Europatipset söndag 14.oktober 2012, spelstopp 14:59
M72 (2 helgarderingar o 3 halvgarderingar)
1. Sirius - Vasalund 1X2
Toppmöte - Sirius favoriten (toppar tabellen), men än lever hoppet för Vasalund - och det ges inget bättre tillfälle att haka in på toppen än att slå topplaget. Jag ger Vasalund chansen för detta o helgarderar.
2. Sandviken IF - Västerås SK 1X2
Omöjligt - helgardering.
3. Syrianska Kerburan - IK Frej X
Bortalaget har den bättre formen - hemmalaget det största behovet av poäng. Det här kan bli lite nervigt....Jag spikar krysset o ger således bägge lag lite att ta med från matchen.
4. Gauthiod - Oddevold 2
Här spikas bortalaget Oddevold. Lysande form o en rejäl chans för att ta en kvalplats i divisionen. Hemmalaget Gauthiod har fastnat i botten o tycks ha svårt att komma bort därifrån. Chansen finns här (ändå bara fyra poäng upp ovanför strecket), men jag tror att Gauthiod får svårt att ta poäng.
5. Sylvia - FC Trollhättan X
Spikar krysset - Sylvia inne i en förlustrad (dock svårt motstånd) o Trollhättan upp o ner - här kan båda få en poäng o således hålla sig kvar på de tryggare platserna i tabellen.
6. Shrewsbury - Walsall 1
Svårt detta - Shrewsbury har det lite tungt. De behöver tre poäng - det gör iofs även Walsall. Hemmalaget inga segrar på fem senaste - Walsall utan seger i två senaste - luktar oavgjord, va`?
Jag har dock mest känsla för hemmalaget - måste väl vända för eller sedan....Spik på Shrewsbury.
7. Almeria - Cordoba 1
Spik på Almeria.
8. Girona - Recreativo De Huelva 1X
Ett bortalag som har ett poäng totalt i bortastatistiken o en målskillnad på 0-8, de har nog inget större självförtroende. Jag ger dom dock en chans för oavgjord, det finns en viss tradition för oavgjord mellan dessa (tre av fem senaste har slutat 0-0) - målfattigt och en poäng till vardera eller hemmaseger.
9. Cesena - Crotone 1X
Formen ger tipset till Cesena, men magkänslan säger poängdeling. Jag får betala för båda utfall - allt annat känns fel.
10. Cittadella - Modena 2
Ger Modena segern - spöade Cesena senast med 4-0 o har för vana att göra mål (nio på fem senaste). Cittadella ganska trygga på hemmaplan (vunnit alla hemmamatcher dvs. tre) , men här får de ge sig.
11. Empoli - Ascoli 1
Empoli ligger i botten och tar här emot Ascoli som gör det lite bättre. Inga segrar än så länge för Empoli, och en trepoängare skulle vara mycket välkommen. Sex poäng mellan dessa i skrivande stund, detta kan halveras med lite tur för Empoli - jag tror på Empoli. Den försiktiga kan välja att betala för krysset med. Empoli har hälften av sina matcher oavgjorda. Jag spikar dock Empoli.
12. Reggina - Livorno X
Omöjligt - spikar krysset - då är det ändå rätt från början.....
13. Sassulo - Varese 1 2
Hemmalaget toppar tabellen - Varese lite sämre placerad o med en liten formsvacka. Vill ändå ge Varese en chans för en seger, så gardering 1 2.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
En mardröm av en kupong är således färdigutfylld - nu är det bara att luta sig tillbaka o se om verkligheten liknar drömmen (gör den som oftast inte....)
Vi håller tummarna - just idag blir en av oss förhoppningsvis lite rikare än vad vi var innan helgen började....
Lycka till - nu kör vi (snart)
Får kanske tillägga att motiveringar grundas på ett mix av magkänsla o informationer från ViTippa o hemsidan rekatochklart......lite måste man ju läsa på läxan.....