2009-03-18, 23:27
Medlem
Sothiss avatar
Har tre olika sorters hostmedeciner hemma. Cocilana-etyfin, Lepheton och Mollipect. Som de flesta kanske redan vet
Cocilana-etyfin innehåller etylmorfin
Lepheton innehåller etylmorfin och efedrin
och Mollipecten innehåller efedrin.

Har använt alla som vanlig hostmedecin när jag varit sjuk och har då bara tagit upp till 20 ml tror jag. Har inte känt någe speciellt och har inte ens tänkt på det då jag aldrig hade läst innehållsförteckningarna på dom förrän jag såg någon tråd här på fb om Cocilana-etyfin.

Har funderat ett bra tag på att testa en större dos av någon av dessa hostmedeciner. Frågan är bara vilken jag ska börja med.

Problemet är det att jag bor fortfarande hos min mamma som är chef på ett apotek (vilket är anledningen till att vi har det mesta här hemma) och hon vet om att jag är medveten om innehållet i dessa tre medeciner. Så om hon ser att det fattas stora mängder skulle hon utan tvekan anta att jag har tagit av det i annat syfte än att dämpa hostan. '

För några dagar sen fick jag för mig att pröva en av dessa. Det blev Lepheton pga av det var ungefär halva flaskan kvar så det skulle inte synas lika mycket som i den oöppnade Mollipect flaskan eller Cocilana-etyfinet som snart är slut.
Enda problemet var att det var tamefan som geléklumpar i det Spottade ut på en gång och ställde tillbaka flaskan. Har funderat på det där och kommit fram till att sist jag använde mig av det måste ha varit för ungefär 4-5 år sen :S Kanske därför det har klumpat ihop sig på nått sätt.

Men hur tycker ni att jag ska göra ? Vänta tills min mor skaffat en ny Cocilana flaska och ta nån dl ur den, pröva Mollipecten eller dricka ur det otroligt snuskiga och klumpiga Lephetonet?
Är ruset ens värt det ?

Kan tilläggas att jag aldrig prövat opidoider förut. Kan hända att jag fått Morfin eller liknande efter operationer och så, men har aldrig brytt mig då jag har varit väldigt ung och mått ganska så kasst efter mina tre operationer.
Har testat Kratom x15 en gång men tycker det var ganska kasst och kände inte särskilt mycket av det.
Citera
2009-03-19, 00:36
Bannlyst
Jag skulle absolut invänta cocillanan... Annars är väl den innehållande effedrin rätt ok om du vill få lite extra mycket gjort.

Men den som är blandningen mellan etyl-moffen och effet är fan enligt mig rätt otrevlig.

Cocillanan är ändå den enda som enligt mig ger ett värt rus =)

Hoppas du får testa inom kort! Klaga på att du har problem med slem
Citera
2009-03-19, 00:54
Medlem
negerbarns avatar
Jag tog 1,5 dl Lepheton på tom mage en gång. F.ö. den första gången jag tog opiater överhuvudtaget( förutom på sjukhus nån gång, morfin var det då, och jag var typ 10)

Det var en riktigt najs upplevelse, förutom att jag var kass i magen dagen efter.
Citera
2009-03-19, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Jag skulle absolut invänta cocillanan... Annars är väl den innehållande effedrin rätt ok om du vill få lite extra mycket gjort.

Men den som är blandningen mellan etyl-moffen och effet är fan enligt mig rätt otrevlig.

Cocillana är inte slemlösande, den får man mot rethosta.

Rättelse: Cocillana har viss slemlösande effekt, men läkarna föredrar att skriva ut Mollipect när man klagar på slemhosta. Som sagt, Cocillana är mer mot rethosta.
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-03-19 kl. 07:58.
Citera
2009-03-19, 08:19
Medlem
Du ska utan tvekan välja Cocilanan, då dom andra två innehåller efedrin.

Mollipect=enbart efedrin. Innebärandes att ditt hjärta kommer att gå i 350 och du kommer att ångra dig direkt.
Lepethon=etylmorfin/efedrin. Innebärandes att ditt hjärta kommer att gå i 350, du kommer att känna opioidvärmen, men efedrinet tar över.
Cocilana=enbart etylmorfin. Innebärandes att du enbart känner av en varm och trevlig värme.

