• 2
  • 3
2009-05-08, 17:30
Medlem
avazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Diskkeeper är skit med rötter inom Scientologirörelsen och ska bannas med alla tillåtna medel. PerfectDisk är defragget som gäller.

Okej, motivera? För mig fungerar Diskeeper prefekt.
Citera
2009-05-08, 20:30
Medlem
Twofishs avatar
Körs bara den automatiska defragmenteringen när absolut inget skrivs eller läses från just den hårddisken i de olika programmen?

Hos mig är nämligen hårddiskarna den stora flaskhalsen i Windows-servern. Det skrivs och läses väldigt mycket från mina diskar och hittills har jag deframenterat enskilda diskar när jag vet att inget program ska utnyttja dem.
Citera
2009-05-08, 21:05
Bannlyst
Varför fixar man inte ntfs så man slipper defragmentering?
Finns ju andra filsystem som inte alls har samma problem med fragmentering.
Citera
2009-05-08, 21:06
Medlem
avazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twofish
Körs bara den automatiska defragmenteringen när absolut inget skrivs eller läses från just den hårddisken i de olika programmen?

Hos mig är nämligen hårddiskarna den stora flaskhalsen i Windows-servern. Det skrivs och läses väldigt mycket från mina diskar och hittills har jag deframenterat enskilda diskar när jag vet att inget program ska utnyttja dem.

Den defragmenterar bara när det finns lediga resurser, alltså resurser som annars inte skulle använts.
Citera
2009-05-08, 22:52
Medlem
Kyrioss avatar
Bara för att ingen gjort det så vill jag nämna Defraggler. Det är ett gratis program från skaparna av CCleaner. Rekommenderas att köras tillsammans!
Citera
2009-05-09, 00:29
Medlem
didde719s avatar
Provade runt en del förut innan jag fann Disktrix Ultimate Defrag som jag använder i dagsläget.

Körde Raxco Perfectdisk & Diskkeeper samtidigt ett tag, men enligt Perfectdisk så ställde Diskkeeper bara till en massa. Fann sedan Ultimate Defrag. När Perfectdisk hade defragmenterat så bra den kunde, kunde ändå Ultimate Defrag defragmentera lite till, och körde man Prefectdisk efter så hade den inget att klaga på. Så enligt min "erfarenhet" är Ultimate Defrag det bästa defragmenteringsprogrammet. Snabbt, litet, och gör ett bra jobb.
Citera
2009-05-09, 13:50
Medlem
Raxco Perfectdisk 10, good shit
Citera
2009-05-24, 19:58
Medlem
Jag kör på Smart Defrag 1.1 som är helt gratis. Tycker det fungerar bra och ger likvärrdiga resultat med köpprogram. Har en autodefrag funktion att defragga datorn när den är passiv.
Citera
2009-06-02, 10:18
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Ska jag vara ärlig så räcker det gott och väl med Windows egna Defrag i kombination med PageDefrag ( http://download.sysinternals.com/Files/PageDefrag.zip )
PageDefrag gör det windows Defrag inte kan.. dvs. att avfragmentera såväl växlingsfiler, registerfilerna samt systemfilerna.
(Windows Defrag kan ju inte defragmentera systemfiler som hålls låsta av windows..)
Kombinationen av dom 2 är mer än tillräckligt bra!
Citera
2012-01-14, 21:02
Medlem
Hur i helvete stänger man av autostart i o&o defrag v.15? Jag har använt mig av msconfig och revo unistaller men ingen av dessa stoppar skiten från att starta varje gång jag öppnar datorn. blir galen!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in