2009-03-18, 07:26
Medlem
dyngapas avatar
När jag kopplat in min VGA kabel til min LCD TVfunkar det endast ibland. "utom räckhåll" står det på TVn. PCn står bredvid TVn så det är inte problemet. Fick det att fungera några minuter. Kan det vara något som stör en sådan signal?

Hade en tjockare VGA kabel innan, funkade i några dagar, sedan blev det "utom räckhåll" med den också. Är det någon som vet mer om sånt här, jätte schysst om Ni kunde dela med Er av erfarenheterna Tackar.

& ja, jag har testat så mkt jag kan innan postat här.

/Philo

(Har Vista PC till en Sharp Aquos fullHD TV).
Senast redigerad av dyngapa 2009-03-18 kl. 07:33.
Citera
2009-03-18, 07:34
Medlem
dyngapas avatar
Jag har testat mig fram med allt jag kan komma på.

nVidia - kort.
Citera
2009-03-18, 08:01
Medlem
Ekkys avatar
Du har ingen möjlighet att skaffa en DVI till HDMI kabel? Jag har själv ett par såna och det funkar kanon, oftast, på båda mina apparater.

Du har inte ställt in så att du måste "aktivera" förlängt desktop eller kloning på skärm varje gång du ska använda?

Testa att starta om datorn när du är på rätt kanal, ibland är min ena dator+tv bara svart av nån anledning, trots att ljudet funkar. Detta löser sig alltid vid omstart med rätt kanal på. Det händer bara om datorn varit igång innan TV'n.
Citera
2009-03-18, 08:55
Medlem
Utom räckhåll betyder inte "Out of reach", utan snarare "Out of range", och tyder på att du matar tv'n med upplösningar och uppdateringsfrekvenser den inte klarar av.
Citera
2009-03-18, 09:21
Medlem
dyngapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekner
Utom räckhåll betyder inte "Out of reach", utan snarare "Out of range", och tyder på att du matar tv'n med upplösningar och uppdateringsfrekvenser den inte klarar av.
Tack. visste inte jag.

Var i Vista kan jag ändra sånt. Jag har ändrat i Vista från 59Hz till 60Hz. Ingen skillnad. Upplösningsfrågan låter mer intressant tror jag, för det har jag inte provat. Tacksam för mer info om hur jag ställer om upplösningen i Vista. Testade DPIn till120. men inte bra. Det är ju endast för större text/fonts

Hjälp?

Jag har en LCD Tv sharp Aquos 42" full HD, så den borde klara av det mesta, det är väl min bärbara PC som inte är någon mediaPC. har endast VGA t.ex
Senast redigerad av dyngapa 2009-03-18 kl. 09:23.
Citera
2009-03-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyngapa
Tack. visste inte jag.

Var i Vista kan jag ändra sånt. Jag har ändrat i Vista från 59Hz till 60Hz. Ingen skillnad. Upplösningsfrågan låter mer intressant tror jag, för det har jag inte provat. Tacksam för mer info om hur jag ställer om upplösningen i Vista. Testade DPIn till120. men inte bra. Det är ju endast för större text/fonts

Hjälp?

Jag har en LCD Tv sharp Aquos 42" full HD, så den borde klara av det mesta, det är väl min bärbara PC som inte är någon mediaPC. har endast VGA t.ex

Jag hittade den här guiden genom att googla på Vista resolution. Ta som rutin att göra så vad det än är du undrar över - så får du oftast snabbare svar än om du skulle fråga på ett forum.

http://windowshelp.microsoft.com/win...c24091033.mspx

Angående vilken upplösning som gäller, så googlade jag också. Sökfrasen var Full HD, och det visade sig att rätt upplösning bör vara 1920x1080 i 50-60hz.
Citera
2009-03-18, 13:37
Medlem
dyngapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekner
Jag hittade den här guiden genom att googla på Vista resolution. Ta som rutin att göra så vad det än är du undrar över - så får du oftast snabbare svar än om du skulle fråga på ett forum.

http://windowshelp.microsoft.com/windows/en-us/help/0386b009-5f30-45c7-80c8-ff0395cc24091033.mspx

Angående vilken upplösning som gäller, så googlade jag också. Sökfrasen var Full HD, och det visade sig att rätt upplösning bör vara 1920x1080 i 50-60hz.
Ja, jag vet, google är min fäljeslagare, men visste inte riktigt vad jag skulle ha för sökord. STort tack!
Citera
2009-03-18, 14:41
Medlem
merlin2s avatar
testa följande upplösning och se om det hjälper 800x600 eller 1024x768. dem flesta lcd skärmar borde klara dem.
Citera
2009-03-18, 18:47
Medlem
dyngapas avatar
tack. funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in