2010-10-17, 22:58
Bannlyst
För er som ska in och tippa CL så kan det vara bra att tänka på följande:

Werder Bremen gör bäst i att vinna mot Twente, annars går nog avancemanget åt skogen direkt.

Inter och Tottenham kan med gott samvete kryssa då man har tillgodo på övriga lag - så är det oavgjort i andra halvlek kan det nog bli passivt.

Hapoel måste vinna - annars är det finito för i år. Samtidigt har Schalke nu två raka möten med just Hapoel och kan via två segrar i princip säkra avancemang från gruppen. Annars måste man prestera mot Benfica och Lyon.

Bursa är kapade ur gruppen och kommer inte gå vidare, risk för att man kanske inte direkt gör sin A-game när alla vet att det ändå ser rätt illa ut.

Barca gör bäst i att spöa FCK om man vill vinna gruppen. Det talar för bombetta.

Rubin kan ta rygg på FCK om man vinner. Detsamma gäller i princip för grekerna, så grekerna-ryssarna blir i princip en avgörande match redan nu.

Mina förslag blir därför: spika Barca, uteslut X i Rubin. Tror även att Schalke kan vara en klok spik. Tror även Werder Bremen vinner. Inter hade jag inte vågat spika, då X är ett helt okej resultat för båda lagen.
Citera
2010-10-17, 23:20
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82

Mina förslag blir därför: spika Barca, uteslut X i Rubin. Tror även att Schalke kan vara en klok spik. Tror även Werder Bremen vinner. Inter hade jag inte vågat spika, då X är ett helt okej resultat för båda lagen.

Tack för lägesrapporten. Gav mig bara ännu mer vatten på Rubinkvarnen. Man är smartare och kommer att inleda lika stabilt som Lazio nyss gjorde. Grekerna förivrar sig i form av hemmaplan och känns allmänt enkla att luckra upp bakåt. Rubin blir min hit.

Inter har kanske världens hetaste anfallare just nu, och definitivt en av de jag valt i mitt allstarlag sett till de senaste åren. Etoo´gör mål på allt som både rör sig och står still mellan stolpar. Sataniskt kvick i fötterna och kanske den smartaste anfallsnegern i fotbollseuropa. Nej, usch, det där menade jag inte. Åtminstone inte riktigt.
Men låt säga som så att jag i alla fall tror på Inter. Man gör minst en balja mot ett försvarsinriktat Tottenham, som precis som du säger går vidare på oavgjort. Detta faktum leder till försiktighet och i sin tur deras fall. Inter förmodligen en av mina spikar, således.

Barca, City blir bara mer och mer spikar ju mer man tänker på det. Jag menar; hör och häpna: "Läck Poznan". De kommer göra skäl för namnet och läcka som det polska såll man faktiskt är. För det är väl polskt, va?

Fyra spikar som låter garderingarna hagla någonstans däremellan. Någonstans mellan spanjorer och norrmän, där det förhoppningsvis kan borga för något mycket oväntat.
Citera
2010-10-17, 23:37
Medlem

EUROPATIPSET 20 Okt 2010

1. Manch U - Bursaspor
2. Glasgow R - Valencia
3. Inter - Tottenham
4. Twente - W Bremen
5. Lyon - Benfica
6. Schalke - H.Tel Avi
7. Barcelona - FC Köpenhamn
8. Panathinaikos - Rubin K
9. Manch C - Lech Poz
10. Atl Madrid - Rosenborg
11. Dortmund - Paris SG
12. Napoli - Liverpool
13. GAIS - Örebro
Citera
2010-10-17, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Tack för lägesrapporten. Gav mig bara ännu mer vatten på Rubinkvarnen. Man är smartare och kommer att inleda lika stabilt som Lazio nyss gjorde. Grekerna förivrar sig i form av hemmaplan och känns allmänt enkla att luckra upp bakåt. Rubin blir min hit.

