Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Nu när jag har flera flikar öppna så går det snabbt att öppna nya.
Det är när jag har starta upp explorer och försöker öppna flera nya flikar som det går segt.

Lite dagens i-landsproblem, men..

Anledningen till att det tar lång tid är ju att varje flik körs i sin egna process. Starta taskmanager så ser du. När du stänger en flik så fortsätter processen köra ifall du skapar en till flik, och då eftersom processen redan körs, så öppnas fliken snabbare.
Citera
2009-03-21, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Anledningen till att det tar lång tid är ju att varje flik körs i sin egna process. Starta taskmanager så ser du. När du stänger en flik så fortsätter processen köra ifall du skapar en till flik, och då eftersom processen redan körs, så öppnas fliken snabbare.

Du har samma problem menar du? Det gick nämligen snabbare att öppna nya flikar med explorer7.

Har sökt runt lite på nätet och hittat andra som störs av hur långsamt det kan vara att starta explorer8 och dess flikar.
Tror dock att jag har löst problemet.

Gick till "verktyg" --> Internetalternativ --> Flikar Inställningar --> och bocka av "aktivera flikgrupper" alt. välj "en tom sida" i drop ned menyn.

Hjälper hastigheten lite grann, om någon undrar över samma sak.
Citera
2009-03-21, 18:18
Bannlyst
Nä, fan det hjälpte inte alls märker jag nu
Citera
2009-04-17, 19:26
Medlem
brianmolkos avatar
När släpps den på riktigt ?
Citera
2009-05-02, 14:19
Medlem
Snabb som rackarn var jag på att byta tillbaka till explorer 7 !!
Asså huva va skit 8 va!!
Citera
2009-05-02, 14:21
Medlem
fråga...

Hittade inget i support så jag ställer frågan här:

Hur får man sina tidigare besökta webbplatser från IE 7 att hamna i IE 8. Tror frågan kom upp under konfigurationsguiden om man ville kopiera inställningar från andra webbläsare, men jag tryckte nej, och märkte sen att tidigare webbplatser var försvunna. Då provade jag att avinstallera och installera om IE 8 men då kom inte konfigurationsguiden upp igen... GÅr det att fixa manuellt?
Citera
2009-05-02, 21:08
Medlem
-ELF-s avatar
Jag har bara installerat IE8 och ställt in alla inställningar som jag vill ha dom. Sen har jag inte brytt mig om IE8. varför använda en annan webbläsare när man sitter med FF?
Citera
2009-05-27, 17:39
Medlem
RedXs avatar
Någon som vet hur man stänger av "tidigare"-funktionen i adressfältet? Den sparar ju precis all skit man har varit inne på om man har råkat köra utan "In Private"-funktionen.

Den här "tidigare"-funktionen är fullständigt onödig enligt min åsikt - och jag är inte det minsta intresserad av att låta andra människor se vilka sidor man har besökt in i minsta detalj. Jag vill stänga av den alternativt få reda på hur man snabbt och enkelt kan rensa den från allt innehåll (det hjälper nämligen inte att "ta bort tidigare" vilket är jävligt märkligt men inte ett dugg förvånande).
Citera
2009-05-27, 20:23
Medlem
IE 8 strulade sjukt mycket för mig i Win 7 på laptopen. Hann inte mer än starta det förrän det började bugga. Blä säger jag bara. Inga fina smidiga addons till det heller.

Körde en del med Opera innan för att jag inte skulle "snöa" in mig på FF. Visst, Opera är trevligt. Men det är inte FF. Sen är det en hel uppsjö med saker som man kan göra med Opera, vilket är trevligt. Men däremot finns det mesta som jag vill ha lättillgängligt i FF.

Kort sagt. IE8 är inte FF
Citera
2009-05-29, 11:25
Medlem
High.Voltages avatar
Jag gillar faktist IE8. Den går inte segt som IE7 gjorde. Även att scrolla i IE8 är väldigt väldigt mjukt. Sen har jag inte haft ett enda problem med IE8 på någon webbsida ännu. Det enda som är ett litet minus är att den kan vara seg i någon sekund efter att man just startat webbläsaren men det gör då fan mig inget eftersom resten av tiden jag spenderar med webbläsaren går som på räls.

Jag tycker faktist att den är lite underskattad.
Citera
2009-05-30, 14:00
Medlem
Sen jag "råkade" installera detta såär texten pytteliten, kan inte avinstallera o ta tillbaka 7an....tips på vad f*n ja kan göra? 8 suuuuger...............ååååhhhh
Citera
2009-05-30, 15:09
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katb
Sen jag "råkade" installera detta såär texten pytteliten, kan inte avinstallera o ta tillbaka 7an....tips på vad f*n ja kan göra? 8 suuuuger...............ååååhhhh

testa hålla in shift och scrolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in