Har tre olika sorters hostmedeciner hemma. Cocilana-etyfin, Lepheton och Mollipect. Som de flesta kanske redan vet
Cocilana-etyfin innehåller etylmorfin
Lepheton innehåller etylmorfin och efedrin
och Mollipecten innehåller efedrin.
Har använt alla som vanlig hostmedecin när jag varit sjuk och har då bara tagit upp till 20 ml tror jag. Har inte känt någe speciellt och har inte ens tänkt på det då jag aldrig hade läst innehållsförteckningarna på dom förrän jag såg någon tråd här på fb om Cocilana-etyfin.
Har funderat ett bra tag på att testa en större dos av någon av dessa hostmedeciner. Frågan är bara vilken jag ska börja med.
Problemet är det att jag bor fortfarande hos min mamma som är chef på ett apotek (vilket är anledningen till att vi har det mesta här hemma) och hon vet om att jag är medveten om innehållet i dessa tre medeciner. Så om hon ser att det fattas stora mängder skulle hon utan tvekan anta att jag har tagit av det i annat syfte än att dämpa hostan. '
För några dagar sen fick jag för mig att pröva en av dessa. Det blev Lepheton pga av det var ungefär halva flaskan kvar så det skulle inte synas lika mycket som i den oöppnade Mollipect flaskan eller Cocilana-etyfinet som snart är slut.
Enda problemet var att det var tamefan som geléklumpar i det
Spottade ut på en gång och ställde tillbaka flaskan. Har funderat på det där och kommit fram till att sist jag använde mig av det måste ha varit för ungefär 4-5 år sen :S Kanske därför det har klumpat ihop sig på nått sätt.
Men hur tycker ni att jag ska göra ? Vänta tills min mor skaffat en ny Cocilana flaska och ta nån dl ur den, pröva Mollipecten eller dricka ur det otroligt snuskiga och klumpiga Lephetonet?
Är ruset ens värt det ?
Kan tilläggas att jag aldrig prövat opidoider förut. Kan hända att jag fått Morfin eller liknande efter operationer och så, men har aldrig brytt mig då jag har varit väldigt ung och mått ganska så kasst efter mina tre operationer.
Har testat Kratom x15 en gång men tycker det var ganska kasst och kände inte särskilt mycket av det.
Cocilana-etyfin innehåller etylmorfin
Lepheton innehåller etylmorfin och efedrin
och Mollipecten innehåller efedrin.
Har använt alla som vanlig hostmedecin när jag varit sjuk och har då bara tagit upp till 20 ml tror jag. Har inte känt någe speciellt och har inte ens tänkt på det då jag aldrig hade läst innehållsförteckningarna på dom förrän jag såg någon tråd här på fb om Cocilana-etyfin.
Har funderat ett bra tag på att testa en större dos av någon av dessa hostmedeciner. Frågan är bara vilken jag ska börja med.
Problemet är det att jag bor fortfarande hos min mamma som är chef på ett apotek (vilket är anledningen till att vi har det mesta här hemma) och hon vet om att jag är medveten om innehållet i dessa tre medeciner. Så om hon ser att det fattas stora mängder skulle hon utan tvekan anta att jag har tagit av det i annat syfte än att dämpa hostan. '
För några dagar sen fick jag för mig att pröva en av dessa. Det blev Lepheton pga av det var ungefär halva flaskan kvar så det skulle inte synas lika mycket som i den oöppnade Mollipect flaskan eller Cocilana-etyfinet som snart är slut.
Enda problemet var att det var tamefan som geléklumpar i det
Spottade ut på en gång och ställde tillbaka flaskan. Har funderat på det där och kommit fram till att sist jag använde mig av det måste ha varit för ungefär 4-5 år sen :S Kanske därför det har klumpat ihop sig på nått sätt.Men hur tycker ni att jag ska göra ? Vänta tills min mor skaffat en ny Cocilana flaska och ta nån dl ur den, pröva Mollipecten eller dricka ur det otroligt snuskiga och klumpiga Lephetonet?
Är ruset ens värt det ?
Kan tilläggas att jag aldrig prövat opidoider förut. Kan hända att jag fått Morfin eller liknande efter operationer och så, men har aldrig brytt mig då jag har varit väldigt ung och mått ganska så kasst efter mina tre operationer.
Har testat Kratom x15 en gång men tycker det var ganska kasst och kände inte särskilt mycket av det.
Får se om det blir något snart framöver!
)