2009-03-18, 01:09
Medlem
psychotropics avatar
Min sekundära skärm, en plasma tv, slocknar så fort jag för muspekaren mellan skrivborden eller om jag rör omkring den på skärmen. Bilden kommer tillbaka när muspekaren är på det primära skrivbordet.

Jag kan inte själv minnas att jag installerat något nytt program på datorn nyligen. Mina drivrutiner var inte de senaste, men att uppdatera dessa hjälpte inte. Inte heller en systemåterställning.

Allt tips mottages varmt.

Vista x64, 8800GT.
Senast redigerad av psychotropic 2009-03-18 kl. 01:18.
Citera
2009-03-18, 01:38
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Min sekundära skärm, en plasma tv, slocknar så fort jag för muspekaren mellan skrivborden eller om jag rör omkring den på skärmen. Bilden kommer tillbaka när muspekaren är på det primära skrivbordet.

Jag kan inte själv minnas att jag installerat något nytt program på datorn nyligen. Mina drivrutiner var inte de senaste, men att uppdatera dessa hjälpte inte. Inte heller en systemåterställning.

Allt tips mottages varmt.

Vista x64, 8800GT.

har samma problem, ändra upplösningen på plasman. funkade iaf för mig. (dock lcd)
det är en full HD, men problemet kommer ändå om man använder xxxxX1080. 720 funkar fint. det kan vara pga hz med. har inte tänkt på att kolla det. men ah
Citera
2009-03-18, 01:42
Medlem
psychotropics avatar
Det hjälper inte att ändra upplösning och jag kör 60hz. Jag kan tex spela upp en film på skärmen, men så fort muspekaren visar sig så slocknar bilden. Förutom om muspekaren står stilla, då kommer bilden snart tillbaka.
Citera
2009-03-18, 01:48
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Det hjälper inte att ändra upplösning och jag kör 60hz. Jag kan tex spela upp en film på skärmen, men så fort muspekaren visar sig så slocknar bilden. Förutom om muspekaren står stilla, då kommer bilden snart tillbaka.

då kan jag tyvärr inte hjälpa
på min räcker det att jag rör musen en millimeter. oavsett vilken skärm pekaren är på..lite smådrygt sådär =/
Citera
2009-03-19, 18:10
Medlem
psychotropics avatar
Problemet kvarstår. Inga andra idéer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in