Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-18, 14:13
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Har just köpt en dator som jag plockade ihop själv(första gången bör nämnas).

Fungerar att starta upp och gå in i bios men fungerar inte att boota nu. Använder boot skiva som jag fick med men fungerar ej.

Vid uppstart står det; 'No array is defined'. Sen står det 'Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device'.

När jag kollar i bios så hittar den cd/dvd och hd verkar det som.

Tacksam för svar.
Citera
2009-03-18, 14:44
Bannlyst
Känns som du rotat runt lite i bios och lyckats aktivera raid.
Gör om gör rätt känns som ett bra råd

Det finns alltid en funktion för att återställa bios till fabriksinställningar, brukar så i nedre delen av skärmen (F-xx och sen spara)
Citera
2009-03-18, 16:20
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfectdad
Känns som du rotat runt lite i bios och lyckats aktivera raid.
Gör om gör rätt känns som ett bra råd

Det finns alltid en funktion för att återställa bios till fabriksinställningar, brukar så i nedre delen av skärmen (F-xx och sen spara)
jag har gjort det. funkar inte ändå.

ringde supporten på komplett och han sa att det kunde vara porten(vet inte vad den heter men en fet kabel) till dvd'n på modekortet som kunda vara deffekt så han skulle skicka mig en ny dvd spelare gratis. får hoppas det funkar med den.
Citera
2009-03-20, 17:19
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
fick en ny dvd med sata port efter att jag ringt supporten men vill fortfarande inte boota.

nu hittar den inte ens om dvd'n är master eller slave. står not defined på båda... det är kanske det som är fel nu? i så fall hur får jag den att bli master?

hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in