Inter har kanske världens hetaste anfallare just nu, och definitivt en av de jag valt i mitt allstarlag sett till de senaste åren. Etoo´gör mål på allt som både rör sig och står still mellan stolpar. Sataniskt kvick i fötterna och kanske den smartaste anfallsnegern i fotbollseuropa. Nej, usch, det där menade jag inte. Åtminstone inte riktigt.
Men låt säga som så att jag i alla fall tror på Inter. Man gör minst en balja mot ett försvarsinriktat Tottenham, som precis som du säger går vidare på oavgjort. Detta faktum leder till försiktighet och i sin tur deras fall. Inter förmodligen en av mina spikar, således.

Barca, City blir bara mer och mer spikar ju mer man tänker på det. Jag menar; hör och häpna: "Läck Poznan". De kommer göra skäl för namnet och läcka som det polska såll man faktiskt är. För det är väl polskt, va?

Fyra spikar som låter garderingarna hagla någonstans däremellan. Någonstans mellan spanjorer och norrmän, där det förhoppningsvis kan borga för något mycket oväntat.

Förvisso kan det bli precis som du säger. Jag tror Tottenham är mycket nöjda med oavgjort, men man har ju varit lite rackliga på senare tid. Skador, tror jag?
Anyway, det är ju dubbelmöten nu. Nästa omgång Tottenham på hemmaplan mot Inter, så denna hemmamatch är guld värd för Inter.
Så kanske tar man den ändå.
Barca och City vinner, tveklöst.

Frågan är bara var pengarna ska komma ifrån. Känns som att 13 rätt kommer ge mellan 14 kronor och 500 om vårt resonemang håller. För största delen av övriga matcher kommer ändå vara skapligt jämnt kryssade.

Tror faktiskt jag hoppar CL-krysset.

För övrigt: Är redan klar med Stryktipset. Var stensäker på hur jag vill ha det denna vecka. Dock ska jag vänta med att lämna in den ifall något festligt händer.
Senast redigerad av Robinho82 2010-10-17 kl. 23:49.
Citera
2010-10-18, 00:31
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Som sagt var, jag litar inte det minsta på Svenska Spels jidder om Jackpot när det aldrig verkar blir något av den saken. Utdelningen på tolvorna tycker jag är direkt hånfull nästan varje gång det inte blir fem skrällar på kupongen.
Jackpott påverkar inte tolvorna utan endast utdelningen på 13 rätt.
Citat:

Frågan är bara var pengarna ska komma ifrån. Känns som att 13 rätt kommer ge mellan 14 kronor och 500 om vårt resonemang håller. För största delen av övriga matcher kommer ändå vara skapligt jämnt kryssade.

Tror faktiskt jag hoppar CL-krysset.

För övrigt: Är redan klar med Stryktipset. Var stensäker på hur jag vill ha det denna vecka. Dock ska jag vänta med att lämna in den ifall något festligt händer.
Lugna dig lite nu va. Idiotiskt att spika sin rad redan en vecka före. Sunderland som spelar kupongens första match har t.ex. inte spelat denna omgångs match ännu (spelas i morgon kväll). Mycket kan hända vad gäller skadeläget i trupperna och ev. spelas det championshipfotboll mitt i veckan.

Jag ska nu inte påstå att all denna info som jag lägger ner tid på att läsa gör att jag presterar speciellt mycket bättre. Men för dig som spelar tusentals rader torde det vara extra viktigt att läsa allt man kan innan man pyntar upp.

För övrigt håller jag inte med er om att onsdagens kupong ser enkel ut på pappret. Visst finns det några tunga favoriter att luta sig emot men jag litar t.ex. inte på varesig Lyon, Schalke eller Valencia. Dortmund går oförskämt bra i ligan. Kanske kommer en reaktion i Europaspelet här? Och en annan fundering är om Liverpool ska resa sig från de döda och skrällvinna i Neapel. De kan inte gå kräftgång hur länge som helst!
Citera
2010-10-18, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jackpott påverkar inte tolvorna utan endast utdelningen på 13 rätt.

