2009-03-19, 22:13
Medlem
Har fått instruktioner om att duscha med Descutansvamp inför en operation imorgon. Nu undrar jag om det borde räcka med att duscha endast kroppen och ej håret, detta med tanke på att det faktiskt bara står Descutansvamp, vilken man bara duschar kroppen med.

Någon som har erfarenheter av Descutan?
Citera
2009-03-19, 22:25
Medlem
0-hlrs avatar
Det är ju viktigast att du är noga med att tvätta området som dom ska skära i, men när du ändå håller på kan du ju lika gärna gå igenom hela kroppen så du är helt ren.
Citera
2009-03-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Har fått instruktioner om att duscha med Descutansvamp inför en operation imorgon. Nu undrar jag om det borde räcka med att duscha endast kroppen och ej håret, detta med tanke på att det faktiskt bara står Descutansvamp, vilken man bara duschar kroppen med.

Någon som har erfarenheter av Descutan?

Tvätta hela kroppen, inkl håret. Du skall dock undvika att få medlet i öronen.
Var särskilt noga med att tvätta naveln, ljumskarna, armhålor etc, kort å gott områden där bakterier kan samlas. Området som skall opereras tvättas noggrant imorgon.
Citera
2009-03-19, 22:44
Medlem
Okej tack för svaren. Kör på att tvätta håret också.
Citera
2019-03-13, 15:38
Medlem
Bump

Fått instruktioner att innan mindre ingrepp tvätta område som ska opereras med descutan tvättsvamp. Vad jag förstår är det samma substans i som i Klorhexidin Fresenius Kabi. Kan man lika gärna ta en random my tvättsvamp och detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in