2009-03-18, 20:16
Medlem
Hej!

Om jag surfar i Internet Explorer (vilket iof är väldigt dumt bara det ) och surfar in på Hotmail, jag väljer att öppna ett dokument som ligger som bifogat i ett gammalt mail. IE väljer då att öppna det i Microsoft Word automatiskt. Jag redigerar dokumentet i Word och sparar det på "Spara" knappen (väljer alltså inte "spara som"), stänger sedan både IE och Word.

Mina frågor är då följande:

Finns dokumentet kvar på datorn om man tittar direkt efter, utan att surfa vidare?
Var hamnar dokumentet?
Vilket filnamn får dokumentet?

Tacksam för svar!
Citera
2009-03-18, 20:27
Bannlyst
IE:s temp-mapp. För den har antagligen en temp-mapp där temporära saker sparas.
Citera
2009-03-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium

Jo, det har den ja. Men jag kan ej hitta filen, därför undrar jag om den verkligen finns kvar eller om IE tömmer viss cash direkt efter? Om den tar bort vissa filer som den anser tar för mkt plats eller liknande?
Citera
2009-03-19, 13:13
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium

Nä! Där har du fel... För att du använder IE för att öppna ett Worddokument så innebär det inte alls att ev. wordtemp-filer hamnar i IE´s tempmapp...

IE & Word är 2 separata program.....

Citat:
Var hamnar dokumentet?

troligtvis i DIN tempmapp... eller ev. mapp som du angett som standard för Word...

För enkelhetens skull kan du söka efter filer (*.*) som sparats ca: den tid du redigerade dokumentet.. Det är enklaste sättet att spåra....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in