2011-07-27, 13:04
Medlem
Germanofils avatar
R 3-3-24 + MG = 96 rader
1. Benfica - Trabzonspor 1X M
2. FC Köpenhamn - Shamrock R. 1
3. Haifa - Maribor 1

4. Odense - Panathinaikos 1X
5. Rosenborg - Viktoria Plzen 1X2
6. St.Liege - Zürich 1X2

7. Umedalen - Härnös FF 1
8. Älgarna - Östersund X2
9. Aalesund - Elfsborg X2

10. At. Madrid - Strömgodset 1
11. Nacional - Häcken 1X M
12. SV Ried - Bröndby 1X2
13. Stoke - Hajduk Split 1
Citera
2011-07-27, 13:55
Medlem
charkovs avatar
m16
1. Benfica - Trabzonspor 1
3. Haifa - Maribor 1

4. Odense - Panathinaikos X 2
5. Rosenborg - Viktoria Plzen X 2
6. St.Liege - Zürich X

7. Umedalen - Härnös FF 1 X
8. Älgarna - Östersund 2
9. Aalesund - Elfsborg X

11. Nacional - Häcken 1
12. SV Ried - Bröndby 2
13. Stoke - Hajduk Split X 2

Provar också ett litet system för att sedan plocka ut en enkelrad och lägga in i den tråden!.
Citera
2011-07-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
m16
3. Haifa - Maribor 1

6. St.Liege - Zürich X

8. Älgarna - Östersund 2
9. Aalesund - Elfsborg X

11. Nacional - Häcken 1
12. SV Ried - Bröndby 2

Provar också ett litet system för att sedan plocka ut en enkelrad och lägga in i den tråden!.

Inte spelat på ett tag och är inte uppdaterad, men var det spelstopp på dessa matcher idag eller, för när jag ska tippa via hemsidan så är det andra matcher, enbart svenska, som har spelstopp på söndag. Förvirrad!?
Citera
2011-07-28, 18:59
Medlem
spleendids avatar
Citat:
m16
3. Haifa - Maribor 1

6. St.Liege - Zürich X

8. Älgarna - Östersund 2
9. Aalesund - Elfsborg X

11. Nacional - Häcken 1
12. SV Ried - Bröndby 2

Då håller vi tummarna för dina rader ikväll. Nog för att Ålesund-seger gynnar mig enormt i tävlingen, men jag antar att alla medtävlande vore beredda att offra en omgång om din enkelrad orkar ända fram. Atletico kommer att vinna, Nacional borde vinna (även om deras säsong inte kommit igång), Split kan få med sig ett resultat, och Bröndby kan mycket väl gå segrande ur en på förhand oviss tillställning.

Men så var det ett mycket vanskligt kryss på den nordiska bataljen. Jag motiverar mitt val av norsk seger med att Elfsborg såg svajigt ut mot Djurgården senast, vilket i och för sig kan ha kommit sig av visst fokus på Europa League. Dessutom är väl Tippeligan överlag starkare än Allsvenskan? Och förglöm ej heller Dale Oens framfart i bassängen den här veckan, d.v.s. ett tecken på att tragiken kan vändas till något positivt. Kanske kommer Ålesund lika sorgfullt taggade. Kanske kan strålkastarljuset över en avsides fotbollsarena bli nästa fröjdämne inom lamslagna landamären. Jag antar att alla medmänniskor vore beredda att offra en plattmatch för grannlandet.

Äh, vad tusan. Nu knarkar vi fotboll, och dränker sedan våra sorger tillsammans, i trupp, till en hejdundrande kräftskiva med fitta.
Senast redigerad av spleendid 2011-07-28 kl. 19:01.
Citera
2011-07-28, 19:21
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Då håller vi tummarna för dina rader ikväll. Nog för att Ålesund-seger gynnar mig enormt i tävlingen, men jag antar att alla medtävlande vore beredda att offra en omgång om din enkelrad orkar ända fram. Atletico kommer att vinna, Nacional borde vinna (även om deras säsong inte kommit igång), Split kan få med sig ett resultat, och Bröndby kan mycket väl gå segrande ur en på förhand oviss tillställning.

