2003-10-04, 19:37
Medlem
GubbenJrs avatar
Hej, blaster använde ju port 135 (tror jag, ingen betydelse) att skicka filer till någons ip. Finns det något program som man kan skriva i ett IP (kanske 123.456.789.000) och sedan välja vilken fil som ska skickas. Sedan så skickas denna fil på samma sätt som blaster spreds.
Många har ju "lagat" denna bugg men långt ifrån alla
Jag skrev detta snabbt för att jag har träning strax, men jag hoppas att någon förstår. Annars fråga
Citera
2003-10-04, 23:09
Medlem
Liftarens avatar
Sök lite i det här forumet så kommer du att hitta en bra beskrivning över hur Blaster jobbar. Funktion är betydligt mer komplex än din beskrivning.
Du kan ju börja med den här tråden: http://www2.flashback.info/scandinav...hlight=exploit.

/L
Citera
2003-10-05, 15:57
Medlem
Iwins avatar
F:\Documents and Settings\Administratör>net send exempel.txt
Filsändning stöds inte längre.

Du kan få mer hjälp genom att skriva NET HELPMSG 3777.

:P
Citera
2003-10-06, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenJr
Hej, blaster använde ju port 135 (tror jag, ingen betydelse) att skicka filer till någons ip. Finns det något program som man kan skriva i ett IP (kanske 123.456.789.000) och sedan välja vilken fil som ska skickas. Sedan så skickas denna fil på samma sätt som blaster spreds.
Många har ju "lagat" denna bugg men långt ifrån alla
Jag skrev detta snabbt för att jag har träning strax, men jag hoppas att någon förstår. Annars fråga

Sådant program är nog svårt och få tag i det är inte medeltiden vi lever i
skriva in ip / fil.txt OK
så ligger den på hans burk.
Citera
2003-10-08, 09:49
Medlem
citat "(kanske 123.456.789.000)" Det ip skulle jag vilja se på nätet... phet med skillz till den som får upp en sådan adress på nätet... muahahha p834r!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in