2009-03-18, 16:35
Medlem
Tjo

Har kört med office2007 nu och det har funkat bra, tills min idiot polare försökte uppdatera det...går inte så bra när man in har en äkta version...så tänkte att jag skiter i detta och skaffar freeware istället.

Open Office har man ju hört talas om, med det finns ju även andra som Oxygen office och GoOffice mm. Vilket är det bästa om man är van vid office2007?

Btw, kan man öppna docx filer i nya open office?

Tack på förhand!
Citera
2009-03-18, 17:04
Medlem
Dregglars avatar
Jag tror att Open Office är det bästa faktiskt! Och jag tror att man kan öppna nya filer (.docx osv) i Open Office, kanske behöver ett plugin dock.
Citera
2009-03-18, 17:07
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrolson
Tjo

Har kört med office2007 nu och det har funkat bra, tills min idiot polare försökte uppdatera det...går inte så bra när man in har en äkta version...så tänkte att jag skiter i detta och skaffar freeware istället.

Open Office har man ju hört talas om, med det finns ju även andra som Oxygen office och GoOffice mm. Vilket är det bästa om man är van vid office2007?

Btw, kan man öppna docx filer i nya open office?

Tack på förhand!

Har inte testat något annat än Open office. Men det är riktigt bra docx filer funkar utmärkt att öppna
Citera
2009-03-18, 17:34
Medlem
OpenOffice har stöd för att både öppna och spara MSoffice dokument. Går att ställa in så att den alltid sparar i tex word, exel format etc. Dew andra har jag inte hört talas om ens.
Citera
2009-03-18, 22:34
Medlem
pingvinens avatar
Google Apps? Så slipper du dessutom att installera något alls! Hurvida det är kompatibelt med .docx har jag ingen aning om, men du kan väl undersöka själv?

http://docs.google.com/?pli=1#
Citera
2009-03-18, 22:46
Medlem
jastors avatar
Jag skulle rekomendera Open Office.

En sak jag klagar på i Open Office dock är VB stödet i spreadsheets. Jag har kodat i några exceldokument som inte fungerar alls i Open Office.
Citera
2009-03-18, 23:19
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
OpenOffice har stöd för att både öppna och spara MSoffice dokument. Går att ställa in så att den alltid sparar i tex word, exel format etc. Dew andra har jag inte hört talas om ens.

Jag har precis installerat OpenOffice men jag hittar inte vart man ställer in så den sparar i wordformat
Citera
2009-03-18, 23:22
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag har precis installerat OpenOffice men jag hittar inte vart man ställer in så den sparar i wordformat

Väl alternativet "spara som" och därefter väl det format du vill använda.
Citera
2009-03-19, 00:10
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Tack så mycket
Citera
2009-03-19, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Måste man inte då ändra varje gång man skapar ett nytt dokument då? Jag brukar bara ställa in det en gång i inställningarna och sedan inte bry mig om det igen.

Tools/Options/ +"Open/Save" / General. Sedan går du igenom "Dokument type" och ändrar "Always Save As" till passande MS format.

En sak som nämns med OpenOffice är deras tendensen att bara försöka gör den helt kompatibel när de också borde försöka göra den bättre än MSoffice.
Senast redigerad av panpo98 2009-03-19 kl. 06:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in