Citat:
Ursprungligen postat av Tish
Vet inte om jag hamnat rätt här, det är en fråga om smink och i detta fall foundation.
Var på en studio och frågade efter en bra foundation. De rekommenderade Exuviance, och pratade i en halvtimme om varför jag skulle välja den.
Nu är detta ett helt okänt märke för mig, då jag vanligen håller mig till Lancôme och Elisabeth Arden när det gäller underlag och hud.
Jag undrar om någon här inne använt Exuviances foundations och vad ni har att säga om dem. Möjligen om ni rekommenderar något annat.
Jag har testat Exuvuance men kan inte rekommendera det. Tyckte inte att det lade sig jämt, det var svårt att färgmatcha samt att det blev konstigt efter ett tag.
Hela Exuvuance hudvård bygger på AHA-syror som är bra för huden men som bör användas i perioder, med fördel under vinterhalvåret då vi inte har så mycket sol. Jag vet inte om det finns AHA i deras fuondation men om det finns .... nej, inte under sommaren.
Jag kan heller inte rekommendera de foundations som du använder eftersom dom är ganska kemiska och innehåller (delvis) mineraloljor som inte är fördelaktigt för huden.
Det bästa är mineralsmink (OBS! mineralsmink=krossade mineraler som finns i naturen och naturligt i kroppen. Ej att förväxlas med mineral
oljor som är en restprodukt av råolja och har gets ett enkelt namn).
Mineralsmink har endast bra egenskaper för huden. Gå på de ordentliga märkena och inte ISadora, L'oreal och annat billigt tjafs!
Att rekommendera: I.D, Youngblood, Art deco ..