2012-10-13, 04:09
Medlem
spleendids avatar
Och argentinsk seger blev det, rent av Messi show. Högoddsare...

Grattis till er som plussade, men ändå lite extra till Augusta som står för en av forumets kanske tio finaste prestationer på någon form av stryktips. Två lyckade spikkryss trots tre hel och tre halv. Döläckert att ro hem en tolva från det djärvt valda utgångsläget. Glänsarlistan, någon?

Hursomhelst, och som alla vet, inte mycket till merit när FM snart drar igång!
Senast redigerad av spleendid 2012-10-13 kl. 04:12.
Citera
2012-10-13, 23:12
Medlem
augusta66s avatar
Europatipset söndag 14.oktober 2012, spelstopp 14:59

1. Sirius - Vasalund
2. Sandviken IF - Västerås SK
3. Syrianska Kerburan - IK Frej
4. Gauthiod - Oddevold
5. Sylvia - FC Trollhättan
6. Shrewsbury - Walsall
7. Almeria - Cordoba
8. Girona - Recreativo De Huelva
9. Cesena - Crotone
10. Cittadella - Modena
11. Empoli - Ascoli
12. Reggina - Livorno
13. Sassulo - Varese

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Då är det bara att fylla i.....
Citera
2012-10-14, 00:11
Medlem
Ferry31s avatar
Frustrerande att jag inte spelade i helgen. Hade en rad där jag bland annat tagit med tvåor på både Island och Rumänien, men nog var jag för snål att lämna in raden. Var dock säkert någon eller kanske ett par matcher jag missade, men fan vilken utdelning det var i helgen. Kan det vara rekord i landslagssammanhang?
Citera
2012-10-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Frustrerande att jag inte spelade i helgen. Hade en rad där jag bland annat tagit med tvåor på både Island och Rumänien, men nog var jag för snål att lämna in raden. Var dock säkert någon eller kanske ett par matcher jag missade, men fan vilken utdelning det var i helgen. Kan det vara rekord i landslagssammanhang?
tre gånger så hög veckan innan. men högt för att vara landslagstips kanske
Citera
2012-10-14, 04:44
Medlem
augusta66s avatar

M72 (2 helgarderingar o 3 halvgarderingar)

1. Sirius - Vasalund 1X2
Toppmöte - Sirius favoriten (toppar tabellen), men än lever hoppet för Vasalund - och det ges inget bättre tillfälle att haka in på toppen än att slå topplaget. Jag ger Vasalund chansen för detta o helgarderar.

2. Sandviken IF - Västerås SK 1X2
Omöjligt - helgardering.

3. Syrianska Kerburan - IK Frej X
Bortalaget har den bättre formen - hemmalaget det största behovet av poäng. Det här kan bli lite nervigt....Jag spikar krysset o ger således bägge lag lite att ta med från matchen.

4. Gauthiod - Oddevold 2
Här spikas bortalaget Oddevold. Lysande form o en rejäl chans för att ta en kvalplats i divisionen. Hemmalaget Gauthiod har fastnat i botten o tycks ha svårt att komma bort därifrån. Chansen finns här (ändå bara fyra poäng upp ovanför strecket), men jag tror att Gauthiod får svårt att ta poäng.

5. Sylvia - FC Trollhättan X
Spikar krysset - Sylvia inne i en förlustrad (dock svårt motstånd) o Trollhättan upp o ner - här kan båda få en poäng o således hålla sig kvar på de tryggare platserna i tabellen.

6. Shrewsbury - Walsall 1
Svårt detta - Shrewsbury har det lite tungt. De behöver tre poäng - det gör iofs även Walsall. Hemmalaget inga segrar på fem senaste - Walsall utan seger i två senaste - luktar oavgjord, va`?
Jag har dock mest känsla för hemmalaget - måste väl vända för eller sedan....Spik på Shrewsbury.

7. Almeria - Cordoba 1
Spik på Almeria.

8. Girona - Recreativo De Huelva 1X
Ett bortalag som har ett poäng totalt i bortastatistiken o en målskillnad på 0-8, de har nog inget större självförtroende. Jag ger dom dock en chans för oavgjord, det finns en viss tradition för oavgjord mellan dessa (tre av fem senaste har slutat 0-0) - målfattigt och en poäng till vardera eller hemmaseger.

9. Cesena - Crotone 1X
Formen ger tipset till Cesena, men magkänslan säger poängdeling. Jag får betala för båda utfall - allt annat känns fel.

10. Cittadella - Modena 2
Ger Modena segern - spöade Cesena senast med 4-0 o har för vana att göra mål (nio på fem senaste). Cittadella ganska trygga på hemmaplan (vunnit alla hemmamatcher dvs. tre) , men här får de ge sig.

11. Empoli - Ascoli 1
Empoli ligger i botten och tar här emot Ascoli som gör det lite bättre. Inga segrar än så länge för Empoli, och en trepoängare skulle vara mycket välkommen. Sex poäng mellan dessa i skrivande stund, detta kan halveras med lite tur för Empoli - jag tror på Empoli. Den försiktiga kan välja att betala för krysset med. Empoli har hälften av sina matcher oavgjorda. Jag spikar dock Empoli.