Värt att påpeka är att du antagligen kommer att riktigt må illa av alla tre.
Citera
2009-03-19, 12:03
Medlem
Sothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe

Har funderat på att använda Mollipecten innan jag drar på gymmet nån gång och se om det verkligen fungerar. Vet att många bodybuilders och andra idrottare överhuvudtaget använder sig av det för att få mer adrenalin eller nåt sånt av det. Men är riktigt nyfiken över Cocilanan nu Får se om det blir något snart framöver!
Citera
2009-03-19, 12:06
Medlem
Sothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorHin
Du ska utan tvekan välja Cocilanan, då dom andra två innehåller efedrin.

Mollipect=enbart efedrin. Innebärandes att ditt hjärta kommer att gå i 350 och du kommer att ångra dig direkt.
Lepethon=etylmorfin/efedrin. Innebärandes att ditt hjärta kommer att gå i 350, du kommer att känna opioidvärmen, men efedrinet tar över.
Cocilana=enbart etylmorfin. Innebärandes att du enbart känner av en varm och trevlig värme.

Värt att påpeka är att du antagligen kommer att riktigt må illa av alla tre.

Har förstått att man kan må ganska illa av dom, speciellt eftersom alla tre kan ge förstoppningar i några dagar framöver efter användning, men det får jag väl stå ut med Men provar antagligen Cocilanan någon helgdag då man bara ska mysa och Mollipecten funderar jag som sagt över att pröva innan jag ska gymma Får se hur det blir!
Tack för svaren!
Citera
2009-03-19, 13:05
Medlem
Cocilana-etyfin är inget jag kan rekommendera.

Fick i mig 1.5dl men fick ingen skön opiat-känsla, kanske lite segare än vanligt bara. Men efter några timmar så fick jag en enorm ångest och sen var jag förstoppad i två dagar

Testade en gång till efter det, med samma resultat. Mysig drog...
Citera
2009-03-19, 14:45
Medlem
pebs avatar
efedrin är ganska värdelöst. Brukar ta mellan 1-3 30mg's tabletter innan skolan om jag har prov eller bara en jävligt lång dag, då är det skitsoft för du känner dig motiverad till att plugga. Du får inget rus av det förutom att du ryser lite. (Räknar ej höjd koncentration som ett rus..)

Cocillana är jävligt skönt, dock är det så förbannat jävla äckligt och jag brukar må illa i runt 5 minuter precis efter att jag druckigt det (pga smaken, och cocillana-rapar som jag brukar få) så det gäller att inte spy upp det. Personligen tycker jag inte att någon av dom är värt det, kolla om du har kodein hemma istället.

Men helt klart cocillana om du måste välja någon av de tre, det får du iaf ett skönt rus av (om du ligger stilla, annars är det lätt hänt att man spyr )
Citera
2009-03-20, 02:32
Medlem
Har provat både mollipect och cocilana, får sköna rus av cocilanan men av molipectet blir jag bara illamående utav och får det mycket svårt att sova. Passar också på att berätta att jag 90% av alla gånger då jag tar cocilana så blir jag förstoppad i flera dygn vilket kanske inte är så trevligt.

Har dock börjat höra och fått för mig skumma saker av molipectet efter 1-2 dygn av stora doser av det, påminde mig om feberdrömmar, men den enda skillnaden var att jag var vaken. Det var inte alls trevligt, utan mer äckligt på något sätt.

Ursäkta ifall det blev många stavfel, börjar bli jävligt trött nu.

/ B
Citera
2009-03-20, 16:16
Medlem
Calle.s avatar
Cocillana, helt klart.

Är det bara jag som tycker att det smakar rätt gott?
Citera
2009-03-20, 21:04
Medlem
pebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle.
Cocillana, helt klart.

Är det bara jag som tycker att det smakar rätt gott?

Jag tyckte det förut, kunde klunka det direkt ur flaskan men nu på senare tid så mår jag verkligen sjukt illa bara av lukten (så illa att jag måste hålla för näsan om flaskan är öppen) och jag har inte ens tagit det mycket... Aldrig ens varit i närheten av att vara beroende.

Sjukt men så är det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in