Lugna dig lite nu va. Idiotiskt att spika sin rad redan en vecka före. Sunderland som spelar kupongens första match har t.ex. inte spelat denna omgångs match ännu (spelas i morgon kväll). Mycket kan hända vad gäller skadeläget i trupperna och ev. spelas det championshipfotboll mitt i veckan.

Jag ska nu inte påstå att all denna info som jag lägger ner tid på att läsa gör att jag presterar speciellt mycket bättre. Men för dig som spelar tusentals rader torde det vara extra viktigt att läsa allt man kan innan man pyntar upp.

För övrigt håller jag inte med er om att onsdagens kupong ser enkel ut på pappret. Visst finns det några tunga favoriter att luta sig emot men jag litar t.ex. inte på varesig Lyon, Schalke eller Valencia. Dortmund går oförskämt bra i ligan. Kanske kommer en reaktion i Europaspelet här? Och en annan fundering är om Liverpool ska resa sig från de döda och skrällvinna i Neapel. De kan inte gå kräftgång hur länge som helst!

Jag tyckte jag skrev att jag inte dunkat in den än.
Men i grunden har jag hittat hur jag vill spela. Vilka jag tror på och inte tror på, i stort. Men givetvis kommer det göras en genomgång på fredag kväll innan det blir åka av.
Citera
2010-10-18, 02:44
Medlem
Citat:
Men i grunden har jag hittat hur jag vill spela. Vilka jag tror på och inte tror på, i stort. Men givetvis kommer det göras en genomgång på fredag kväll innan det blir åka av.

Lägg gärna upp din rad också (innan spelstopp)

13 rätt= respekt
Citera
2010-10-18, 11:45
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
OK, sorry jag läste igenom ditt inlägg lite väl snabbt. Lycka till på lördag hur som helst!
Citera
2010-10-18, 17:45
Medlem
Machbets avatar
Ska nog bara slänga iväg ett par M8 rader, man vill inte lägga allt för mycket om det nu är som ni förutspår.
Pengarna finns dock på tvåorna så nog ska man kunna knåpa ihop något.
Citera
2010-10-19, 07:47
Medlem
Aleopas avatar
Vetesjutton var man ska leta skrällar här. Men here it goes

1. Manch.U - Bursaspor 1
2. Glasgow R - Valencia 2
3. Inter - Tottenham 1
4. Twente - W.Bremen 1 X 2
5. Lyon - Benfica 1
6. Schalke - H.Tel Avi 1
7. Barcelona - FC Köpenh 1
8. Panathin - Rubin K. X 2
9. Manch.C - Lech Poz. 1
10. At.Madrid - Rosenborg 1
11. Dortmund - Paris SG 1 X
12. Napoli - Liverpool 1
13. GAIS - Örebro 1 2

Hatar att lämna lucka och sätta 12 men allsvenskan i slutskedet för två lag som har lika mycket att spela för känns som slutforsering och någon vinst. Gais vill säkra och samma med Örebro i Europaplatsen.
Lyon och Schalkematcherna känns som tajta, "chansettor".
Citera
2010-10-19, 08:50
Medlem
Germanofils avatar
Jag funderar faktiskt på att ha med en X-gardering på Barca. FCK har varit bra hittills i CL samtidigt som Barcas form varit sådär. Vad tror ni, kan FCK kämpa sig till ett X eller är det en bortkastad gardering mot Barca på Camp Nou?
Citera
2010-10-19, 09:02
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag funderar faktiskt på att ha med en X-gardering på Barca. FCK har varit bra hittills i CL samtidigt som Barcas form varit sådär. Vad tror ni, kan FCK kämpa sig till ett X eller är det en bortkastad gardering mot Barca på Camp Nou?

I 99 fall av 100 är de nog de. Men frågan är ju om omständigheterna kan vara bättre för kryss?
Vore osannolikt att Barca skulle ha sämre form och en himla massa skador för de skulle hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in