• 1
  • 2
2003-10-05, 05:13
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddag
jo, fast jag snacka med en tysk snubbe som kände pengu och hagbard. Han säger att det det var en barnlek på den tiden, fanns ju ingen som helst säkerhet.

På den tiden var det så. Såväl datorer som vissa PBX system hade uppringbara modem och defaultpassworden från fabrik kvar.

Saknar den tiden...... Och blueboxing för att dölja vart man ringde ifrån.

Säger bara AT&T System 75 - Vadå säkerhet...... (USA modell av företagsväxel, extremt vanlig, extremt lätthackad - Han avverka ett par stycken under 90 talet ).
Citera
2003-10-05, 05:20
Medlem
Kanske lite smått OT men den finns rippad med svensk text av BdE,
som ni hittar på EFnet. Det är inte första gången som SVT visar den här
nämligen.
Citera
2003-10-05, 14:10
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Fan verkade ha missat nått bra!
Satt på kalas medans doken gick.
Attans.
Någon som känner till orginal-titeln?

den ska finnas på dc. hittade den för nåra månader sen.
Citera
2003-10-06, 00:36
Medlem
Dokumentären var bra som kontrast till dagens kids som inte ids lära sig grunderna. Nu har jag själv aldrig varit intresserad av hacking. Är alldeles för legal för det. Men däremot har jag alltid varit intresserad av att lära mig hur en dator och dess O.S fungerar från grunden. Något som idag verkar helt som bortblåst. Om jag idlar i en stor chat och ser kidsen snacka så bjuds man på flera gapflabb i minuten. Allting utanför CS verkar vara helt obruten mark för dem. Den ena mest simpla och bizarra frågan avlöser den andra.

Tittar man i den här på konferensen så kan man sammanfatta de flesta av inläggen enligt det ironiska exemplet nedan:

---------------------------------------------------------------------------
Hej alla duktiga hackers!

Hur hackar jag Pentagon? Har just hittat strömknappen på min dator, vad gör jag därefter?

Tacksam för svar.

Hälsningar: En extrem "nobbe".
---------------------------------------------------------------------------
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in