Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katb
8 suuuuger...............ååååhhhh
Det är snarare du som suger som inte ens kan hantera de elementäraste funktionerna i din webbläsare

Håll in CTRL och skrolla med mushjulet, alternativt välj "Sida" -> "Textstorlek"
Senast redigerad av DivisionByZero 2009-05-30 kl. 20:13.
Citera
2009-05-31, 02:17
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubi
testa hålla in shift och scrolla

Menade såklart CTRL
Citera
2009-05-31, 13:05
Medlem
PungPillarens avatar
Internet Explorer (8) suger i all aspekter, och då menar jag alla.

Den är (välj en eller flera)..
otroligt seg.
svår att konfigurera på ett bra sätt.
fylld av buggar.
tortyr för webutvecklare.
ett hån mot riktiga programmerare.
en av anledningar till 9/11.

IE är för den som (välj en eller flera)..
inte har hört talats om andra webläsare.
inte vet bättre.
inte bryr sig.
vill bli mobbade datorvetare.
är IQ-befriad.
inte har alla hästar i stallet.
Citera
2009-06-15, 06:18
Medlem
Imponerads avatar
Väldigt lite recensioner för vara på ett stort forum när en ny webbläsare släppts.
Beror det på att den är så dålig? Är själv inte tekniskt kunnig och använder idag en annan, då äldre version av Internet Explorer. Är Explorer 8.0 gratis att ladda ner?
Ni som kritisera den verka använda andra webbläsare än just Explorer, men om man använder Explorer så kanske den nya versionen är bra?
Det enda jag har snappat upp om den är att det går att surfa "osynlig", vad innebär det?
Citera
2009-06-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Väldigt lite recensioner för vara på ett stort forum när en ny webbläsare släppts.
Beror det på att den är så dålig? Är själv inte tekniskt kunnig och använder idag en annan, då äldre version av Internet Explorer. Är Explorer 8.0 gratis att ladda ner?
Ni som kritisera den verka använda andra webbläsare än just Explorer, men om man använder Explorer så kanske den nya versionen är bra?
Det enda jag har snappat upp om den är att det går att surfa "osynlig", vad innebär det?

Ja, den är gratis att ladda ned, tex via http://windowsupdate.microsoft.com

Den nya versionen kör varje flik som en separat process, så om ngt på websidan som skulle fått tex IE7 att krascha så kraschar bara den aktuella fliken i IE8, inte de övriga. Så den är stabilare på så sätt. I övrigt är den mera snabbstartad än tidigare, och massor snabbare än FF. Bara Chrome och Maxthon som kan mäta sig på uppstart.

De du talar om som "osynlig" är en sanning med modifikation, det är en finess som nyare webläsare har lite krångligt att förklara. Men i Chrome heter den "incognito" och i IE8 heter det "Inprivate surfning", FF har ej detta i final version men får det i framtida.
Här kan du läsa mer om "Inprivate surfning": http://windowshelp.microsoft.com/Windows/sv-SE/Help/d3152e58-c209-4313-829d-04022af532cc1053.mspx

En annan fördel med IE8 är "Inprivate filtering" där man kan lägga till filter(importera), tex filtrera bort alla ads precis som Adblock Plus gör i FF. De var det först jag gjorde.

Själv kör jag en massa olika webläsare. Prova dig fram till en som passar dina behov.
Citera
2009-06-15, 16:30
Medlem
O.M.F.Gs avatar
Prövade den samma dag som den släpptes bara för att se va de var. Men jag tycker inte att den var bra. Snarare smäre en IE7. Eftersom att den hela tiden ville låsa sig och de inte gick att stänga ner den.

De kom hela tiden upp fel meddelanden. Men sedan har jag ju aldrig gillat IE.
Citera
2009-06-16, 13:46
Medlem
Gör en hel del XP-installationer (från scratch) på nya burkar. Irriterande är att när man valt att visa IE (v6) på skrivbordet och sedan installerar IE8 så kan man initialt inte starta programmet från skrivbordet (det enda som händer är att det skapas en ny IE-genväg för varje dubbelklick på ikonen). Igångkörning via Startmenyn behövs för att få skrivbordsikonen att fungera.

Ilandsproblem javisst. Dock irriterande...
Citera
2009-06-16, 16:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Kan man på något sätt "stänga av" funktionen "tidigare" när man klickar på adressfältet?? Grymt jobbigt, adressfältet blir ju hur stort som helst...
Citera
2009-06-17, 16:32
Medlem
Jupoxs avatar
Mina knappar, som t.ex. på google är "Sök" och "Jag har tur" blir pyttesmå med IE8, det är det enda negativa jag funnit än så länge. Någon annan som sett det och vet hur man ändrar på det?
Citera
2009-06-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jupox
Mina knappar, som t.ex. på google är "Sök" och "Jag har tur" blir pyttesmå med IE8, det är det enda negativa jag funnit än så länge. Någon annan som sett det och vet hur man ändrar på det?
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/InternetExplorer/thread/b11270bf-aa55-42a7-8e42-0358dc53323d
Citera
2009-06-20, 15:10
Medlem
Jupoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/InternetExplorer/thread/b11270bf-aa55-42a7-8e42-0358dc53323d

Tusen tack!
Citera
2009-10-29, 16:18
Medlem
Arbetarbroders avatar
Efter jag loggat ut från Hotmail så möttes jag av en reklamflik där det stod ungefär "Ladda ner Explorer 8 - ännu bättre med MSN"
Vad kan de mena med det? Skulle MSN bli bättre med IE8 på nått sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in