Citat:
Ursprungligen postat av charkov
m16
1. Benfica - Trabzonspor
1
2. FC Köpenhamn - Shamrock R.
1
3. Haifa - Maribor
1
4. Odense - Panathinaikos
X 2
5. Rosenborg - Viktoria Plzen
X 2
6. St.Liege - Zürich
X
7. Umedalen - Härnös FF
1 X
8. Älgarna - Östersund
2
9. Aalesund - Elfsborg
X
10. At. Madrid - Strömgodset
1
11. Nacional - Häcken
1
12. SV Ried - Bröndby
2
13. Stoke - Hajduk Split
X 2
Provar också ett litet system för att sedan plocka ut en enkelrad och lägga in i den tråden!.

Då håller vi tummarna för dina rader ikväll. Nog för att Ålesund-seger gynnar mig enormt i tävlingen, men jag antar att alla medtävlande vore beredda att offra en omgång om din enkelrad orkar ända fram. Atletico kommer att vinna, Nacional borde vinna (även om deras säsong inte kommit igång), Split kan få med sig ett resultat, och Bröndby kan mycket väl gå segrande ur en på förhand oviss tillställning.
Men så var det ett mycket vanskligt kryss på den nordiska bataljen. Jag motiverar mitt val av norsk seger med att Elfsborg såg svajigt ut mot Djurgården senast, vilket i och för sig kan ha kommit sig av visst fokus på Europa League. Dessutom är väl Tippeligan överlag starkare än Allsvenskan? Och förglöm ej heller Dale Oens framfart i bassängen den här veckan, d.v.s. ett tecken på att tragiken kan vändas till något positivt. Kanske kommer Ålesund lika sorgfullt taggade. Kanske kan strålkastarljuset över en avsides fotbollsarena bli nästa fröjdämne inom lamslagna landamären. Jag antar att alla medmänniskor vore beredda att offra en plattmatch för grannlandet.
Äh, vad tusan. Nu knarkar vi fotboll, och dränker sedan våra sorger tillsammans, i trupp, till en hejdundrande kräftskiva med fitta.