Citat:
Ursprungligen postat av Quadratic
Kom igen, föreslår att du lägger ned det etniska spåret bums. Många inlägg från dig som syftar på både det ena och det andra vad gäller hudfärg, ursprung osv. Ber dig bespara oss det i detta forum tack!
Har du vaknat på fel sida idag? Den som håller på sådär på Flashback lär inte få göra annat än att vifta med pekpinnen. Jag anar att du fortfarande är lite gramse över min reaktion häromveckan, efter att du gjorde en detaljanalys av mitt reducerade system. Kan det vara så?
Anledningen till att vi (jag, Germanofil, och eventuellt någon mer) inte bockar för vilka matcher som garderats matematiskt är ju att ingen ska kunna använda nyckeltabellen för att kommentera systemets vinstchanser. Och jag står fast vid att det var onödigt av dig att citera mitt system i ditt inlägg i en helt annan tråd, här:
https://www.flashback.org/sp37451286
Till att börja med måste den analysen varit tidskrävande, innan du kan slå fast att det lär kvitta vilken match jag garderat matematiskt. Men jag reagerade ännu mer på att du sökte tillföra ditt inlägg viss pondus genom att inleda med en grundlig analys av just mitt system, eftersom du vet att jag är den som drivit diskussionen om var den matematiska garderingen bör placeras, vilket du i samma inlägg ifrågasätter. Detta ifrågasättande (det du egentligen ville ta upp i inlägget ovan) hade kunnat göras utan att plocka in mitt system från en helt annan tråd.
Kanske borde jag följt upp min reaktion bättre, eftersom det uppstod en spänning mellan oss, vilket du alltså bekräftar i detta nu. Jag erkänner att min reaktion var överilad, eftersom jag, precis som du skriver, faktiskt hade insett att mitt system saknade chans till 13 rätt. Men jag står fast vid att du använder fula knep för att tillföra ditt inlägg pondus. Hursomhelst borde jag följt upp det bättre.
Därmed tolkar jag också dagens inslag av korrekthet som en lika förhastad reaktion från din sida, eftersom du egentligen inser att jag bara assisterar en jargong. Dessutom är ditt anfall riktat mot helt fel person när det gäller värderingar i allmänhet. I vanliga fall inser du detta, men i spänningen som uppstått påverkas du att blunda för alla mina inlägg av ovanligt god karaktär för att vara Flashback, och av alla mina inlägg med påhopp på andra samhällsgrupper än just invandrare. Men jag klandrar dig inte för detta, eftersom det låg i ditt intresse att överta momentum i spänningsläget som uppstod mellan oss. Men återigen - mitt inlägg i förra veckan författades i samma affekt.
Det är för övrigt intressant att psykologin på nätforum blir densamma som i verkliga livet, om än något förlängd i tiden.
Jag gräver därmed ned min stridsyxa och erbjuder dig min hand. Vi brinner för samma sak och förlorar båda på en infekterad stämning.