• 1
  • 2
2009-04-07, 23:52
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Det är nog lika bra du lär dig använda engelsk XP då de flesta program är på engelska, därav nLite, vilket du behöver kunna för att skapa din egna version.
Skadar inte att lära sig engelska då nästan allt på Internet idag är det.

Och med din stavning på svenska spelar det nog ingen roll om det är på engelska.

NLIte finns på svenska och kan skapa svenska XP installationer med om man börjar med en svensk CD Dock är allt i programmet inte 100% översatt sist jag kollade, men det var ett tag sen
Citera
2009-04-08, 00:08
Medlem
Andreasvbs avatar
Ok, blir kanske lite lättare då.

Rekommenderar ändå att du lär dig engelska då det kommer underlätta väldigt mycket, speciellt på Internet.

Ett tips med nLite är att verkligen tänka efter vad du behöver, du kommer inte kunna lägga in något efteråt som du kanske råkade ta bort.
Enda sättet är att göra en ny skiva och installera om allt igen.

Jag har gjort det ett antal gånger med saker som verkade onödiga som visade sig behövas.
Nu kör jag endast med full installation och stänger av det som inte behövs, då kan man alltid aktivera det senare om det skulle behövas.
Citera
2009-04-08, 00:17
Medlem
Citat:
Det är nog lika bra du lär dig använda engelsk XP då de flesta program är på engelska, därav nLite, vilket du behöver kunna för att skapa din egna version.
Skadar inte att lära sig engelska då nästan allt på Internet idag är det.

Och med din stavning på svenska spelar det nog ingen roll om det är på engelska.
tack för att du berättar för mig att jag inte kan stava jag har adhd och aspergers syndrom slutade skolan när jag va 12
Citera
2009-04-08, 00:19
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZxD
tack för att du berättar för mig att jag inte kan stava jag har adhd och aspergers syndrom slutade skolan när jag va 12

Ingen fara! Lycka till med ditt "eget" mini XP
Citera
2009-04-08, 03:35
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Nu kör jag endast med full installation och stänger av det som inte behövs, då kan man alltid aktivera det senare om det skulle behövas.
XPLite är bra för det:http://www.litepc.com/xplite.html
Citera
2009-04-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZxD
haha. där satt den.

det positiva med linux är att du kan köra in det på ett usb-minne och boota "live" istället för att ta utrymmet från den lilla disk du har... kan dock bli störande med en usbsticka som petar ut hela tiden... http://unetbootin.sourceforge.net/
http://www.geteasypeasy.com/
det finns en jättebra och enkel wiki på easypeasy-sidan, ett bra forum också... kolla igenom det lite. börjar man väl använda linux är man fast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in