När man gick på dagis så var jag tjejen som som rymde från "prinsesshörnan" och lekte med killarna och tyckte det var skoj med att ligga i sandlådan och skapa vägar, leka med bilar etc .. (Till omgivningens [mest kvinnor] stora förtvivlan). Visst hände det att jag och killarna kastade sten på varandra och prinsessorna i "prinsesshörnan"..
Killarna fick rejäla utställningar för sitt tilltag medan det var "sött och gulligt" när jag, som tjej, gjorde det. "Sött och gulligt" vad är det för "sött och gulligt" med att en tjej kastar sten eller ryckte "prinsessan" eller "buskillen" i håret???...
Ja "prinsessorna" i "prinsesshörnan" var det ju synd om och det gullades och tröstades.. Sedan var det ingen som upptäckte att många "prinsessor" utnyttjade situationen och vid minsta petande från "busskillarna" så sprang det till fröken och han fick utskällning för "ett pet", eller en knuff från "buskillen" när "prinsessan" vill tilltvinga en "puss" av honom. Ingen noterade att tjejerna lärde sig själva att bli "manipultiva". Stundoms genom indirekt uppmuntran.
Ingen av killarna som kastade sten och var lite "halvvåldsamma" växte upp till några mördare, våldtäktsmän eller kvinnomisshandlar för den saken skull.. Tvärt om många av de killar är i dag schyssta snälla killar som behandlar andra kvinnor/män med respekt och har personlig auktoritet.
Jag undrar i praktiken hur många killar som blir våldtäktsmän, mördare eller kvinnomisshandlare för att de kastat sten och rykt "prinsessorna" i "prinsesshörnan" i håret när de var små "buskillar"? Jag är inte heller våldsam tvärt om jag är på gränsen till pacifist idag.
Något jag märker genomsyrar samhället även på oss vuxna idag med, fast det tar sig uttryck på annat sätt än barns direkthet.
Radikalfeminismens kollektiva (svartvita) analyser är väl de mest kända för hur män kollektivt pekas ut som rötägg och kvinnor blir kollektivt utpekade som offer för "mäns strukturella våld emot kvinna för att han är man och har makten". Nej manen har inte detta p.g.a sitt kön och genus är man.
Sant är att mannen är en smula aggressivare i naturen men det är en kvinna med som har ovanligt hög testronhalt oxå. Fast aggressiviteten isig skapar inte "makt" och "att en man har makt".
Strukturena (OM de finns) är kvinnan lika stor medhjälp till i grunden för hon inget gjorde.. Kvinnor är är lika stort offer för sig själva då de rider på sitt "tycka synd om mig för jag är kvinna" och "det är så synd om mig för jag är så söt och snäll".
Kvinnan borde se över sin roll i samhället och se över vad hon gör för att förbättra för kvinnorna i samhället och inte bara lägga "kollektiv skuld" på mannen och att hon är ett "offer" för mannen..
Radikalfeminismen undrar jag om det någonsin har funnits befog för? Den feminismen ROKS-kvinnorna som hade Ireen von Wachtmeister i spetsen hänger sig åt och även F! med Gudrun Shyman i spetsen.
Feminismen i sig kan finnas kvar det har jag inget emot fast jag är icke feminist själv.. Det är
radikalfeminsmen som bör försvinna och dess svarvitt uppbygda analsyser och modeller av verkligheten som tyvärr fått fäste i samhället genomgående som förstärker detta med "prinnsessan som utnyttjar situationen är ändå offer" för "buskillen som alltid är elak även när han vill hindra att gör något han inte vill som exempelvis att pussa prinsessan när hon vill det".