:08
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
När du kopierar något till en annan enhet mellanlagras det i din temp-mapp, som ligger på C:.

Kör CCleaner och kolla vad som tar mycket plats.

Jo, jag har märkt det men jag sökte på temp i windows söket, såg inte att någon temp mapp var stor alls.

Det känns som alla filmer som jag har rarat ligger kvar i nån mapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in