12. Reggina - Livorno X
Omöjligt - spikar krysset - då är det ändå rätt från början.....

13. Sassulo - Varese 1 2
Hemmalaget toppar tabellen - Varese lite sämre placerad o med en liten formsvacka. Vill ändå ge Varese en chans för en seger, så gardering 1 2.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

En mardröm av en kupong är således färdigutfylld - nu är det bara att luta sig tillbaka o se om verkligheten liknar drömmen (gör den som oftast inte....)

Vi håller tummarna - just idag blir en av oss förhoppningsvis lite rikare än vad vi var innan helgen började....

Lycka till - nu kör vi (snart)

Får kanske tillägga att motiveringar grundas på ett mix av magkänsla o informationer från ViTippa o hemsidan rekatochklart......lite måste man ju läsa på läxan.....
Senast redigerad av augusta66 2012-10-14 kl. 04:52.
Citera
2012-10-14, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66

1. Sirius - Vasalund
2. Sandviken IF - Västerås SK
3. Syrianska Kerburan - IK Frej
4. Gauthiod - Oddevold
5. Sylvia - FC Trollhättan
6. Shrewsbury - Walsall
7. Almeria - Cordoba
8. Girona - Recreativo De Huelva
9. Cesena - Crotone
10. Cittadella - Modena
11. Empoli - Ascoli
12. Reggina - Livorno
13. Sassulo - Varese

Då är det bara att fylla i.....

Serie B och liga adente har man väldigt lite koll på , kanske bara att kryssa

Som jag ser det är det en match som är jävligt säker på förhand och det är Sirius. Sedan är det bara att chansa

Nån som har ett par skrällar att bjuda på
Citera
2012-10-14, 09:26
Medlem
Germanofils avatar
R 0-7-16

1. Sirius - Vasalund 12
2. Sandviken IF - Västerås SK 1
3. Syrianska Kerburan - IK Frej 12

4. Gauthiod - Oddevold 2
5. Sylvia - FC Trollhättan 1X
6. Shrewsbury - Walsall X2

7. Almeria - Cordoba 1X
8. Girona - Recreativo De Huelva 1
9. Cesena - Crotone 1X

10. Cittadella - Modena 12
11. Empoli - Ascoli 2
12. Reggina - Livorno 2
13. Sassulo - Varese X
Citera
2012-10-14, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
R 0-7-16

1. Sirius - Vasalund 12
3. Syrianska Kerburan - IK Frej 12

4. Gauthiod - Oddevold 2
5. Sylvia - FC Trollhättan 1X
6. Shrewsbury - Walsall X2

7. Almeria - Cordoba 1X
8. Girona - Recreativo De Huelva 1
9. Cesena - Crotone 1X

10. Cittadella - Modena 12
11. Empoli - Ascoli 2
12. Reggina - Livorno 2
13. Sassulo - Varese X

Ser bra ut men sista matchen. Varese har bedrövlig form och Sassulo leder serien? Hur tänker du där
Citera
2012-10-14, 14:46
Medlem
Quadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Serie B och liga adente har man väldigt lite koll på , kanske bara att kryssa

Som jag ser det är det en match som är jävligt säker på förhand och det är Sirius. Sedan är det bara att chansa

Nån som har ett par skrällar att bjuda på

Jag tycker du är rätt ute om man ska ha en hygglig chans att få rimlig återbäring på sina satsade slantar på dagens rad.

Ett av årets största överstreck hittas i Cesena - Crotone. Cesenas streckprocent verkar nu dock gå tillbaka ett par procentenheter men de är fortfarande överstreckade med långt över 25%. Finns några andra duktigt överstreckde också som Almeria och Sassuolo, men de lagen har ju på förhand större vinstchans än Cesena.

Lycka till alla!
Citera
2012-10-14, 15:12
Avslutad
3 - 3 - 24 utökat med 2 MG

Kostnad 96 :-

Sorry för sen post.

1. Sirius - Vasalund 1x2
3. Syrianska Kerburan - IK Frej 1x2

4. Gauthiod - Oddevold 2
5. Sylvia - FC Trollhättan 1x
6. Shrewsbury - Walsall x2

7. Almeria - Cordoba 1
8. Girona - Recreativo De Huelva 1x2
9. Cesena - Crotone 1X

10. Cittadella - Modena 1
11. Empoli - Ascoli 1x
12. Reggina - Livorno 2
13. Sassulo - Varese 1x
Citera
2012-10-14, 15:23
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Ser bra ut men sista matchen. Varese har bedrövlig form och Sassulo leder serien? Hur tänker du där
Ingen aning. Min magkänsla säger mig att det blir kryss. Men den är förmodligen felaktig.
Citera
2012-10-14, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ingen aning. Min magkänsla säger mig att det blir kryss. Men den är förmodligen felaktig.

Match 10 och 11 ser ju bra ut för mig.. NOT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in