Men så var det ett mycket vanskligt kryss på den nordiska bataljen. Jag motiverar mitt val av norsk seger med att Elfsborg såg svajigt ut mot Djurgården senast, vilket i och för sig kan ha kommit sig av visst fokus på Europa League. Dessutom är väl Tippeligan överlag starkare än Allsvenskan? Och förglöm ej heller Dale Oens framfart i bassängen den här veckan, d.v.s. ett tecken på att tragiken kan vändas till något positivt. Kanske kommer Ålesund lika sorgfullt taggade. Kanske kan strålkastarljuset över en avsides fotbollsarena bli nästa fröjdämne inom lamslagna landamären. Jag antar att alla medmänniskor vore beredda att offra en plattmatch för grannlandet.

Äh, vad tusan. Nu knarkar vi fotboll, och dränker sedan våra sorger tillsammans, i trupp, till en hejdundrande kräftskiva med fitta.
Tack, spleend! Vi får se hur det slutar. Fotbollen brukar vara som mest förutsägbar när man tror att den inte är det!.
Citera
2011-07-28, 19:50
Medlem
Germanofils avatar
Tyvärr för charkovs, och min egen, del så ligger Elfsborg under med 1-0 i halvtid och spelar enligt radiokommentatorn riktigt uselt. Finns inget som tyder på att de ska få in en kvittering. Men vem vet, kanske kommer de ut som ett nytt lag i andra halvlek!
Citera
2011-07-28, 20:32
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tyvärr för charkovs, och min egen, del så ligger Elfsborg under med 1-0 i halvtid och spelar enligt radiokommentatorn riktigt uselt. Finns inget som tyder på att de ska få in en kvittering. Men vem vet, kanske kommer de ut som ett nytt lag i andra halvlek!
4-0 nu till Aalesund!.
Citera
2011-07-28, 20:36
Medlem
spleendids avatar
Citat:
4-0 nu till Aalesund!.

Verkar ha blivit alldeles för mycket kräftskiva för Elfsborgspelarna. Eller vänta, kräftskivan är ju inte förrän i Augusti. Det måste vara norrmännen som druckit svenskarna under bordet på ett föredömligt ålagille!
Citera
2011-07-28, 20:49
Medlem
charkovs avatar
Stoke - Hajduk Split 1-0 i tredje matchminuten!.
Citera
2011-07-30, 21:53
Medlem
Germanofils avatar
M64
1. AIK - Elfsborg X
2. Gefle - Örebro 2
3. Helsingb. - IFK Göteb 1 2

4. Ljungsk. - Värnamo X 2
5. Qviding - Åtvidab. 2
6. Norrby - Lim. Bunk X 2

7. Vasalund - Valsta Sy 1
8. Umeå IK - LdB Malmö X 2
9. KIF Örebr - KoppGöteb 1 X

10. H-by TFF - Umeå FC 2
11. Rosengård - Skövde 1
12. Sylvia - Motala 1
13. Örgryte - Husqvarna 1 X
Citera
2011-07-30, 22:35
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
M64
1. AIK - Elfsborg X
2. Gefle - Örebro 2
3. Helsingb. - IFK Göteb 1 2

4. Ljungsk. - Värnamo X 2
5. Qviding - Åtvidab. 2
6. Norrby - Lim. Bunk X 2

7. Vasalund - Valsta Sy 1
8. Umeå IK - LdB Malmö X 2
9. KIF Örebr - KoppGöteb 1 X

10. H-by TFF - Umeå FC 2
11. Rosengård - Skövde 1
12. Sylvia - Motala 1
13. Örgryte - Husqvarna 1 X

Du tror på ÖSK alltså. Jag tror att Gefle kommer att jobba livet ur sig för att slippa ny förnedring på hemmaplan. 1X.
Citera
2011-07-30, 22:48
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Du tror på ÖSK alltså. Jag tror att Gefle kommer att jobba livet ur sig för att slippa ny förnedring på hemmaplan. 1X.
Gefle överpresterade under våren. Nu är de påväg utför och det utnyttjar Örebro som är det i grunden bättre laget.

Sen kan man ju alltid spekulera i trendbrott men just här tror jag inte på att Gefle tar sig ur svackan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in